عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 13 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. صاحبان کانون های تبلیغاتی که تمایل دارند تا فعالیت خود را به صورت حرفه ای گسترش دهند 2. کسانی که به دنبال متقاعدسازی کارفرمایان و مشتریان برای سفارش راه اندازی طرح کمپین تبلیغاتی هستند 3. کسانی که به دنبال یک بیزینس پلن جامع در این زمینه هستند که تمامی پیش نیازها را نیز شامل باشد 4. کسانی که تمایل دارند تا چشم اندازی کلی در زمینه راهکارهای تبلیغاتی به دست آورند ولی اطلاعات فنی و دقیقی در مورد این حوزه ندارند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
کمپین تبلیغاتی، یک استراتژی با طراحی خاص است که برروی رسانه های مختلف انجام می شود تا بتوان به نتایج مطلوب و دلخواه مانند افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و بهبود ارتباطات در یک بازار خاص دست یافت. همه این کارها در بستر تبلیغات انجام می گردند.
بسیاری از کارآفرینان تصور می کنند که اجرای این استراتژی صرفاً به معنای ایجاد یک تبلیغ است؛ که البته این تصور، اشتباه است. برای اینکه این فعالیت ها به بهترین نتایج منجر گردد، بسیار ضروری است که از ابتدا سازماندهی ها، بخوبی انجام شوند. کمپین تبلیغاتی، یک آگهی بازاریابی یا یک مجموعه از آگهی ها و پیام ها است که جامعه مخاطب خاصی را هدف گیری کرده است. هدف اصلی آن، افزایش تبدیل (مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل) است. موفقیت در این حوزه نیز به انتخاب یک کانال، استراتژی و تاکتیک دقیق بستگی دارد. در این بیزینس پلن یا پروپوزال کاری، روی راهکارهای پیاده سازی انواع کمپین های تبلیغاتی تمرکز شده و اصول و استراتژی های این حوزه، به صورت دقیق به همراه سرفصل های استاندارد، بررسی شده است.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 13 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
کمپین تبلیغاتی از یک سری پیام تشکیل شده است که یک ایده و مضمون مشترک دارند و «ارتباطات بازاریابی یکپارچه» (IMC) را بوجود می آورند. IMC، پلتفرمی است که در آن، گروهی از افراد می توانند ایده ها، عقاید و مفاهیم پیشنهادی خود را با هم، گروه بندی کنند و آن را به یک پایگاه رسانه ای بزرگ تبدیل نمایند. این ابزار از کانال های رسانه ای متنوع در یک چارچوب زمانی خاص و هدفگیری مخاطبان مشخص شده، بهره می گیرند. مضمون کمپین، پیام مرکزی است که برای فعالیت های این حوزه بکار گرفته می شوند و هدف و تمرکز اصلی آن محسوب می شود، زیرا درونمایه و ایده اصلی انواع آنها و دیگر ارتباطات بازاریابی مورد استفاده را تعیین می کند. مضامین این راهکار، معمولاً با هدف استفاده شدن برای یک مدت زمان قابل توجه، تولید می شوند، اما بسیاری از آنها بعلت عواملی مانند غیرموثر بودن یا شرایط بازار، رقابت یا ترکیب بازاریابی، موقتی هستند.
کمپین های بازاریابی برای رسیدن به یک هدف خاص یا یک مجموعه از اهداف، ساخته می شوند. چنین اهدافی معمولاً شامل ایجاد یک برند، افزایش آگاهی از برند و افزایش نرخ تبدیل مشتری/فروش می باشند. نرخ موفقیت یا شکست در رسیدن به این اهداف، با معیارهای اثربخشی مشخص می شود. این کمپین ها باید پنج نکته کلیدی را مدنظر قرار دهند تا درصد موفقیت آنها افزایش یابد. این نکات عبارتند از: ارتباطات بازاریابی یکپارچه، کانال های رسانه ای، موقعیت یابی، نمودار فرآیند ارتباطات و نقاط تماس. این راهکارها، مجموعه ای از تبلیغات هستند که برروی یک پیام خاص تمرکز می کنند. دلیل پیاده سازی آنها، رسیدن به یک هدف تجاری خاص و همچنین افزایش تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می باشد. تعدادی از اهداف تجاری که این ابزارها می توانند آنها را هدف گذاری کنند، ایجاد آگاهی از برند برای یک محصول یا سرویس خاص، هدایت فروش به سمت یک محصول یا سرویس خاص و ایجاد سرنخ با درخواست از مشتریان بالقوه برای ثبت نام در یک فهرست ایمیلی، اشتراک یا دیگر موارد پیشنهادی رایگان می باشد.
شایان ذکر است که این ابزارها، چیزی فراتر از فقط ایجاد یک پیام چشمگیر و جذاب و ارسال آن برروی صفحه نتایج یک موتور جستجو می باشد. برای اینکه آنها به بهترین نتایج دست یابند، باید بخوبی مورد پژوهش قرار گیرند، سازماندهی شوند و یک طرح شفاف و خطی داشته باشند تا بازاریابان از آن پیروی نمایند. در واقع، راه اندازی آنها با مشخص سازی اهداف تجاری، پژوهش در مورد کلمات کلیدی که سریعتر سازمان را به مخاطب هدف می رسانند و سپس، ایجاد تبلیغات و محتواهای دیگر که آگاهی و علاقه به محصولات یا خدمات را افزایش می دهد، صورت می پذیرد.
کمپین های تبلیغاتی به رشد کسب و کارها کمک می کنند. بدون آنها، نمی توان دنیا را در مورد محصولات و خدمات عالی یک کسب و کار، آگاه کرده، مشتری پیدا کرده و مزیت رقابتی ایجاد کرد. این ابزار می تواند به یک کسب و کار کمک کنند تا بهترین استراتژی ها و موثرترین تاکتیک ها را اتخاذ کند. با هر کمپین جدید، می توان تجربیات بیشتری پیدا کرد، اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبان بدست آورد، معایب را پیدا کرد و زمینه های بهبود را مشخص نمود. این موضوع، زمانی امکان پذیر است که بتوان هوشمندانه و آگاهانه، اهداف را تعیین کرد. همچنین می توان اهداف قابل حصول را با کمک این ابزار، کشف نمود.
دلیل اهمیت این راهکارها، این است که می توانند به کسب و کار از نظر بازاریابی، مزیت رقابتی ایجاد کنند. البته، هدف این نیست که باعث شکست کسب و کارهای دیگر شوند، بلکه هدف اصلی آن، یافتن افرادی است که بیشترین مزیت را از یک کسب و کار خاص، دریافت کنند. این به معنای شناسایی و برآورده کردن نیازهای کاربران اینترنتی است که از محصولات یا خدمات بهره می برند و نهایتا تبدیل به مشتریان بلند مدت می شوند. صرفاً داشتن ترافیک سایت بسیار زیاد و پست های تبلیغاتی مشاهده شده، هیچ معنایی نخواهد داشت اگر بازدیدکنندگان ارزشمندی وجود نداشته باشد. اگر مدیران کسب و کارها تمایل داشته باشند تا از لحاظ اندازه و موفقیت کسب و کار، خود را متمایز سازند، خصوصیات جمعیت شناسی (سن، جنسیت و غیره) مشتری، اهمیت پیدا می کنند. بر این اساس، استفاده از این ابزار می تواند روش مناسبی برای رسیدن به مشتریان باشد.
با استفاده از یک کمپین تبلیغاتی که به خوبی برنامه ریزی شده باشد، می توان به اهداف تجاری متعددی دست یافت که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
برندها، این راهکار را به عنوان ابزاری برای تقویت فروش محصول و تشخیص برند، راه اندازی می کنند. این کار برروی پلتفرم های مختلف انجام می شود و معمولاً یک استراتژی یا مضمون مرکزی برروی آن وجود دارد. یک برند می تواند به دلایل مختلف، این ابزار را به کار گیرد. می تواند برای عرضه یک محصول جدید به بازار، و یا اعلام ساختار بندی مجدد کسب و کار و یا به بیان ساده، ارسال یک پیام به بازار هدف باشد.
جنبه های مختلفی برای ایجاد استراتژی در این حوزه وجود دارد. همچنین فاکتورهای دیگری مانند اهداف و مشخصات سازمانی شرکت نیز روی این حوزه، تاثیرگذار می باشند. تعدادی مراحل مهم در فرآیند توسعه این راهکار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.