سفارش طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی و بیزینس پلن گردشگری و تفریحی

برای سفارش 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

whatsaap

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

telegram

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

طرح گردشگری و تفریحی

 

Verification

گردشگری چیست و چگونه تعریف می شود؟

در سرآغاز این نوشته، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که صنعت گردشگری چیست و چگونه تعریف می شود؟ این صنعت، اساساً اشاره به همه فعالیت های مربوط به جابجایی کوتاه مدت افراد به مکان هایی دور از محل سکونتشان دارد. این صنعت یکی از بزرگترین صنایع جهان بوده و اقتصاد بسیاری از کشورها تا حد زیادی توسط تجارت گردشگری هدایت می شود.

همچنین صنعت گسترده ای بوده که شامل صنعت هتلداری، حمل و نقل و تعدادی از صنایع یا بخش های دیگر است. درک این موضوع که صنعت گردشگری مرتبط با جابجایی به مکان های مختلف، نه تنها مبتنی بر اوقات فراغت، بلکه نوعی تجارت بوده و دارای برخی انگیزه های دیگر سفر است، بسیار حیاتی است.

با توجه به آنچه گفته شد، طبق رایج ترین تعاریف، این صنعت همه فعالیت های مربوط به سفر که فرد قصد دارد بیش از یک سال در مقصد خود بماند را پوشش نمی دهد. به عنوان مثال، این بدین معناست که مهاجران و دانشجویان بین المللی که به مدت طولانی در یک مکان زندگی می کنند، به لحاظ فنی به عنوان توریست، طبقه بندی نمی شوند.

اشاره به کلمه توریست یا گردشگر کردیم، پس بهتر است تا با تعریف آن نیز آشنا شویم. به زبان ساده، توریست یا همان گردشگر، شخصی است که به دلایل تجاری، تفریحی یا اجتماعی به مکان دیگری دور از محیط اجتماعی معمول خود سفر می کند. طبق اکثر تعاریف پذیرفته شده، برای طبقه بندی به عنوان گردشگر، شخص باید بیش از یک روز، اما نه بیشتر از یک سال در آن مکان بماند.

گردشگران ممکن است با طیف گسترده ای از عوامل مختلف مانند انگیزه شادابی جسم و ذهن، یا دنبال کردن سرگرمی و هیجان، سفر کنند. از طرف دیگر، مسافران ممکن است به دلیل حس کنجکاوی فرهنگی، بهتر شدن و پیشرفت، تجارت یا تمایل به دیدار دوستان و خانواده یا ایجاد روابط جدید، تصمیم به سفر بگیرند.

در حالی که مسافران تجاری معمولا به عنوان توریست طبقه بندی می شوند، اما لازم به ذکر است که بسیاری از تعاریف این کلمه، افرادی که به قصد کسب درآمد در مکانی به آنجا سفر می کنند را از این فهرست حذف می کند.

طرح توجیهی گردشگری

مزایای صنعت گردشگری

صنعت گردشگری دارای مزایای زیادی از جمله مزایای اقتصادی برای کشورهایی که تعداد زیادی بازدید کننده را جذب می کنند، به دلیل پولی که نه تنها برای اقامت واقعی خود، بلکه برای کسب و کارهای محلی صرف می کنند، خواهد بود. این صنعت تعدادی زیادی شغل برای افرادی که در صنعت حمل و نقل و هتلداری فعالیت دارند نیز فراهم می سازد.

علاوه بر این، گردشگری دارای پتانسیل بهبود روابط میان دولت ها و ملت ها یا کسب و کارها، ایجاد فرصت هایی برای سرگرمی و تفریح و بهبود ارزش یک ارز است. همچنین می تواند فرصت های تبادل فرهنگی ایجاد کند، در حالی که منجر به بهبود شادی، رفاه و آموزش گردشگران نیز خواهد شد.

برخی گردشگران به دنبال سرگرمی به مکان های جدید سفر می کنند. چنین مسافرانی ممکن است به سمت گزینه های سرگرمی که در محل زندگیشان در دسترس نیست جذب شوند و یا ممکن است نیازمند سرگرمی عمومی تری باشند که تقریبا در هر نقطه از جهان به عنوان بخشی از سفرشان قابل دسترسی است. جاذبه ها یا مکان های تفریحی برخی مواقع اصلی ترین چیزهایی محسوب می شوند که مسافران را به یک گوشه از جهان می کشاند. از سوی دیگر، بسیاری از پیشنهادات سرگرمی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری موجود، راه اندازی شده است.

روندها در گردشگری: آنچه در رابطه با گردشگری باید بدانید

صنعت گردشگری سریع تر از هر زمان دیگری تکامل یافته است، چون مسافران مدرن در حال حاضر بیشتر به نیازهای سفرشان اهمیت می دهند. برای کسب و کارها، ظهور روندهای گردشگری به منظور ماندن در این صنعت در حال تغییر سریع، بسیار مهم است.

صنعت گردشگری دارای تاثیر گسترده و عمیقی بر بسیاری از بخش های دیگر است. از زیرساخت ها و اقتصاد کشور گرفته تا محیط فرهنگی و اجتماعی، گردشگری نقش مهمی ایفاء کرده که ممکن است در صنایع دیگر نتوانید این حد از اهمیت را بیابید. کار در بخش مدیریت گردشگری، دنیایی از فرصت های جدید که در سایر بخش ها بسیار اندک است را باز خواهد کرد.

صنعت گردشگری می تواند مبنایی برای ایجاد مشاغل، تقویت اقتصاد محلی و ارائه تجربیات به یاد ماندنی برای گردشگران باشد. با این حال، مفهوم گردشگری پایدار بسیار مهم است، چون مردم از برخی پیامدهای منفی مرتبط با گردشگری انبوه نیز آگاه هستند.

بیزینس پلن تفریحی

چرا برای ورود به صنعت گردشگری و تفریحی، نیاز به یک طرح توجیهی داریم؟

طرح توجیهی، سندی است که اهداف تجاری و نحوه دستیابی به این اهداف را مشخص می سازد. هنگام راه اندازی یک شرکت مسافرتی یا تورهای سفر، اهداف این کار می تواند شامل دستیابی به بازارهای جدید در کشورهای مختلف، آسان تر کردن تجربه رزرو یا رفع دیگر شکاف های موجود در بازار باشد. مهم تر از همه، باید به این فکر کنید که چرا این کسب و کار را راه اندازی می کنید.

نگارش طرح های توجیهی برای هر نوع کسب و کاری، مهم هستند. یک کسب و کار موفق نیازمند اهدافی برای شناختن راه های رسیدن به این اهداف است. بدون این ابزار مهم، رشد کسب و کار نیز دشوار خواهد بود. برای کسب موفقیت در صنعت سفر و گردشگری، باید خدماتی به مشتری ارائه کنید که باعث داشتن سفری آرام برای وی گردد. از آژانس های مسافرتی تا تورهای دیدنی، داشتن طرح و برنامه ریزی برای کسب موفقیت در این زمینه، بسیار ضروری است.

همانطور که در بالا ذکر شد، طرح توجیهی شرکت گردشگری، سندی بوده که همه ابعاد مهم کسب و کار را مشخص می کند. از اهداف شرکت، تا اعضای تیم و حتی صورت حساب های مالی، جزو سرفصل های یک طرح توجیهی هستند. این طرح، ابزار موثری برای آنالیز کلیات یک کسب و کار است.

این طرح، همان سند نهایی است که برای متقاعد کردن سرمایه گذاران و وام دهندگان برای حمایت از کسب و کار، مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که به دنبال سرمایه گذار نیستید، باز هم نوشتن یک طرح ساده کسب و کار، شیوه ای مهم برای همسو کردن شما با بازار، کشف هر گونه کاستی هایی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد و برنامه ای برای رشد آینده خواهد بود.

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi