سفارش طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی و بیزینس پلن صنعتی و تولیدی

برای سفارش 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

whatsaap

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

telegram

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

طرح تولیدی و صنعتی

 

Verification

یکی از محرک های اصلی که اقتصاد هر کشوری را به حرکت در می آورد، صنعت تولید است. کشورهایی که صنعتی، پیشرفته و به لحاظ اقتصادی پررونق در نظر گرفته می شوند، کشورهایی با بخش تولیدی فعال و پویا هستند.

بدون شک، صنعت تولید در واقع صنعتی فراگیر و گسترده است، چون شامل تولید کالاها، تجهیزات، مواد شیمیایی، ماشین آلات و غیره می باشد. در واقع، تقریبا همه صنایع در جهان برای عملکرد موثر خود متکی به صنعت تولید هستند. به عنوان مثال، صنعت پزشکی و سلامت وابسته به صنعت تولید جهت تولید اکثر تجهیزات، ابزارها و لوازم مورد نیاز خود می باشد. بنابراین، صنعت کشاورزی نیز وابسته به صنعت تولید است، چون ماشین آلات، مواد شیمیایی و ابزارهایی که در کشاورزی استفاده می شود، در صنعت تولید ساخته می گردند. در صورتی که قصد ورود به این حوزه را دارید، می توانید کارتان را در مقیاس کوچک (تولید قطعات، لوازم خانگی و غیره) شروع کنید. سپس وارد مقیاس متوسط شده و در نهایت با شروع کار در مقیاس وسیع، به یک بازیگر اصلی در این صنعت تبدیل شوید.

تولید، اشاره به ساخت کالاها در مقیاس وسیع داشته که مواد خام و قطعات را با استفاده از ماشین آلات یا کار به صورت دستی، به مواد نهایی تبدیل می کند. کالاهای نهایی می تواند مستقیما به مصرف کنندگان، به تولید کنندگان برای تولید محصولات پیچیده تر و یا به عمده فروشانی که کالاها را بین خرده فروش ها توزیع می کنند، فروخته شود.

کسب و کار تولیدی چیست؟

کسب و کار تولید شامل هر گونه کسب و کاری بوده که از مواد خام، قطعات و اجزاء برای مونتاژ کالاهای نهایی استفاده می کند. این صنعت اغلب از ماشین ها، ربات ها، کامپیوترها و انسان ها برای تولید کالا استفاده می کند و معمولا از یک خط مونتاژ که قادر به قرار دادن محصول به صورت مرحله به مرحله در کنار هم و انتقال آن از یک ایستگاه کاری به ایستگاه بعدی است، بهره می گیرد. کسب و کارهای تولیدی می توانند محصولات خود را مستقیما به مصرف کنندگان، تولید کنندگان دیگر، توزیع کنندگان و یا عمده فروشان بفروشند.

اصطلاح تولید اشاره به پردازش مواد خام یا قطعات به کالاهای نهایی از طریق استفاده از ابزارها، نیروی کار انسانی، ماشین آلات و پردازش مواد شیمیایی دارد. صنعت تولید به کسب و کارها اجازه می دهد تا محصولات نهایی خود را با قیمت بالاتری نسبت به ارزش مواد خام مورد استفاده، به فروش برسانند. تولید در مقیاس وسیع امکان ساخن انبوه کالاها با استفاده از فرایندهای خط مونتاژ و فناوری های پیشرفته به عنوان دارایی های اصلی را فراهم می آورد. تکنیک های موثر تولید، تولید کنندگان را قادر به صرفه جویی با تولید واحدهای بیشتر با هزینه پایین تر می سازد.

 

فرایند تولید شامل ساخت کالاها از طریق استفاده از نیروی انسانی، ماشین آلات، ابزارها و پردازش یا فرمولاسیون بیولوژیکی یا شیمیایی است. تولید می تواند به معنای تبدیل مواد خام به کالاهای نهایی در مقیاس گسترده و یا ایجاد اقلام پیچیده تر با فروش کالاهای اساسی به تولید کنندگان برای تولید اقلامی مانند اتومبیل، هواپیما یا لوازم خانگی باشد.

مواد خام از طریق مهندسی ساخت یا فرایند تولید، به محصولات نهایی تبدیل می شوند. این فرایند با طراحی محصول و انتخاب مواد شروع می گردد. مواد در طول فرایندهای مختلف تولید برای ایجاد محصول نهایی، اصلاح می شوند. تولید پیشرفته مدرن اغلب شامل چندین فرایند واسطه برای ایجاد اجزای مختلف برای یک قلم محصول نهایی بوده که برخی از تولید کنندگان از اصطلاح ساخت در این زمینه استفاده می کنند. تولید ارتباط نزدیکی با بخش های مهندسی و طراحی فرآیند صنعتی دارد.

صنعت تولید طی قرن ها، وجود داشته و در اصل تولید توسط صنعتگران ماهر که برخی مواقع با دستیاران با کسب مهارت از طریق کارآموزی کار می کنند، انجام می گیرد. تولید کنندگان ممکن است به اصنافی ملحق شوند که از اسرار تجاری و امتیازات این صنعتگران حفاظت می کنند. از طرف دیگر، تولید می تواند در مقیاس کمتر سازمان یافته، اغلب در نواحی روستایی جایی که صنعتگران از طریق تولید خانگی، معاش کشاورزی خود را به دست می آورند، صورت گیرد. این خانوارهای تولید کننده برخی مواقع از طریق سیستم فروش به شرکت های مشترک، سازماندهی می شوند.

فرایندهای تولید به دنبال مهارت های مورد نیاز برای انجام آن ها، در حال تغییر است. با روش های مقرون به صرفه تر و افزایش اتوماسیون در فرایند تولید، انتظار می رود که تعداد مشاغل در این بخش، کاهش یابد. با این حال، مشاغلی که به این صورت باقی مانده اند، احتمالا تخصصی تر با دستمزد بالا هستند.

فناوری پیشرفته به این معناست که تولید به مهارت و آموزش کارکنان برای مدیریت نیازمند است، در حالی که مواد و فرایندهای جدید، در حال تغییر صنایع خاص است. نانوفناوری در حال تغییر تولید الکترونیک بوده، در حالی که مواد سبک تر مانند آلومینیوم و فیبر کربن صنعت خودروسازی را تغییر داده است. در جاهای دیگر، صنعت داروسازی با مهندسی زیستی متحول شده و چاپگر سه بُعدی امکان ایجاد قطعات تخصصی تر برای صنایعی مانند هوافضا و پزشکی را فراهم می سازد. با پیچیده تر شدن ربات ها، بسیاری از فرایندهای تولید، خودکار شده و کلان داده به تولید کنندگان اجازه آنالیز و رفع نیازهای مشتریان با توسعه محصول را می دهد.

طرح کسب و کار صنعتی

این صنعت نه تنها در تولید و عرضه کالاها به بازار، مهم است، بلکه به دلایل اقتصادی نیز حائز اهمیت است. تولید انبوه اقلام می تواند باعث رونق اقتصادی شود که این مساله با شاخص های ارزش افزوده تولید (MVA) اندازه گیری می شود. این ها خروجی تولید را با اندازه شرکت به منظور ایجاد درصد تولید ناخالص داخلی (GDP)، مقایسه می کنند. ارقام مربوط به اشتغال در بخش تولید، موجودی ها و سفارشات توسط موسسات تولیدی مانند موسسه مدیریت تامین (ISM) بررسی شده که این موسسه، گزارشات را به تحلیلگران و محققان مالی گزارش می دهد.

نگارش طرح های توجیهی صنعتی و تولیدی

تولید همچنان بُعد مهمی از صنعت، نه تنها برای ارائه کالاها به بازار، بلکه برای پیشبرد اقتصاد است. با پیشرفت فرایندهای تولید، مهارت های مورد نیاز نیز توسعه یافته اند و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. تولید نیازمند تعادل دقیق بین عرضه و تقاضا، چه از طریق ساخت اقلام برای انبار، برای سفارش یا برای مونتاژ و همچنین به عنوان توانایی خواندن خواسته های بازار است.

طی قرن ها، این صنعت، بخش جدایی ناپذیری از جامعه بوده و به نظر می سد تا زمانی که انسان به محصولاتی مانند غذا و لباس تا وسایل نقلیه و دارو نیاز دارد، این امر نیز ادامه داشته باشد. این صنعت، محصولاتی برای بازار فراهم کرده و همچنان به عنوان محرکی حیاتی در اقتصاد عمل می کند. در آینده، با رشد روش های تولید، مهارت های لازم در این زمینه نیز افزایش خواهد یافت. عرضه و تقاضا باید به دقت متعادل گردد و میل به تعبیر انتظارات کسب و کار تحقق یابد.

تولیدی

به طور بالقوه، پیچیده ترین شرکت های تجاری، تولید را با مواد خام یا قطعات و یا بخش هایی که ممکن است به خودی خود دارای ارزش کمی باشد، شروع می کنند. از طریق فرایندهای ساخت و مونتاژ، این قطعات و بخش ها به محصولات مفیدی تبدیل شده که امید است تا این محصولات، نفع بسیاری داشته باشد. شروع کسب و کار تولید، تصمیمی نیست که به راحتی گرفته شود. این کار شامل یک تعهد اساسی است. اغلب، تولید مستلزم یک سرمایه گذاری مالی سنگین برای تاسیسات تخصصی، تجهیزات پیچیده و مواد خام است. همچنین ممکن است نیازمند کارکنانی با مهارت های خاص نیز باشد. شما باید خود را برای مجموعه گسترده ای از مسئولیت ها آماده کنید تا به طور موثر، بسیاری از مراحل فرآیند تولید را با هم هماهنگ سازید. بدیهی است که فرایندهای تولید در اشکال و اندازه های مختلف هستند. ممکن است قادر به جمع آوری همه مواد ضروری و تبدیل آن ها به محصولات جدید با دست و یا ابزارهای دستی کوچک باشید. اما ممکن است به ماشین آلات و تجهیزات قابل توجهی برای مراحل مختلف فرآیند تولید و تجهیزات حمل و نقل برای حرکت موجودی فرایند کار از یک مرحله به مرحله دیگر در فرایند نیاز داشته باشید. اندازه، پیچیدگی و تعداد کل محصولاتی که می خواهید تولید کنید، همگی بر نحوه برنامه ریزی شما برای ورود به دنیای تولید تاثیر می گذارد.

کسب و کارهای تولیدی و صنعتی، زیرشاخه های متعدد و متنوعی دارند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • صنایع بازیافت و تبدیلی
  • صنایع پلاستیک
  • صنایع خودرو
  • صنایع سلولوزی و چوب
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع غذایی
  • صنایع فلزی
  • صنایع کانی و ساختمانی
  • صنایع شیشه
  • صنایع بسته بندی
  • صنایع لوله و پلیمر
  • صنایع برق و الکترونیک
  • صنایع نساجی
  • تولید تجهیزات پزشکی
  • صنایع دارویی
  • بخش معدن
  • مینی پالایشگاه

تا به اینجا، با اهمیت صنعت تولید در یک کشور آشنا شدیم. از جمله اسنادی که برای ورود به این نوع کسب و کار و تامین مالی به واسطه اخذ وام نیاز می باشد، نگارش طرح های توجیهی است. وب سایت فراپلن با تیمی از متخصصین حوزه صنعت، آماده ارائه خدمات مربوط به نگارش طرح توجیهی می باشد. جهت ارتباط با همکاران ما، می توانید فرم قرار داده شده در ابتدای این صفحه را تکمیل کرده و یا از طریق راه های ارتباطی مشخص شده، با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi