سفارش طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی و بیزینس پلن کشاورزی

برای سفارش 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

whatsaap

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

telegram

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

طرح کشاورزی

 

Verification

بهتر است با این سوال شروع کنیم که چرا کشاورزی، مهم است؟ کشاورزی با فراهم کردن مواد غذایی که برای زنده ماندن نیازمند آن هستیم، به حفظ زندگی کمک می کند. با این حال، کشاورزی فرصتهایی را برای برابری اقتصادی فراهم کرده و به مردم در سراسر جهان کمک می‌کند.

کشاورزی و مزرعه داری، کسب و کار پیچیده ای است. شما برای موفقیت به چیزی بیش از استعداد طبیعی و تحمل سختی ها نیاز دارید. باید بدانید که چگونه کسب و کار کشاورزی خود را بطور کارآمد، اداره کنید و نه تنها چرخه محصول خود را پیش بینی کنید، بلکه وضعیت نقدی و درآمدی خود را نیز برآورد نمایید. برای انجام این کار نیازمند یک طرح توجیهی و طرح کسب و کار هستید.

طرح خوب باعث رشد مزرعه یا کسب و کار شما در زمینه تولید مواد غذایی خواهد شد. این کار می تواند شانس شما در جهت دریافت کمک های مالی یا وام های دولتی را افزایش دهد، به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را در شرایط سخت مدیریت نمایید و اشکال دیگر درآمد همچون گردشگری یا مشاوره را شناسایی کنید.

اگر مطمئن نیستید که کارتان را از کجا شروع کنید، مزارع، تولید کنندگان مواد غذایی، تاسیسات تولید مواد غذایی و دیگر طرح های نمونه مرتبط با کشاورزی را جهت الهام بخشی به خود، بررسی نمایید؛ و یا برای اینکه طرح مدرن ‌تری ارائه دهید که به شما کمک ‌کند تا به راحتی، تجارت کشاورزی خود را مدیریت کنید، بهتر است تا طرح های توجیهی آماده ارائه شده در این وب سایت را مطالعه نمایید. ما در وب سایت فراپلن، تلاش کرده ایم تا طیف گسترده ای از نمونه طرح های توجیهی در حوزه کشاورزی را ارائه نماییم. همچنین در راستای پاسخ به نیازهای شما، متخصصان تیم ما آماده راهنمایی به شما در زمینه نگارش یک طرح توجیهی برنده می باشند.

یک طرح خوب، همچون نقشه راه برای شروع، سودآوری و رشد بوده و پایه و اساس برنامه های عملیاتی کسب و کار می باشد. طرح کسب و کار، سندی خواهد بود که با تغییر دیدگاه و شرایط خود، می توانید آن را تغییر دهید.

طرح توجیهی کشاورزی

آشنایی با مفهوم و تاریخچه کشاورزی

کشاورزی، کشت منابع طبیعی برای تداوم حیات انسان و ارائه منافع اقتصادی است. کشاورزی ترکیبی از خلاقیت، تصور و مهارت موجود در کاشت محصولات و پرورش حیوانات با استفاده از روش های مدرن تولید و فناوریهای جدید می باشد.

تمدن با کشاورزی آغاز شد و اگرچه بشریت به طور قابل توجهی تغییر کرد، کشاورزی هنوز هم اهمیت بالایی دارد. در برخی کشورها، اهمیت آن آشکارتر است، ولی واقعیت این است که هر کشوری در جهان به یک علت به کشاورزی وابسته است.

کشاورزی بمدت هزاران سال نقش مهمی در زندگی روزمره مردم داشته است. شکار و جمع آوری قبل از کشاورزی، انسانها را قادر می ساخت تا زنده بمانند. بعد از انتقال به دوره کاشت و برداشت برنامه‌ریزی ‌شده محصولات بود که انسانها شروع به رشد کردند. انسانها ابزارها و شیوه هایی را جهت بهبود بازده کشاورزی و ابزارهای کارآمدتری را برای حفظ حیات خود توسعه دادند. از آن زمان به بعد، نوآوری ها در زمینه صنایع مختلف، منجر به ظهور دوران مدرن شدند.

امروزه نمی توان اهمیت کشاورزی در زندگی روزمره را نادیده گرفت. صنعتی که مواد غذایی و حتی پوشاک را برای بشر تامین می کند. کشاورزی یکی از قدیمی ترین مشاغل جهان است. زمانیکه بشر شروع به زندگی در روی زمین کرد، اولین شغل، همان کشاورزی بود. انسان قبل از ابداع این شغل، برای تهیه غذا به تعقیب حیوانات وابسته بود. وقتی انسان آتش را اختراع کرد، شروع به پختن غذا کرد و کم کم به استفاده از میوه ها و سبزیجات علاقه مند شد.

انسان بعد از ابداع روش کشاورزی در مراحل اولیه، در عصر تحول بود، اما وقتیکه به کشاورزی علاقه پیدا کرد، بسیاری از اشکال حمایتی کشاورزی را نیز ابداع نمود، مانند کاشت مزارع، زراعت معیشتی، کشاورزی مختلط و غیره. ..

این حوزه نه تنها برای تامین غذای انسان و همچنین علوفه حیوانات استفاده می شود، بلکه از درآمد ملی کشور نیز حمایت می کند. بسیاری از کشورها در عصر جدید علم و فناوری برای ایجاد شغل و همچنین حمایت از درآمد ملی، به کشاورزی وابسته هستند.

کشاورزی یکی از مشاغل قدیمی و اولیه در ایران نیز محصوب می شود. کشاورزی منبع اصلی امرار معاش بسیاری از مردم است. این حوزه، ستون فقرات اقتصاد کشور است. پیشرفت اقتصادی به کشاورزی بستگی دارد. کشاورزی زمینه اشتغال مردم را فراهم می کند و همچنین غذای مردم و مواد اولیه صنایع را تامین می کند. این حوزه را می توان منبع درآمد دولت و کسب ارز خارجی دانست.

همچنین کشاورزی از صنایع دیگر نیز حمایت می‌کند و صنایعی که برای تامین مواد اولیه خود به کشاورزی وابسته هستند، به ‌عنوان صنایع مبتنی بر کشاورزی تلقی می‌شوند.

بیزینس پلن کشاورزی

چرا کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

بسته به منابع موجود، محدوده سرشماریهای کشاورزی، اهمیت کشاورزی، رسوم سازمان سرشماری و اولویت های کشور متفاوت هستند. اگرچه هدف اصلی سرشماری کشاورزی تامین داده ‌های اولیه در مورد ساختار بخش کشاورزی است، همچون اندازه مزارع، کاربری اراضی، تصرف زمین و غیره، که بسرعت در طول زمان تغییر نمی‌کنند، ولی آنچه مهم است این است که به عنوان بخشی از یک سیستم یکپارچه آمار کشاورزی در نظر گرفته شود.

کلید اهمیت کشاورزی برای تجارت و جامعه، خروجی آن می باشد؛ از تولید مواد خام گرفته تا کمک به زنجیره تامین جهانی و توسعه اقتصادی.

  • تامین مواد خام

مواد خام، هسته اصلی و بنیادی اقتصاد جهانی بشمار می روند. تولیدکنندگان بدون دسترسی به مواد خام، قادر به تولید محصول نیستند. مواد خام غیر کشاورزی شامل مواردی همچون فولاد، مواد معدنی و زغال سنگ می باشند. با این حال، بسیاری از مواد خام، محصول کشاورزی هستند؛ از چوب بعنوان مصالح ساختمانی گرفته تا گیاهان طعم دهنده غذا. از ذرت برای مثال برای تولید مواد غذایی استفاده می شود، البته بعنوان اساس تولید اتانول، که نوعی سوخت می باشد نیز عمل می کند. مثال دیگر رزین ها هستند: محصولات گیاهی که در مصارف مختلف صنعتی همچون چسب ها، پوشش ها و رنگ های مورد استفاده در ساختمان سازی استفاده می شوند.

  • ایجاد زنجیره تامین قوی

واردات و صادرات کالاهایی همچون محصولات کشاورزی، مستلزم روش های حمل و نقل مانند حمل و نقل دریایی، ریلی و حمل و نقل با کامیون می باشد. تاخیر در حمل و نقل محصولات کشاورزی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند و بالعکس، و نهایتا بر زنجیره تامین جهانی تاثیر بگذارد.

تاخیر در حمل و نقل محصولات برای مناطقی که در انتظار محصولات هستند، مضر است، دسترسی به محصولات در قفسه های فروشگاه ها را محدود می کند و بر معیشت مردم تاثیر می گذارد.

  • تشویق به توسعه اقتصادی

کشاورزی بر تجارت جهانی تاثیر می گذارد زیرا با سایر بخش های اقتصاد، گره خورده است و از ایجاد شغل حمایت می کند و توسعه اقتصادی را تشویق می کند. طبق مطالعات صورت گرفته، کشورهایی که بخش کشاورزی قوی تری دارند، در سایر بخش ها نیز رشد اشتغال دارند. همچنین کشورهایی که رشد بهره وری کشاورزی و زیرساخت های کشاورزی قوی دارند، درآمد سرانه بالاتری دارند، زیرا تولیدکنندگان این کشورها به واسطه فناوری و شیوه های مدیریت مزرعه در زمینه افزایش بهره وری و سودآوری کشاورزی، نوآوری دارند.

کشاورزی برای بهبود زندگی میلیون ها نفر از مردمی که از نظر غذایی امنیت ندارند، فرصتی فراهم می کند و به کشورها کمک می‌کند تا اقتصادی را توسعه دهند که باعث ایجاد شغل و افزایش درآمد ‌شود. کشاورزی امروزه بر نسل های آینده نیز تاثیر می گذارد. برای اطمینان از موفقیت بلندمدت بخش کشاورزی جهانی، ایجاد سیستم اقتصادی پایدارتر همسو با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد برای کمک به ایجاد یک جامعه عادلانه تر، ضروری است.

تا به اینجای بحث با اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد یک کشور آشنا شدیم. شروع فعالیت در این حوزه، مستلزم عوامل مختلفی است که از جمله آنها می توان به یک طرح توجیهی جامع اشاره کرد. متخصصین ما در تیم فراپلن، آماده پاسخ به نیازهای شما در راستای نگارش طرح توجیهی می باشند. در بالای این صفحه، با تکمیل فرم مشخص شده و یا تماس با بخش پشتیبانی از طریق راه های ارتباطی تعیین شده، می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi