سفارش طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی و بیزینس پلن خدماتی

برای سفارش 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

whatsaap

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

telegram

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

طرح خدماتی

 

Verification

 

هدف کسب و کارهای خدماتی، ارائه راهکاری برای یک نیاز یا خواسته ای است که مبتنی بر محصول فیزیکی نیست. بعلاوه، آنها عملکردهایی را ارائه می دهند که زندگی را راحت تر می سازند و یا به مسائلی توجه می کنند که مردم نمی توانند برای خود فراهم نمایند. برای مثال، مراقبت های پزشکی، بهداشت خانه و خانه داری خدماتی هستند که زندگی را راحت و ایمن تر می کنند.

کسب و کار خدماتی، حوزه ای است که کالایی ناملموس را ارائه می دهد و معمولا توسط فرد یا کارمندان یک سازمان، تامین می شود. مثال هایی از این مورد عبارتند از لوله کش، خانه دار، محوطه سازی، پزشکان و غیره. بیشتر فعالان این حوزه، خدمات را به صورت سنتی ارائه می دهند؛ با این حال، با پیشرفت های تکنولوژیکی موجود، خدمات را می توان با استفاده از شرکت ها یا برنامه های آنلاین نیز ارائه کرد.

خدمات آنلاین، یک صنعت نوظهور می باشند. مثالهایی در این زمینه عبارتند از شرکت‌های رسانه‌ اجتماعی که خدمات ارتباطی ارائه می‌کنند یا شرکت‌های دانلود موسیقی که آهنگ‌هایی ارائه می‌دهند که هیجان، شادی یا آرامش را برای شنوندگان به ارمغان می آورند.

طرح خدماتی

مقایسه کسب و کار خدماتی با کسب و کار تولیدی

در حالیکه مشاغل خدماتی، به ارائه اقلام ناملموس می پردازند، کسب و کار تولیدی اقلام فیزیکی و ملموس ارائه می دهند. هزاران نوع کسب و کار تولیدی وجود دارد. برای مثال، هر بار که شخصی با کیسه ای از اقلام خریداری شده از فروشگاه خارج می شود، کالاهای یک کسب و کار تولیدی را در دست دارد. مواد غذایی، اقلام خانگی و پوشاک نمونه های عالی از تولید هستند.

با این حال، در این نوشته، تمرکز ما روی بخش خدماتی می باشد. در این حوزه، پشتیبانی حرفه ای خاصی از مشتریان ارائه می شود. محصول این کسب‌ وکارها، ملموس نیست، بلکه فعالیتی است که به شخص ثالث در زمینه‌های مختلف ارائه می شود.

این حوزه از دیدگاه تجاری، بخشی است که یک فعالیت یا اقدام را با هدف تجاری ارائه می کند. این فعالیت برای کمک به کسب و کار یا یک فرد در موضوعاتی همچون مشاوره، حسابداری، حمل و نقل، نظافت، خانه داری، مسافرت یا تعمیر و نگهداری و غیره است.

امروزه این کسب و کارها نه تنها به صورت فیزیکی بلکه از طریق پلتفرم های مجازی همچون سیستم های مبتنی بر وب یا برنامه های تلفن همراه نیز ارائه می شوند. معمولا مشتریان، ارزش یک فعالیت ناملموس را درک می کنند و بخش اساسی آن، خدمات مشتری است. از جانب دیگر، این صنعت نسبت به مشاغل تولیدی یا تجاری، کارمندان بیشتری استخدام می کند. آنها بخش اعظم اقتصادهای توسعه یافته را تشکیل می دهند و فناوری های جدید، دامنه دسترسی را از داخلی به جهانی گسترش داده اند.

از دیدگاه اقتصادی، کسب و کار خدماتی دارای سودآوری بالایی است و بخش عظیمی از صنعت را پوشش می دهد. این حوزه را می توان بخشی تعریف کرد که خدمات را به مشتریان یا سایر مشاغل می فروشد. بعبارت دیگر، از دیدگاه تجاری، این نوع کسب و کار، وظیفه ای را برای دستیابی به یک هدف خاص انجام می دهد. برای مثال، شامل حسابداری، خدمات حرفه ای، خدمات مهمانداری یا انواع دیگر خدماتی می باشد که مشتریان و شرکت ها خریداری می کنند. حتی شرکت هایی که کالاها و محصولات را می فروشند می توانند برای تکمیل محصولات ارائه شده خود، کسب و کار خدماتی داشته باشند. برای مثال، شرکت توسعه نرم ‌افزار می‌تواند خدمات پیاده‌سازی یا پشتیبانی را جهت کمک به مشتریان در زمینه پیاده‌سازی نرم‌ افزار یا پشتیبانی از آنها در استفاده مداوم از برنامه، ارائه دهد.

آنچه که در مورد کسب و کار خدماتی، منحصر به فرد است، ناملموس بودن آنها می باشد. در مقایسه با محصولی که می‌توانید آن را خریداری کنید و از نظر مادی به آن نگاه کنید، خدمات یا انجام وظایف خاصی حاصل می شود. برای مثال، یک پزشک، خدمات پزشکی را برای درمان یک بیمار ارائه می دهد یا یک وکیل، خدمات حقوقی را جهت دفاع در دادگاه ارائه می دهد.

اگر می خواهید یک کسب و کار خدماتی راه اندازی کنید یا حوزه فعلی خود را گسترش دهید، شما نیازمند یک طرح توجیهی هستید. اگر کسب ‌وکاری را راه ‌اندازی می‌کنید که با آن، خدماتی را می فروشید، نوشتن طرح توجیهی و طرح کسب و کار، یکی از اولین گام هایی است که باید بردارید. فرقی نمی کند که در حال راه‌اندازی کسب و کار مشاوره، تعمیرگاه خودرو یا یک شرکت ساختمانی هستید، طرح توجیهی به شما کمک می‌کند تا استراتژی خود را تعیین کنید، برنامه بازاریابی خود را توسعه دهید و پیش‌بینی های مالی بسیار مهمی را مشخص کنید تا بتوانید موفق باشید.

در ابتدا ممکن است نوشتن طرح توجیهی، کمی پیچیده به نظر برسد. اگر می خواهید مخاطبان خود را با یک برنامه کامل تحت تاثیر قرار دهید چندین موضوع وجود دارد که باید آنها را مدنظر داشته باشید. خواه فردی که طرح کسب و کار شما را می خواند یک مسئول وام باشد یا یک شریک تجاری بالقوه، باید مطمئن شوید که برنامه خود را درست آماده کرده اید. برنامه ریزی کسب و کار نباید شما را بترساند، ما شما را در فرآیند جمع آوری مطالب در زمینه کسب و کار خدمات جدیدتان راهنمایی می کنیم.

در این راستا، در همین صفحه با تکمیل فرم مشخص شده یا تماس با همکاران ما، می توانید اطلاعات جامع تری را در مورد نگارش طرح توجیهی مختص خود، دریافت نمایید.

همانطور که عنوان شد، معمولا کسب و کارهای خدماتی به جای محصولات، بر فروش خدمات به مشتریان متمرکز هستند. برای مثال، یک مشاور یا وکیل، زمان و تخصص خود را به مشتریان می فروشد. یک تعمیرکار، تعمیر تجهیزات و لوازم خراب را می فروشد. برنامه ریزان رویدادها، خدمات برنامه ریزی و مدیریت رویدادهایی مانند عروسی ها و استراحتگاه ها را می فروشند.

البته لازم به ذکر است که تمامی این کسب و کارها، مجبور نیستند تا فقط به ارائه خدمات بپردازند. بسیاری از کسب و کارهای خدماتی، ترکیبی از محصولات و خدمات را می فروشند. برای مثال یک تعمیرگاه خودرو را در نظر بگیرید. آنها خدمات تعمیر خودروی شما را علاوه بر قطعات مورد نیاز برای تعمیر خودروی شما می فروشند. با وجود اینکه در یک تعمیرگاه، قطعات نیز بفروش می رسد، ولی با فروشگاه قطعات خودرو که فقط قطعات می فروشد و هیچ خدمات تعمیری انجام نمی دهد، متفاوت است.

طرح توجیهی

ضرورت نگارش طرح توجیهی برای کسب و کارهای خدماتی

اینکه درست وارد شوید و شروع به بنای کسب و کار خود کنید، کار وسوسه برانگیزی است. طرح توجیهی می تواند اتلاف وقت به نظر برسد و شروع به کار روی مواردی مانند لوگو، کارت ویزیت و یافتن فضای اداری، سرگرم کننده تر است. ولی بهتر است به یاد داشته باشید که این طرح، گامی حیاتی در فرآیند است و از هدر دادن زمان و پول در زمان راه‌اندازی کسب ‌و کار، جلوگیری می‌کند.

صرف زمان کم برای برنامه ریزی می تواند شما را از اشتباهات مهم نجات دهد و از هدر دادن سرمایه های زیاد، جلوگیری کند. اگرچه ممکن است این کار زیاد سرگرم کننده نباشد، ولی ارزش صرف زمان را دارد.

مزیت داشتن طرح توجیهی

طرح توجیهی در میان سایر موارد، مزیت های زیر را نیز دارد:

  • به شما فرصت می دهد تا درباره کل فرآیند کسب و کار خود فکر کنید.
  • اگر نقاط ضعفی در ایده های شما وجود داشته باشد، می‌توانید آن را کشف کنید، فرصت هایی را که قبلا از دست داده اید را شناسایی کنید و برای مقابله با چالش‌های احتمالی، برنامه‌ای بهتر داشته باشید.
  • طرح توجیهی خوب می تواند به شما کمک کند تا از طریق متقاعد کردن سرمایه گذاران یا وام دهندگان، برای کسب و کار خود، بودجه دریافت کنید.
  • این طرح، راهی برای کسب سود را به شما نشان می دهد. مسیری با اهداف و اقدامات روشن، به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را اداره کنید.
  • دیگران می توانند پتانسیل موفقیت شما را بر اساس این طرح، قضاوت کنند.
  • می توانید از این طرح، به صورت ابزار ارتباطی و برای جهت دهی تیم فروش، فروشندگان و دیگران به سمت اهداف و عملیات تجاری خود استفاده کنید.
  • طرح توجیهی به شما کمک می کند تا مدیر ماهری باشید و باعث می شود تا در مورد رقابت، ارتقاء و موقعیت های سودمند خود، فکر کنید. در طول یک دوره، توانایی شما را برای انجام تغییرات افزایش می دهد.

تا به اینجای کار، با مفهوم کسب و کارهای خدماتی و همچنین مفهوم طرح توجیهی و نیز ضرورت نگارش طرح های توجیهی برای کسب و کارهای حوزه خدماتی، آشنا شدیم. در صورتی که نیاز به نگارش یک طرح توجیهی در این زمینه داشتید، می توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت فراپلن، تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi