سفارش طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی و بیزینس پلن دام ، طیور و شیلات

برای سفارش 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

whatsaap

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

telegram

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

طرح دام ، طیور و شیلات

 

Verification

طرح کارآفرینی دام ، طیور و شیلات

داشتن یک طرح توجیهی قبل از شروع کسب و کار در زمینه های پرورش دام، طیور و شیلات، ضروری است و مهم نیست که چه کارهای دیگری را برای آماده سازی، انجام داده باشید. در دنیای امروز، پرورش دام، طیور و شیلات، پیچیده‌تر و متغیرتر از چند دهه پیش می باشد. بازارهای در حال تغییر، هزینه‌های بالا، حاشیه سود کم، راه‌های مختلف پرورش و اصول بازاریابی پیچیده ای وجود دارد. نوع طرح توجیهی شما به کسب و کار شما بستگی دارد.

پرورش دام، طیور و شیلات، امروزه منبع درآمد خوبی است. بی شک این صنعت در ایران، به تجارت پولساز در مقیاس کوچک و بزرگ تبدیل شده است. بعلاوه دام، طیور و آبزیان، دارایی منقول کارآفرینان هستند و سرمایه گذاری خوبی برای استفاده در آینده محسوب می شوند.

ما در این بخش، به طور ویژه روی نگارش طرح توجیهی برای شروع کسب و کار در حوزه پرورش دام، طیور و آبزیان پرداخته ایم.

ایران، پتانسیل بسیار بالایی را در این صنعت دارد. دامپروری با حیوانات اهلی شروع می شود که برای تامین نیروی کار، پرورش می یابند و به منبعی برای تولید کالاهایی همچون گوشت، تخم مرغ، شیر، خز، پشم و بسیاری دیگر تبدیل می شوند. گاهی اوقات برخی دام ها مانند گاو، گوسفند، بز، مرغ، بره و غیره برای مصرف گوشت، پرورش داده می شوند.

امروزه تولید محصولات دامی، بخاطر درآمد بالای آن، رواج زیادی یافته است؛ ولی عدم آگاهی در این صنعت، می تواند میزان سود را کاهش داده و حتی در مواردی، منجر به زیان های مالی نیز گردد. بنابراین، ما در وب سایت فراپلن، با تیمی از متخصصان در حوزه های مختلف، تلاش کرده ایم تا دستورالعمل های کاملی در مورد صنعت پرورش دام، طیور و آبزیان، اهمیت، مزایا، ایده ها و نکات تجاری در این حوزه را به شما ارائه دهیم.

طرح توجیهی دام

تعریف کلی این صنعت عبارت است از پرورش حیوانات برای غذا و سایر مصارف انسانی. حیوانات در این صنعت معمولا به گاو یا گاو شیری، مرغ، بز، اسب و گوسفند اطلاق می شود. امروزه حتی حیواناتی همچون الاغ، قاطر، خرگوش و حشراتی مانند زنبور عسل بعنوان بخشی از دامپروری، پرورش می یابند. محصولات دامی منبع اصلی پروتئین حیوانی برای مصرف انسان هستند.

تجارت دامپروری یا پرورش دام در ایران، صنعتی امیدوار کننده می باشد. دامپروری را می توان در حیاط خلوت یا در مقیاس کوچک یا بزرگ انجام داد. این صنعت، تنها راهی است که در آن پوشش گیاهی طبیعی که بخش‌های وسیعی از ایران را به خود اختصاص می دهد، به محصولات پروتئینی قابل استفاده توسط انسان تبدیل می شود. این بخش، نیرو و کود دامی را برای مزارع کشاورزی نیز فراهم می کند و صنعت کشاورزی نیز، خوراک و علوفه را برای صنعت دامپروری تامین می کند.

مفید بودن اندام های دام در داروهایی همچون انسولین به تازگی شناخته شده است. با این وجود، طی عصرها، دامداری ها از طرق مختلف برای ما مفید بوده‌اند – آنها تخم مرغ، عسل، گوشت، شیر و غیره را برای ما تامین می‌کنند. از پوست و حتی موی این حیوانات برای ساخت پتو و سایر محصولات نیز استفاده می شود.

مدیریت دام معمولا شامل مدیریت حیوانات مزرعه و نظارت بر کارکنان مزرعه می باشد. مدیریت دام مستلزم دانش علوم حیوانی و دامپروری و حس خوب تجارت است. بسیاری از مدیران دامپرور نیز باید سوابق مالی عملیات خود را حفظ کنند. مدیران بسته به اندازه مزرعه ممکن است برخی از وظایف فیزیکی مانند راه اندازی و نگهداری ماشین آلات و همچنین مراقبت شخصی از دام را نیز انجام دهند. کارخانجات لبنیات، گاوداری ها، مرغداری ها و مزارع پرورش ماهی، همگی برای موفقیت و سودآوری به مدیریت موثر نیاز دارند.

دامپروری با تولید محصول ادغام می شود، البته برخی از فعالان این حوزه فقط بر دامپروری تمرکز می کنند تا بتوانند فرصتی برای پرورش یک یا دو نوع دام داشته باشند. این حیوانات عبارتند از گوسفند، مرغ، گاو، بز، خرگوش، ماهی و غیره. این صنعت به دلیل تولید گوشتی که دارای فواید مغذی متعدد برای سلامتی است، مورد تقاضای بالا می باشد. این کار یک تجارت سودآور است و می تواند مورد تقاضا باشد. حیوانات اهلی در این صنعت برای تولید مواردی همچون غذا، فیبر و نیروی کار پرورش می‌یابند. این اصطلاح فقط برای اشاره به آنهایی استفاده می شود که برای غذا پرورش می یابند و گاهی اوقات فقط از نشخوارکنندگانی همچون گاو و بز استفاده می شود.

مهم است که دلیل حضور خود در این صنعت را به درستی برای خود تعریف کنید، زیرا به شما کمک می کند تا بدانید که دقیقا چه می خواهید و چگونه می توانید به هدف خود برسید. اگر قصد دارید تا بخاطر گوشت و لبنیات بر روی حیوانات سرمایه گذاری کنید، بز یا گاو می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد.

آگاهی از علت پرورش دام به شما کمک می کند تا آنچه را که می خواهید، به درستی توصیف کنید. این کار به هنگام ورود به این صنعت، بسیار ضروری است زیرا آنچه انتخاب می کنید، تجهیزات مورد نیاز را تعیین می کند. برای مثال شروع کسب و کار درزمینه لبنیات، مستلزم پرورش دام برای محصولات لبنی مانند شیر است و کسب و کار تولید گوشت مستلزم پرورش دام برای مصرف گوشت می باشد.

توصیه می شود که کسب و کار خود را به ثبت برسانید، به خصوص اگر قصد دارید تا به یک دامپروری تجاری بپردازید. می توانید تجارت دامپروری خود را توسط مقامات محلی ثبت کنید که برای تبلیغ کسب و کار شما به مردم نیز مفید هستند. ثبت کسب و کار پرورش دام، نه تنها از برندهای شما محافظت می کند، بلکه در انتخاب ساختار مناسب برای کسب و کارتان نیز بسیار مفید است.

بسته به طرح توجیهی دامپروری و میزان پول مورد نیاز برای راه اندازی این کسب و کار، می توانید برای دریافت وام نیز اقدام کنید. نوشتن طرح توجیهی به شما کمک می‌کند تا بدانید که برای راه اندازی کسب وکار خود در این حوزه، به چه چیزی نیاز دارید، از جمله اینکه برای خرید زمین و سایر محصولاتی که ممکن است برای تجارت دامپروری به آن نیاز داشته باشید، به چه میزان نقدینگی نیاز دارید.

طرح توجیهی

همچنین بهتر است که با سازمانهای کشاورزی و مشاغل کوچک نیز تعامل داشته باشید، سازمان هایی که می‌توانند شما را به جاهایی هدایت کنند که غیر از بانک، بتوانید از آنها وام بگیرید. هنگام درخواست وام، بهتر است که طرح توجیهی خود را به همراه داشته باشید، زیرا شانس شما برای دریافت وام را افزایش می دهد. همیشه به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از خرج زیاد، از کم شروع کنید.

طرح کسب و کار در زمینه دام

کسب و کار دامپروری به دام و محصولات کشاورزان، تاجران و نهاد های مورد نیاز آنها جهت تولید این حیوانات و محصولات آنها مربوط می شود. موضوع تجارت دامپروری شامل بازاریابی محصول و همچنین بازاریابی ورودی است.

دامپروری یک روش قدیمی است، حتی قبل از وجود کشاورزی با بذر. دامپروران قدیمی عشایری، دام های خود را در هر جایی که خوراک و آب به دست می آمد، پرورش می دادند. فعالیت های دامپروری مدرن امروزی، کاربرد دانش علمی برای اصلاح نژاد، تغذیه و مراقبت های بهداشتی را ترغیب می کنند. شیوه های مدرن می توانند حساس به ورودی باشند. بنابراین محدوده تجارت دامداری شامل تجارت ورودی و خروجی است.

اینها موضوع بازاریابی دامداری بوده و شامل عملکرد بازاریابی، نمایندگی ها یا معامله گران، کانال ها، کارایی و هزینه ها، اختلاف قیمت، ادغام بازار، مازاد تولید، سیاست و تحقیقات دولتی، آموزش و آمار بازار می باشد. کسب و کار درزمینه محصولات پرورش دام، طیور و آبزیان، فرآیند پیچیده ای است. این کار شامل تمام وظایف مربوط به انتقال محصول از دامداران به مصرف کنندگان می باشد.

تا به اینجای کار با اهمیت نگارش طرح توجیهی برای شروع کسب و کار در حوزه پرورش دام، طیور و شیلات، آشنا شدید. همکاران ما در بخش پشتیبانی وب سایت فراپلن، آماده ارائه راهنمایی به شما در زمینه نگارش طرح توجیهی مختص خودتان می باشند.

 

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi