عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 12 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که به دنبال هوشمندسازی کسب و کار خود هستند 2. کسانی که به دنبال بهترین مجری در جهت پیاده سازی هوش تجاری (BI) هستند 3. کسانی که به دنبال ارائه نرم افزار و یا استراتژی های مدیریت IT در سازمان هستند و طرح منسجمی از فرآیند خود ندارند 4. کسانی که به دنبال متقاعد کردن کارفرما و یا مشتری جهت پیاده سازی استراتژی BI هستند 5. کسانی که به دنبال بهترین طرح پیشنهادی برای آشناسازی مشتری با BI هستند 6. کسانی که به دنبال طرحی به همراه تمامی جداول و پیش نیازها بوده و تمایل دارند تا دیدی کلی از فرآیند هوشمندسازی به واسطه BI می باشند و اطلاعات فنی درستی در این زمینه ندارند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
هوش تجاری (BI) به معنای زیرساخت رویه ای و فنی است که داده های تولید شده بوسیله فعالیت های شرکت را گردآوری، ذخیره و تحلیل می کند. BI، اصطلاح گسترده ای است که دربرگیرنده داده کاوی، تحلیل فرآیند، ارزیابی مقایسه ای عملکرد و تحلیلگرهای توصیفی می باشد. این ابزار، همه داده های تولید شده توسط یک کسب و کار را تجزیه و تفکیک می کند و گزارش های براحتی قابل درک، معیارهای عملکردی و روندهایی را حاصل می کند که باعث کمک به تصمیم گیری توسط مدیریت می شود.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 12 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
در این محصول، یک نمونه پروپوزال کاری آماده و حرفه ای با موضوع هوشمندسازی کسب و کار با استفاده از ابزارهای هوش تجاری ارائه شده است. این نمونه پروپوزال ها با دارای بودن محتوایی قوی و تمامی ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی می توانند ابزاری قوی برای ارائه به شرکت ها و سازمان ها باشند و طبعاً باعث افزایش مشتریان گردند.
نیاز به این ابزار، به این خاطر بوجود آمده است که بطور میانگین، مدیران دارای اطلاعات غیردقیق یا ناکامل، معمولاً تصمیمات بدتری می گیرند، ولی استفاده از این رویکرد باعث می شود تا با داشتن اطلاعات بهتر، تصمیم گیری های بهتری را انجام دهند. خالقان مدل های مالی این عقیده را دارند که اطلاعات و ورودی های اشتباه باعث خروجی هایی غیراصولی و ناکارآمد خواهند شد. این ابزار تلاش می کند تا این مسئله را با تحلیل داده های فعلی، که در حالت ایده آل برروی یک داشبورد معیارهای سریع طراحی شده، برای پشتیبانی از تصمیمات بهتر، حل کند. اکثر شرکت ها می توانند از بکارگیری راهکارهای این حوزه سود ببرند؛ مدیران دارای اطلاعات غیردقیق یا ناکامل، بطور میانگین، معمولاً تصمیمات بدتری می گیرند.
هوش تجاری (BI)، نرم افزاری است که داده های تجاری را تجزیه و تحلیل می کند و آنرا به صورت کاربرپسند مانند گزارش، داشبورد، نمودار و گراف، نشان می دهد. این ابزارها، کاربران کسب و کارها را قادر به دسترسی به انواع مختلف داده ها (یعنی تاریخی و فعلی، طرف ثالث و داخلی) و همچنین داده های نیمه ساختارمند و بدون ساختار، مانند رسانه های اجتماعی، می کند. کاربران می توانند این اطلاعات را تحلیل کنند تا دیدگاهی در مورد میزان عملکرد کسب و کار، بدست آورند.
هوش تجاری (BI) دربرگیرنده استراتژی ها و فنآوریهای استفاده شده توسط شرکت ها برای تحلیل داده و مدیریت اطلاعات تجاری است. کارکردهای مرسوم فنآوری های این حوزه شامل گزارشگری، پردازش تحلیلی آنلاین، تحلیلگرها، توسعه داشبورد، داده کاوی، فرآیند کاوی، پردازش رویدادهای پیچیده، مدیریت عملکرد تجاری، ارزیابی مقایسه ای، متن کاوی، تحلیل های پیش بینی کننده و تحلیل های تجویز کننده، می باشند.
این ابزارها می توانند مقادیر زیادی از داده های ساختارمند و گاهی غیرساختارمند را مدیریت کنند تا به شناسایی، توسعه و در غیراینصورت ایجاد فرصت های تجاری استراتژیک جدید، کمک کنند. هدف آنها، ممکن سازی تفسیر آسان این «کلان داده ها» می باشد. شناسایی فرصت های جدید و پیاده سازی یک استراتژی موثر براساس نگرش های حاصل شده می تواند برای کسب و کارها، یک مزیت بازاری رقابتی و پایداری درازمدت فراهم کند و به آنها در گرفتن تصمیمات استراتژیک کمک کند.
شرکت ها می توانند از هوش تجاری استفاده کنند تا دامنه گسترده ای از تصمیمات تجاری، متغیر از عملیاتی تا استراتژیک را پشتیبانی و تقویت کنند. تصمیمات عملیاتی پایه شامل «موقعیت یابی یا قیمت گذاری محصول» می باشند. تصمیمات تجاری استراتژیک شامل اولویت ها، اهداف و جهت گیری های تجاری در بالاترین سطح می باشند. این ابزار، زمانی به بیشترین تاثیرگذاری می رسد که داده های استخراج شده از بازاری که یک شرکت در آن فعالیت می کند (داده های برونی) را با داده هایی از منابع داخلی شرکت، مانند داده های مالی و عملیات ها (داده های درونی)، ترکیب کند. اگر داده های برونی و درونی با هم ترکیب شوند، می توانند تصویر کاملی خلق کنند که در اصل، یک «هوش» ایجاد می کند که به صورت جداگانه از داده ها، قابل حصول نیست.
ابزارهای هوش تجاری، از میان انواع زیاد کاربردهایش، سازمان ها را توانمند می سازند تا دیدگاه هایی در مورد بازارهای جدید بدست آورند، تقاضا و مناسب بودن محصولات و خدماتشان برای بخش های بازار مختلف را ارزیابی کنند و تاثیر تلاش های بازاریابی را سنجش نمایند.
کاربردهای این ابزار، از داده های گردآوری شده از یک «انبار داده ها» (DW) یا از یک «فروشگاه داده ها»، استفاده می کنند و مفاهیم BI و DW به صورت BI/DW یا BIDW، با هم ترکیب می شوند. یک انبار داده، حاوی یک رونوشت از داده های تحلیلی است که «پشتیبانی از تصمیم» را تسهیل می کند.
برای اینکه این فرآیند مفید واقع شود، باید به دنبال افزایش دقت، بموقع بودن و مقدار داده ها باشد. این الزامات به معنای یافتن روش های بیشتر برای استخراج اطلاعاتی است که براحتی ثبت نشده اند، بررسی اطلاعات از لحاظ داشتن خطا و ساختاربندی اطلاعات به نحوی که تحلیل گسترده را ممکن می سازد.
اما، در عمل، شرکت ها داده های غیرساختارمند یا با فرمت های متنوع دارند که گردآوری و تحلیل داده ها را مشکل می سازند. بنابراین، شرکت های نرم افزاری، راهکارهای هوش تجاری را فراهم می کنند تا اطلاعات حاصل شده از داده ها را بهینه سازی کنند. اینها برنامه های نرم افزاری سطح سازمانی هستند که برای یکپارچه سازی داده ها و تحلیل های یک شرکت، طراحی شده اند. با اینکه راهکارهای نرم افزاری همچنان رو به تکامل هستند و بیش از پیش، پیشرفته شده اند، اما دانشمندان علوم داده، هنوز نیاز به مدیریت تعادل بین سرعت و عمق گزارشگری دارند.
تعدادی از بینش های حاصل شده از «کلان داده ها»، باعث درک و استخراج همه چیز می شوند، اما تحلیلگرهای داده ها معمولاً می توانند منابع را از صافی بگذرانند تا یک مجموعه از نقاط داده ای بدست آورند که می توانند نمایش دهنده سلامت یک فرآیند یا بطور کلی، یک مجموعه تجاری باشند. این کار می تواند نیاز به استخراج و فرمت بندی همه چیز جهت انجام تحلیل، صرفه جویی در زمان تحلیل و افزایش سرعت گزارشگری را کاهش دهد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.