عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند. |
نحوه دریافت فایل: | بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود. |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها |
محتوای محصول: | گزارش طرح توجیهی در 13 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است. |
تعداد صفحات: 38 | سال تهیه : 1401 |
کیفیت نگارش: طلایی | قابلیت ویرایش و چاپ: دارد |
با نگاهی به دنیای پیرامون خود، درخواهیم یافت که استفاده از خودروهای شخصی در طی چند سال گذشته، رشد روزافزونی را تجربه کرده است. مطمئنا هرچقدر که به سمت زندگی ماشینی پیش می رویم، این میزان نیز به رشد خود ادامه خواهد داد و د طی چند سال آینده، به میزان خودروها در مراکز جمعیتی مختلف، اضافه خواهد شد. در این بین، افراد به دنبال رسیدگی به خودروهای خود می باشند. این رسیدگی می تواند مواردی همچون تعمیر و تعویض قطعات باشد. البته که کاملا می توان متوجه شد که شغل هایی که با حوزه خودرو در ارتباط هستند، هر روز به رشد خود ادامه خواهند داد.
یکی از اقداماتی که افراد در مورد خودروهای خود انجام می دهند، رسیدگی به وضعیت ظاهری و نظافت خودروهایشان می باشد. در این بین، با توجه به دغدغه های شغلی که افراد مختلف دارند، شاید نظافت خودرو توسط خود شخص، زمان بیشتری را از وی تلف کند و نهایتا نتیجه مورد نظر نیز حاصل نگردد. اینجاست که در طی چند دهه گذشته، شغلی ایجاد شده با عنوان کارواش، که خدمات مربوط به شستشوی خودرو را انجام می دهند. البته در این بین، همانند هر کسب و کار دیگری، کسب مزیت رقابتی می تواند مهره برنده یک فرد در آن کسب و کار باشد. در طی چند سال گذشته، کارواش ها نیز مجهزتر شده اند و خدمات دیگری را نیز در کنار خدمات ساده شستشو به مشتریان خود ارائه می دهند. این خدمات می توانند شامل دیتیلینگ، صفر شویی، شستشوی تخصصی موتور خودرو و … باشند. همچنین برخی کارواش ها می توانند محصولات مرتبط را نیز در مرکز خدماتی خود به مشتریان عرضه دارند. این محصولات می توانند شامل محصولات نظافتی خودرو، خوشبو کننده ها، لوازم تزئینی خودرو و … باشند. همه این ها همان مزایای رقابتی است که یک کارواش می تواند برای خود کسب نماید. البته در این کسب و کار نیز، همانند هر کسب و کار خدماتی دیگر، مشتری مداری و سرعت عمل می تواند موجب افزایش رضایت و وفاداری در مشتری گردد و مشتری را ترغیب به معرفی این خدمات به دیگران نیز نماید که مطمئنا موجب رونق گرفتن آن کسب و کار خواهد شد.
در ادامه این بحث، به بررسی اهمیت داشتن یک طرح برای شروع کسب و کار کارواش می پردازیم. طرح های توجیهی، اسنادی هستند که مسیر یک کسب و کار و همچنین چشم انداز آتی آن را با استفاده از محاسبات نرم افزاری دقیق، در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار می دهند. این طرح ها می توانند مسیر یک کسب و کار را ترسیم نمایند و با ارائه پیش نیازهای ضروری و همچنین نحوه سرمایه گذاری، مانع از شکست های آتی در یک کسب و کار شوند. در این محصول، یک نمونه طرح توجیهی مربوط به راه اندازی کارواش ارائه گردیده است.
در ادامه، جدول مربوط به خلاصه طرح و شاخص های تحلیلی آن قرار داده شده است:
الف) اطلاعات ظرفیت و میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر | |||
ردیف | عنوان شاخص اطلاعاتی | میزان | واحد |
1 | ضریب میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر | 25 | درصد |
ب) اطلاعات مالی و اقتصادی طرح | |||
ردیف | عنوان شاخص اطلاعاتی | میزان | واحد |
1 | میزان سرمایه کل مورد نیاز اجرای طرح | 1.738.662.500 | تومان |
2 | میزان سرمایه ثابت | 1.440.690.000 | تومان |
3 | میزان سرمایه در گردش | 297.972.500 | تومان |
4 | نرخ برگشت سرمایه | 28 | درصد |
5 | مدت زمان برگشت سرمایه | 3.3 | سال |
6 | سهم آورده متقاضی | 738.662.500 | تومان |
7 | سهم تسهیلات | 1.000.000.000 | تومان |
8 | هزینه خرید تجهیزات و ابزارآلات | 162.150.000 | تومان |
9 | هزینه های تاسیسات | 26.000.000 | تومان |
10 | هزینه محوطه سازی و بهبود زمین | 167.400.000 | تومان |
11 | هزینه های سالانه سوخت و انرژی | 36.740.000 | تومان |
راه اندازی کارواش می تواند از جمله ایده های پولسازی باشد که علاقه مندان به این حوزه می توانند نگاهی به آن داشته باشند. البته که در برخی از شهرها، ممکن است این ایده کمی اشباع شده باشد، ولی همانطور که ذکر شد، داشتن مزیت رقابتی می تواند برگ برنده یک کارآفرین در این حوزه محسوب گردد.
دلایل بسیاری برای رونق گرفتن این طرح در آینده وجود دارد و اینکه این طرح در آینده نیز با استقبال مشتریان مواجه شود. آلودگی های شهری یکی از این دلایلی است که البته متاسفانه در جهان امروز با آن شاهد هستیم. این آلودگی ها، تاثیرات منفی بر روی ظاهر خودروها در میان مدت می گذارند. از طرفی افراد مختلف، وقت کافی برای شستشو و نظافت خودروهای خود را ندارد؛ اینجاست که خدمات کارواش خود را نشان می دهد.
کارواش، همان مرکز خدماتی است که با استفاده از تجهیزات و ابزارهای خاص، اقدام به نظافت خودروها می کند. البته که انواع مختلفی برای آن وجود دارد و فعالان این حوزه از ابزارهای مختلفی برای این خدمات استفاده می کنند که بستگی به میزان سرمایه گذاری و نیروی انسانی متخصص در این کسب و کار دارد.
قبل از شروع این بحث باید خاطر نشان کنیم که بررسی و مطالعه بازار در مورد یک کسب و کار، پیش از ورود به آن، یکی از گزینه هایی است که یک سرمایه گذار، حتما باید آن را مورد توجه قرار داده و انجام دهد. بررسی منطقه مورد نظر و همچنین بررسی تعداد مشتریان احتمالی در یک منطقه، باید بررسی گردد. از جمله مواردی که در مورد این صنعت وجود دارد، این است که باید مزایای رقابتی رقبای دیگر در منطقه فعالیت خود را دقیقا بررسی نمایید. اینکه آنها چه امکاناتی را ارائه می دهند؟ و اینکه آیا مورد استقبال مشتریان قرار گرفته اند یا نه. این موضوع می تواند مانع از سرمایه گذاری های غیرضروری بر روی برخی از تجهیزات گردد. مثلا شاید منطقه فعالیت شما، از جمله مناطقی باشد که مردم، علاقه چندانی برای صرف هزینه جهت موتورشویی خودروی خود نداشته باشند. در این راستا، کسب و کارهای رقیب که این تجهیزات را با قیمت های کلان خریداری کرده اند، با استقبال زیاد مشتریان مواجه نشده اند. این موضوع می تواند مانع از سرمایه گذاری شما روی خرید تجهیزات و بخارشوی گران برای موتورشویی گردد.
مطمئنا یکی از موارد دیگری که در این حوزه وجود دارد و می تواند موجب رونق گرفتن آن گردد، انتخاب یک مکان خوب و در دسترس است. کارواش از جمله کسب و کارهایی است که مستقیما با مشتریان در ارتباط می باشد. مطمئنا صرف هزینه برای تهیه مکانی که در یک منطقه شلوغ و پرتردد قرار دارد، گزینه مناسبی محسوب می گردد، چرا که مطمئنا موجب رونق گرفتن سریع یک کسب و کار خواهد شد.
توجیه پذیری اقتصادی هر کسب و کار را می توانید با مطالعه طرح توجیهی مربوط به آن متوجه شوید؛ چرا که در یک طرح توجیهی دقیق، تمامی پیش نیازها در نظر گرفته شده اند و میزان سرمایه اولیه مورد نیاز نیز بررسی شده است. ما در این محصول، طرح توجیهی مربوط به راه اندازی کارواش را ارائه داده ایم. شما کارآفرینان و سرمایه گذاران گرامی می توانید به واسطه مطالعه این طرح، چشم انداز دقیق تری را نسبت به آینده این کسب و کار به دست آورید و تصمیم گیری های اصولی و درستی را اتخاذ نمایید. همچنین این طرح ها می توانند به سرمایه گذاران در اتخاذ برخی وام ها و مجوزها نیز کمک کنند.
ما در تیم فراپلن، تلاش کرده ایم تا طرح ها و ایده های مربوط به راه اندازی کسب و کارهای جدید را بررسی کرده و با شما مخاطبان گرامی، به اشتراک بگذاریم. اگر تمایل دارید تا به این کسب و کار وارد شوید و سوالاتی در ذهن تان دارید، بهتر از تا در پایین همین محصول، و در قسمت نظرات، آنها را با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در تیم پشتیبانی سایت، خوشحال خواهند شد تا شما را راهنمایی نمایند. همچنین اگر هم اکنون در این صنعت هستید و کسب و کار خود را رونق داده اید، خرسند خواهیم بود تا تجربیات خود را با ما و مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید. با آرزوی موفقیت برای شما در شروع این کسب و کار جدید.
سرفصل های طرح توجیهی کارواش شامل: محاسبه سرمايه ثابت مورد نياز طرح توجیهی کارواش – سرمايه مورد نياز جهت اجاره سوله – سرمايه مورد نياز جهت محوطه سازي – سرمايه مورد نياز جهت ساخت و سازهای واحد صنعتی – سرمايه مورد نياز جهت تامين ؛ نصب و راه اندازی تاسیسات – سرمايه مورد نياز جهت تامين وسايل حمل و نقل کارگاهی و شهري – سرمايه مورد نياز جهت تامين وسايل اداري ، آزمایشگاه و پشتيباني – سرمايه مورد نياز جهت تامين , نصب و راه اندازي تجهيزات مورد نياز – سرمایه مورد نیاز خرید انشعابات مورد نیاز – هزينه هاي قبل از بهره برداري – جمع بندي تعیین میزان سرمایه ثابت مورد نیاز اجرای طرح محاسبه هزینه های عملیاتی سالانه مورد نياز طرح توجیهی کارواش – هزینه های حقوق و مزاياي سالانه کارکنان – هزینه های سالانه حامل های انرژی و ارتباطات – هزینه های سالانه استهلاک – هزینه های سالانه نگهداری و تعمیرات – هزینه های سالانه اداری و پشتیبانی – جمع بندي تعیین میزان هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز اجرای طرح محاسبه سرمایه در گردش مورد نياز طرح توجیهی کارواش – هزینه های خرید سالانه مواد اولیه مورد نیاز – جمع بندي تعیین میزان سرمایه در گردش مورد نیاز اجرای طرح محاسبه سرمايه کل مورد نياز طرح توجیهی کارواش – ارزش محصولات توليد شده متوسط ارزش سود خالص درطول يک سال کاري
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.