عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 13 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که به صورت حرفه ای مشغول فعالیت در زمینه تولید محتوا هستند 2. کسانی که به دنبال روش های پیاده سازی راهکارهای تولید و مدیریت محتوا برای بهبود کسب و کار خود هستند 3. نویسندگان، وبلاگ نویسان و مالکان آژانس های تولید محتوا که به دنبال متقاعد کردن مشتریان و کارفرمایان برای گرفتن سفارشات آنها هستند 4. کسانی که تمایل دارند تا چشم اندازی کلی در زمینه کمپین های هدفمند بازاریابی به واسطه تولید و مدیریت محتوا به دست آورند ولی اطلاعات فنی و دقیقی از ورود به این حوزه ندارند 5. این بیزینس پلن را می توان مناسب تمامی شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، کارآفرینان، آژانس های تبلیغاتی، فعالان کمپین های شبکه های اجتماعی، طراحان وب سایت، مدیران و دانشجویان رشته های بازاریابی و فناوری اطلاعات، دانست
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
«تولید محتوا»، به معنای اشتراک گذاری اطلاعات در انواع رسانه ها و بخصوص در رسانه های دیجیتال برای رسیدن به یک کاربر نهایی/مخاطب در زمینه های خاص می باشد. محتوا «چیزی است که قرار است از طریق یک رسانه، به صورت صوت، متن،ویدئو، تصویر و … بیان شود» و هدف آن، خود بیانی (بیان شخصیت و احساسات)، توزیع، بازاریابی و یا انتشار می باشد. شکل های معمول این حوزه شامل نگهداری و آپدیت کردن وب سایت ها، وبلاگ نویسی، نوشتن مقاله، عکاسی، فیلم برداری، خبرنگاری آنلاین، نگهداری حساب های رسانه های اجتماعی و ویرایش و توزیع رسانه های دیجیتال می باشد. در برخی تعاریف، این حوزه در قالب تولید مطالب و مشارکت دادن افراد در دنیای دیجیتال توصیف شده است.
«مدیریت محتوا» (CM)، مجموعه ای از فرآیندها و فنآوری ها است که از جمع آوری، مدیریت و انتشار اطلاعات به هر شکل و رسانه، پشتیبانی می کند. این اطلاعات، هنگامی که از طریق کامپیوتر، ذخیره و مورد دسترسی قرار می گیرند، می توان آنها را به بیان تخصصی تر «محتوای دیجیتال» نامید.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 13 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
تولید محتوا، فرآیند مشخص سازی موضوع جدیدی است که یک تولیدکننده تمایل دارد تا در مورد آن بنویسید. در این راستا باید تصمیم گرفته شود که آن، چه شکل و فرمی داشته باشد، استراتژی ها رسمی سازی شوند (کلمات کلیدی یا موارد دیگر) و سپس بصورت عملی پیاده سازی گردند. علاوه بر آن، اکثر فرآیندهای این حوزه، نیاز به چندین دور ویراستاری به واسطه ذینفعان دیگر دارند تا خروجی نهایی، آماده انتشار باشد.
محتوا می تواند هر شکلی را به خود بگیرد، از جمله، پست وبلاگ، ویدئو، کتاب الکترونیک، توئیت، اینفوگرافیک و تبلیغات. این فرآیند، بسیار ظریف است و همیشه به سادگی آنچه که ممکن است بنظر برسد، نیست. با این حال، انجام درست و دقیق آن می تواند واقعاً بر روی کسب و کارها، تاثیر بگذارد. در حقیقت، پژوهش های اخیراً انجام شده اثبات کرده اند که تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت، باعث می شود که مشتریان، بیشتر تمایل به خرید از آن شرکت یا کسب و کار داشته باشند.
«مدیریت محتوا» (CM)، فرآیند گردآوری، تحویل، بازیابی، ارزیابی و بطور کلی مدیریت اطلاعات به هر فرمتی می باشد. این اصطلاح معمولاً در اشاره به کنترل چرخه حیات آن، از تولید تا ذخیره سازی یا حفظ دائمی، مورد استفاده قرار می گیرد. این محتوا می تواند تصاویر، فایل های ویدئویی، صوتی و چندرسانه و همچنین متن باشد.
شیوه ها و فرآیندهای مدیریت محتوا می توانند براساس هدف و سازمان، تفاوت داشته باشند. این امر می تواند باعث بوجود آمدن تفاوت در مراحل یا اصطلاحات تخصصی آن گردد. مراحل چرخه حیات مدیریت در این حوزه عبارتند از:
حاکمیت بر محتوا، برای خالقان آن، ساختار و دستورالعمل ایجاد می کند. این ابزار می تواند به تعیین اولویت ها، ارائه استانداردهای تفصیلی، انتساب مالکیت و انجام کنترل دسترسی، کمک کند. این امر به ایجاد یک «تجربه کاربری» هماهنگ، حداقل کردن اختلال و خلق کنترل های داخلی، کمک می کند. ابزارهای مرسوم در این زمینه که مورد استفاده توسط سازمان ها می باشد، شامل گردش کارها، رده بندی ها، راهنمایی های سبک شناسی به همراه ابزارهای نظارت بر سوابق می باشند که در برگیرنده کارآزمایی های حسابرسی از نظر سازگاری هستند.
تقریباً برای هر دسته از محتوای دیجیتال، ابزار یا فرآیند متناظر برای مدیریت آن وجود دارد.
علاوه بر پلتفرم های مدیریت محتوا برای انواع خاص محتواها، «سیستم های مدیریت محتوا» (CMS) به صورت عمومی نیز وجود دارند که فرآیندهای خودکار برای نظارت و تولید محتوای دیجیتال به نحو مشارکتی را فراهم می کنند. CMS معمولاً شامل ویژگی هایی مانند ارزیابی فرمت، ابزارهای انتشار و توانایی آپدیت کردن می باشد. این ابزار می تواند به کاربر، اجازه خلق یک ظاهر یکپارچه و کنترل نسخه بدهد اما یکی از معایب آن این است که اغلب نیاز به آموزش های خاص برای خلق کننده ها دارد. سیستم «مدیریت دارایی دیجیتال» (DAM)، نوعی دیگر از CMS است که اسناد، فیلم ها و دیگر دارایی های رسانه های غنی را کنترل می کند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.