عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 11 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که تمایل به راه اندازی مهد کودک را دارند 2. فعالان این حوزه که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند 3. کارفرمایانی که به دنبال جذب بهترین متخصصین این صنعت می باشند 4. کسانی که به دنبال کسب چشم اندازی فنی و دقیق در مورد این حوزه تخصصی می باشند 5. کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به دنبال بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش در این صنعت می باشند 6. فعالان و متخصصان این صنعت که تمایل به جذب حرفه ای مشتریان جدید دارند و به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود می باشند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
آیا قصد راه اندازی یک مهدکودک را دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، پس بدیهی است که در ابتدای مسیر نیاز به طراحی و تدوین یک پروپوزال حساب شده دارید.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 11 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
مهدکودک ها نوعی مکان تربیتی و آموزشی برای کودکان زیر 7 سال به حساب می آیند که به عنوان پلی برای ورود آنها از دوره طفولیت به مدرسه و فراگیری آموزش های تربیتی و تحصیلی است. مهدکودک ها فضایی متشکل از یک محیط خلاق با دکوراسیون ها و طراحی های کارتونی جذاب برای کودکان، مربیان و معلمان مجرب و برخی تجهیزات و ابزارآلات آموزشی هستند که برای بنیان گذاری و تقویت مهارت های زبانی، اجتماعی، شناختی و حرکتی کودکان از آنها استفاده می شود.
یک کسب و کار مهدکودک برای موفق شدن نیازمند رعایت عوامل و پارمترهای متعددی است که درنظر گرفتن و توجه به هر کدام از آنها می تواند باعث بهبود ارائه خدمات و سطح کیفیت آموزش ها و در نتیجه جذب بیشتر مشتری و درآمدزایی بالا باشد.
در ادامه گام هایی که برای راه اندازی صفر تا صد این طرح باید برداشته شود و نکاتی که در طول این مسیر باید مورد توجه خاصی قرار بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود را توضیح خواهیم داد:
گام اول برای راه اندازی یک مهد کودک، برنامه ریزی و مدیریت مالی پروژه است. باید منابع مالی و نوع و مقدار تخصیص هزینه ها را برای هر بخش مشخص کرده و نوع خدماتی که قصد ارائه آنها به مشتریان را دارید، تعیین کنید.
در قدم بعدی باید با بررسی بافت شهری و تراکم جمعیتی، مکان پروژه به صورت دقیق انتخاب شود. بدیهی است که یک مهدکودک هر چقدر در یک منطقه پرجمعیت باشد، بازار کار و درآمد خوبی خواهد داشت. به یاد داشته باشید که انتخاب مکان مناسب برای طرح از مهم ترین اقدامات اولیه راه اندازی هر پروژه است که نقش مهمی در آینده مالی کسب و کارتان ایفا خواهد کرد.
درمرحله بعد که کارهای ساخت سازه و آماده سازی اولیه ساختمان به پایان رسید، نوبت به طراحی های داخلی و دکوراسیون های سازه می رسد. به یاد داشته باشید طرف حساب کسب و کار شما کودکان هستند که تنها با طراحی ها و پوسترهای کارتونی که بخشی از خیالات آنها را تشکیل می دهند، می توانند از والدین خود دور شده و در آنجا بمانند. پس تا می توانید فضای مهدکودک تان را کودکانه خلق کرده و در راه پله ها یا سرویس های بهداشتی از عکس ها و پوسترهای شخصیت های کارتونی استفاده کنید.
اینک نوبت به استخدام نیروی کار مجرب رسیده است! هر معلم یا مربی ای مناسب کار در مهدکودک نیست! پرسنل شما باید علاوه بر برخورداری از روحیه کاری بالا، بسیار باحوصله نیز باشند و بتوانند مباحث را با توضیح مثال ها و تفسیر آنها به زبان کودکانه، به بچه ها منتقل کنند. این مرحله (انتخاب نیروی کار مجرب) یکی از مهم ترین اقدامات شما در مسیر این طرح تلقی می شود.
پس از آنکه تجهیزات مختلف آموزشی اعم از اسباب بازی ها و ابزارهای هنری را آماده ساخته و برنامه آموزشی خود را تدوین کردید، نوبت به افتتاح مهدکودک می رسد! به یاد داشته باشید که تبلیغات و بازاریابی نقش مهمی می تواند در جلب توجه والدین به مهدکودک شما و درآمدزایی بالای طرح تان داشته باشد. برای تبلیغات می توان با چاپ و تکثیر برخی پوسترها در سطح شهر و یا فعالیت در شبکه های مجازی و… بازاریابی خوبی را بدست آورد. اما شایان ذکر است که تمرکز اصلی شما باید روی کیفیت آموزشی مهدکودک تان باشد! چراکه کیفیت ارائه خدمت تان اصلی ترین ترفند تبلیغاتی است.
پس از آنکه مهدکودک افتتاح شد، نباید از ارزیابی و بهبود کارها در دوره های زمانی مختلف غافل شد! ارتباط موثر با والدین کودکان و بررسی انتقادات و پیشنهاد های آنها بهترین مسیر را برای شما در جهت پیشبرد روزافزون کیفیت خدماتی خود قرار می دهد.
با رعایت این مراحل، می توانید یک مهدکودک خوب و کارآمد راه اندازی کنید که به کودکان کمک می کند تا در حوزه های مختلف توسعه یابند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.