عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 12 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. مدیرانی که تمایل به راه اندازی یک پورتال سازمانی دارند 2. کسانی که به دنبال بهترین مجری برای پیاده سازی این سامانه هستند 3. کسانی که ارائه دهنده راهکارهای سازمانی در این حوزه هستند ولی طرح منسجمی از فعالیت خود ندارند 4. کسانی که به دنبال متقاعد کردن مشتریان و کارفرمایان برای سفارش طرح پورتال سازمانی هستند 5. کسانی که تمایل دارند تا چشم اندازی کلی از نحوه عملکرد و راه اندازی یک سامانه پورتال سازمانی به دست آورند ولی با پیش نیازهای آن آشنایی زیادی ندارند و تمایل دارند تا اطلاعات فنی و دقیقی در مورد آن کسب نمایند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
ما در عصر شفافیت زندگی می کنیم. برای سازمان های بزرگ و پیچیده، جایی برای پنهان شدن باقی نمانده است. افراد، قابلیت منبع یابی، بررسی و اشتراک گذاری سریع و آسان اطلاعات را دارند و در اغلب موارد، شفافیت در همه فرآیندهای کسب و کار، درخواست می شود. در دنیای امروزی تقریباً دیگر همه چیز، آنلاین شده است و گروه ها می توانند تعداد زیادی از افراد را منبع یابی انبوه کنند تا بتوانند حجم بزرگی از داده ها را تحلیل کرده و سپس نتایج را به نحو گسترده و فوری به اشتراک بگذارند. رسانه های اجتماعی این امر را بزرگنمایی کرده اند و عنصر تایید را به آن افزوده اند، بدان معنا که یک برند یا شخص معتمد می تواند به اطلاعات وزن دهد.
این موضوع، قسمتی از یک تحول فرهنگی گسترده تر است، زیرا با نسلی مواجه هستیم که با توانایی انجام قسمت های زیادی از امور روزمره زندگی خود به صورت آنلاین و اینترنتی، بزرگ شده اند. اطلاعات را نمی توان کنترل نمود و همچنین مدیریت تعامل به نحوی که مرسوم است، امکان پذیر نیست. برای تعامل با مشتریان، کارکنان، تامین کنندگان و دیگر ذینفعان، نیاز به رویکرد متفاوتی از کنترل و اشتراک گذاری اطلاعات، بوجود می آید. اگر یک سازمان در مورد شفافیت، روراست و صادق بودن مصمم باشد، بایستی به کارگیری یک راهکار «پورتال اطلاعات سازمانی» (EIP) را مدنظر قرار دهد.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 12 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
«پورتال سازمانی»، که به «پورتال اطلاعات سازمانی» (EIP) نیز معروف است، چارچوبی برای تجمیع اطلاعات، کارکنان و فرآیندها در سراسر مرزهای سازمانی، به نحو مشابه با «پورتال های اینترنتی» مرسوم، می باشد. این ابزارها، یک نقطه دسترسی یکپارچه و ایمن فراهم می کنند که اغلب به صورت یک رابط کاربری مبتنی بر وب هستند و برای تجمیع و شخصی سازی اطلاعات از طریق درگاه های متخص کاربردهای خاص، طراحی شده اند.
یکی از مشخصات متمایز کننده این ابزارها، مشارکت و مدیریت محتوای غیرمتمرکز است که همیشه اطلاعات را روزآمد نگه می دارد. دیگر مشخصه متمایز کننده این است که برای مشتریان، وندورها (فروشنده ها) و دیگر افراد فراتر از مرزهای یک سازمان، مناسب هستند. این پورتال با یک پورتال شرکتی که برای نقش های درون یک سازمان ساخته شده است، متفاوت می باشد.
پورتال اطلاعات سازمانی (EIP)، چارچوب استفاده شده برای پشتیبانی و تلفیق فرآیندها، کارکنان و اطلاعات در سراسر سازمان می باشد. این ابزار، یک دروازه یکپارچه و ایمن برای اطلاعات و همچنین یک پایگاه دانش برای کارکنان، شریکان و مشتریان فراهم می کند. رابط کاربری ارائه شده در آن، غالباً مبتنی بر وب است و نصب سریع، تعمیر و نگهداری متمرکز و ارگونومیک شهودی و کاربر پسندی را فراهم می کند. تجمیع و ارائه (محتوا)، دو مورد از کارکردهای اصلی EIP هستند. این ابزار باید قادر به استخراج اطلاعات از چندین منبع و تنظیم و تعدیل اطلاعات در آن محیط باشد.
از جمله مشخصات یک EIP می توان به موارد زیر اشاره کرد:
پورتال اطلاعات سازمانی (EIP)، دسته ای از برنامه های کاربردی است که سازمان ها را قادر به آشکار کردن داخلی و بیرونی اطلاعات ذخیره شده می کند و برای کاربران، دروازه ای برای رسیدن به اطلاعات شخصی سازی شده مورد نیاز برای گرفتن تصمیمات تجاری آگاهانه، فراهم می کند. یکپارچه سازی پورتال در جهت تلفیق، مدیریت، تحلیل و توزیع اطلاعات درون و برون یک سازمان، عمل می کند. یکپارچه سازی و ارائه (محتوا)، دو مورد از کارکردهای اصلی این ابزار می باشند. این ابزار باید قادر به استخراج اطلاعات از چندین منبع و تعدیل و تنظیم اطلاعات درون پورتال باشد.
به بیان ساده، EIP معمولاً دسترسی مبتنی بر وب برای سیستم های متصل کننده کارکنان، فرآیندها و اطلاعات با همدیگر در یک سازمان، برای زنجیره تامین آنها و دیگر ذینفعان را فراهم می کند.
در محیط اینترنت، یک پورتال اطلاعات، از یک مجموعه از اطلاعات مورد نیاز کاربران و خدمات یک موتور جستجو استفاده می کند تا به مصرف کنندگان در پیدا کردن سریع اطلاعات متناسب با نیازهای آنها کمک کند. پورتال اینترنتی، برای مصرف کننده یک رابط منحصربفرد به شبکه گسترده ای از سرورهای تشکیل دهنده اینترنت، فراهم می کند. در محیط سازمانی، پورتال های اطلاعات نیز هدف مشابهی دارند، یعنی: فراهم کردن یک رابط منحصربفرد برای دسترسی به اطلاعات پراکنده شده در سراسر سازمان برای کاربران تجاری. پورتال های اطلاعات سازمانی از دو دسته اصلی تشکیل شده اند:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.