عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند. |
نحوه دریافت فایل: | بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود. |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها |
محتوای محصول: | گزارش طرح توجیهی در 14 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است. |
تعداد صفحات: 14 | سال تهیه : 1402 |
کیفیت نگارش: طلایی | قابلیت ویرایش و چاپ: دارد |
طرح توجیهی فودکورت، می تواند تمام اطلاعات مورد نیاز برای شروع این کسب وکار اعم از برآورد های مالی- اقتصادی طرح، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز، تجهیزات و ابزارآلات لازمه، بررسی های بازار و میزان سوددهی این پروژه بر اساس تقاضای مردم و… را در اختیار شما بگذارد تا با شناخت و آگاهی کامل از آینده پروژه اقدام به تصمیم گیری نمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت آینده این پروژه، با ما همراه باشید.
فودکورت، یک طبقه یا بخشی از یک مکان عمومی مانند مراکز خرید، مراکز اداری ، تجاری یا مراکز درمانی مانند بیمارستان ها و هتل بیمارستان هاست که در این فضا چندین غرفه برای فروش انواع غذاها به ویژه فست فودها و نوشیدنی ها وجود دارد.
امروه با افزایش جمعیت جوان در کشور و تمایل بالای آنها برای سپری کردن اوقات فراغتشان و یا برقراری ملاقات ها و دیدارها در مکان های عمومی، تقاضا برای ایجاد فودکورت ها را به شدت افزایش داده است. در حالتی دیگر تصور کنید شما چندین ساعت در یک مرکز تجاری بزرگی در حال خرید هستید و پس از مدتی هم خسته شده اید و هم احساس گرسنگی می کنید؛ چه جایی بهتر از فودکورت داخل مرکز خرید برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه و دقایقی استراحت کوتاه؟
البته نقش فودکورت ها در ارائه خدمات فقط محدود به مراکز اداری, درمانی، آموزشی یا تجاری مثل پاساژ ها نیست. درواقع خدمات فودکورت ها محدود به یک مکان نیست و حتی در فرودگاه ها، ایستگاه های بین راهی، ایستگاه های قطاری و دانشگاه ها و… نیز بسیار پررنگ تر دیده می شود و همین عدم محدودیت به یک بازه مکانی، انعطاف پذیری طرح را برای شروع کسب و کار و سوددهی بالا نشان می دهد.
جامعه هدف چنین اماکنی، بیشتر مسافران و توریست ها و قشر جوان جامعه است، از این رو هر جایی که در مکان های عمومی، از نقاط پر رفت وآمد و پرجمعیت شهر باشد، می تواند مکان مناسبی برای راه اندازی یک فود کورت باشد.
دانشگاه ها، مراکز درمانی، مراکز ادری و تجاری، هتل بیمارستان ها یا دیگر مراکز درمانی، فرودگاه ها، پایانه های مسافربری( ترمینال اتوبوس بین شهری)، ایستگاه های راه آهن، بعضی از جاده های پر رفت و آمد و… نمونه ای از مکان های ایده آل برای تاسیس فودکورت ها می باشند.
فودکورت ها در حالت کلی به بخش های زیر تقسیم بندی می شوند:
بخش انبار یا سردخانه: انبار که معمولا به شکل یک سردخانه یا متشکل از چندین یخچال های صنعتی بزرگ است که مواد اولیه غذایی من جمله گوشت، مرغ و… در آن نگهداری می شود.
بخش آماده سازی اولیه و پخت: به عبارت دیگر اینجا همان آشپزخانه طرح ماست؛ محلی که مواد اولیه و خام برای پخت و تحویل به مشتری وارد این قسمت می شوند. در واقع شستشو و ضدعفونی کردن مواد غذایی، خرد یا اسلایس کردن آنها و تمام مراحل پخت و پز در این مرحله اتفاق می افتد.
بخش سرو غذا و تحویل: گارنیش غذا و تحویل آن به مشتری، مهم ترین جز بخش سرو و تحویل غذا می باشد.
سالن غذاخوری یا لژ: بخشی اصلی برای مشتریانی که قصد سرو غذا در داخل محوطه فودکوردت را دارند همینجاست که معمولا از چند میز و صندلی به همراه دکوراسیونی زیبا طراحی و ساخته می شود. یادتان باشد که هرچقدر این قسمت فودکورت تان زیباتر و در نظر مشتری دنج تر باشد، مراجعین زیادی خواهید داشت و سفارش های زیادی را دریافت خواهید کرد و سودآوری کسب و کارتان بیشتر خواهد شد.
قطعا از اولین سوالاتی که به ذهن یک سرمایه گذار می رسد، بررسی تجهیزات مورد نیاز کسب و کارش است.
همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، یک فودکورت از بخش های مختلفی تشکیل می یابد که اولین قسمت، هم انبار یا همان سردخانه است. بدیهی است که شما برای نگهداری اصولی موادغذایی خود و جلوگیری از فاسد شدن آنها نیازمند تجهیزات سرمایشی مثل: یخچال ها و فریزر ها و قفسه ها و سطل های مختلف هستید.
در بخش آماده سازی اولیه و پخت علاوه بر وجود موادغذایی لازم برای تحویل سفارشات، باید تجهیزات مربوط به خرد و اسلایس کردن، شستشو دادن و ضدعفونی کردن، پخت و پز آنها از قبیل میز استیل، سینک، وان شستشو، نخنه کار، چاقو و دستگاه هایی از قبیل سس زن، آرد زن، بیفتک زن، خمیرگیر، فر، تاپینگ پیتزا و ساندویچ و…تهیه شده باشد.
آخرین بخش برای شناسایی تجهیزات موردنیاز برای فودکورت، ابزارآلات مربوط به سالن غذاخوری یا لژ می باشد. این بخش با توجه به نظرات سلیقه ای هر فرد می تواند متفاوت باشد و از چیدمان چند میز و صندلی ساده شروع شده و تا نورپردازی ها بسیار خفن و ایجاد برخی امکانات رفاهی دیگر برای کودکان در جهت سرگرمی آنها و یا برجسته کاری های مختلف و ترسیم نقش و نگارهای زیبا بر روی دیوارها برای جلب نظر مشتری، ختم شود. چیدمان و رنگ نگاری های فضای این قسمت بعد از کیفیت غذا، بیشترین نقش را در تشویق مشتری برای رجوع مجدد ایفا می کند.
کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود و کد آیسیک مرتبط با صنف فودکورتبه صورت زیر است:
شرح کالا | کد آیسیک کالا |
فست فود | 552216 |
آنچه از آمار اصناف ایران بدست آمده، مشخص است؛ ۲۶۶۰ واحد صنفی با کد آیسیک ۵۵۲۲۱۶ در کشور مجوز فست فود دارند.
(مساحت50 مترمربع با 50 متر زیربنا) برای اخذ تسهیلات بانکی و اطلاع از آینده پروژه با ظرفیت محصولات( پیتزا , ساندویچ , سیب زمینی سرخ کرده و انواع نوشیدنی)
عنوان فعالیت: | طرح توجیهی راه اندازی فست فود |
ظرفیت: | —— |
مجری طرح: | —— |
محل اجرا: | —— |
اشتغال طرح: | 8 نفر |
سرمایه ثابت طرح: | 1.800.000.000تومان |
سرمایه در گردش: | 381.445.000تومان |
سرمایه گذاری کل طرح | 2.181.4450.000تومان |
میزان زمین طرح: | 150 مترمربع |
میزان تسهیلات مورد نیاز: | 2.000.000.000 تومان |
نوع تسهیلات: | وام 5 ساله |
نقطه سر به سر: | 29% |
مدت برگشت سرمایه: | 2.2 سال |
نرخ بازدهی سرمایه: | 48.21 |
تورم: | 20% |
NPV: | 308% |
با توجه به بررسی های عرضه و تقاضای بازار و دیگر بررسی های فنی و مالی علاقه قشر زیادی از جوانان جامعه و مسافرین در گذراندن اوقات فراغت خود و سرو غذا در فودکورت ها بسیار بیشتر از رستوران هاست و همین موضوع بهترین فرصت را برای شما برای سرمایه گذاری در این طرح ایجاد می کند. نکته قابل توجه دیگر انعطاف پذیری به شدت بالای این طرح در جریانات نقدی و سود دهی بالای آن می باشد و معمولا دریافت مجوزها برای راه اندازی کارخانه از نهاد های مختلف مختلف مثل وزارت بهداشت و درمان معمولا فرآیند راحت و آسانی است.
نهایتا باید عنوان کرد که مطالعه طرح توجیهی راه اندازی فودکورت برای افرادی که علاقه مند به شروع حرفه ای این کسب و کار دارند بسیار توصیه می شود تا به واسطه مطالعه آن بتوانند با تمامی جنبه های این کسب و کار آشنا گردند. در صورتی که تمایل داشته باشید تا این طرح توجیهی را دقیقا منطبق با نیازهای خود طراحی کنید، می توانید به بخش سفارش طرح توجیهی و بیزینس پلن خدماتی مراجعه نموده و سفارش خود را ثبت نمایید و یا با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید.
- مطالعات مالی و اقتصادی - میزان سرمایهگذاری (ثابت و در گردش) - هزینههای جاری - تولیدات و ارزش تولیدات - جدول تحلیل مالی - تحلیل و درصد فروش در نقطه سربهسر - دوره بازگشت سرمایه - جدول پیشبینی ترازنامه - ارائه شاخصهای مالی - جدول محاسبات تحليل هزينه فايده واحد - برنامۀ زمانبندی اجرا - زمانبندی اجرا - مدت زمان بهرهبرداری
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.