عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 12 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کارشناسان و شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات (IT) 2. کسانی که تمایل دارند تا پشتیبانی سخت افزار و شبکه یک سازمان را انجام دهند 3. فعالان این حوزه که تمایل دارند تا پروپوزال فعالیت خود را به کارفرمایان و مشتریان این حوزه ارائه دهند 4. کسانی که به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای به همراه تمامی مستندات و پیش نیازها و پرسش نامه های مورد نیاز می باشند 5. مهندسین شبکه و فعالان حوزه IT که تمایل به جذب مشتریان جدید دارند 6. تمامی افرادی که تمایل به فعالیت در این زمینه دارند و می خواهند تا چشم اندازی دقیق و فنی از نحوه فعالیت در این حوزه به دست آورند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
در دنیای امروز، تکنولوژی بر تمام ابعاد زندگی ما نفوذ کرده و آنرا تحت تاثیر قرار داده است. همچنین از یک افزونه صنعتی به یک ضرورت بدیهی و غیر قابل اجتناب، تبدیل شده است. با توجه به اینکه، توانمندسازی فناوری به تحول صنعتی منجر می شود، از این رو ایجاد شبکه ای امن و قابل اعتماد، به نحوی که کاربران با برنامه های خود در ارتباط باشند، برای کسب و کارها حائز اهمیت است. این امر توسط پشتیبانی سخت افزاری اصلی شبکه محقق می شود. پشتیبانی فنی کارآمد و قابل اعتماد، یک جزء لاینفک و ضروری برای حفظ کسب و کارهای جدید به شمار می آید.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 12 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
از زمان ظهور رایانه ها، امنیت شبکه نیز به نوبه خود حائز اهمیت بوده است، اما در دهه های گذشته، موضوع امنیت شبکه، به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی، پشتیبانی شبکه با هر چیزی که شبکه کامپیوتری سازمان را پویا و در جریان، کارآمد و بهروز نگه میدارد، مرتبط است. همچنین، این اطمینان را ایجاد می کند که دستگاه های سازمان، سالم هستند و سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های شخصی، سازگار بوده و از عملکرد مطلوبی برخوردار هستند. همچنین اطمینان می دهد که مسیرهای اصلی شبکه از گستردگی کافی برخوردار هستند و هر حجم از داده می تواند از طریق شبکه های کامپیوتری منتقل شود. همچنین هدف از پشتیبانی شبکه، حمایت از افراد )کاربر نهایی( است که از تجهیزات استفاده می کنند. لازم به ذکر است که، بخش آخر، مهمترین بخش این حوزه به شمار می آید. به خصوص اینکه پشتیبانی شبکه، هر چیزی اعم از اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری، آزمایش و عیبیابی مشکلات گرفته تا طراحی و توسعه ویژگیهای جدید برای افزایش خدمات در راستای افزایش عملکرد و بهره وری را شامل میشود.
متخصصان پشتیبانی شبکه های کامپیوتری که متخصصان پشتیبانی فنی نیز نامیده می شوند، افرادی هستند که از وظایفی نظیر تجزیه و تحلیل، عیب یابی و ارزیابی مشکلات شبکه برخوردار هستند و در حفظ و نگهداری معمول شبکه های سازمان خود مانند بک آپ گیری فایل ها و به روز رسانی سیستم نیز نقش مهمی را بر عهده دارند. همچنین ممکن است که یک متخصص پشتیبانی شبکه، عضوی از تیم پشتیبانی داخلی IT سازمان بوده یا به عنوان عضوی از کارکنان پشتیبانی فنی یک ارائه دهنده فناوری شبکه شخص ثالث، خدماتی را نیز ارائه دهد.
از آنجائیکه سخت افزار شبکه از مقیاس پذیری پشتیبانی می کند، همزمان با رشد صنایع، نقش کلیدی را ایفا می کند. همچنین بسته به نیاز شرکت، هر تعداد از اجزاء را با یکدیگر ادغام می کند. علاوه بر این، سخت افزار شبکه در ایجاد یک حالت ارتباط موثر نیز تاثیر گذار بوده و در نتیجه به بهبود استانداردهای تجاری نیز منجر می شود. بعلاوه اینکه، چند پردازش را ترویج کرده و اشتراک گذاری منابع، اطلاعات و نرم افزار را نیز محقق می کند.
رایانه ها جزء لاینفکی از هر جامعه محسوب می شوند و ابزار اصلی مورد استفاده اکثر مشاغل امروزی نیز به شمار می آیند. با این وجود، در هنگام بروز مشکل، بسیاری از افراد از دانش کمی در زمینه تعمیر این ابزارها برخوردار هستند. همچنین لازم به ذکر است که، شرکت های پشتیبانی فنی در صورت نیاز از مصرف کنندگان پشتیبانی می کنند. هم سازمانهای کوچک و هم سازمان های بزرگ، شرکتهای پشتیبانی فناوری را استخدام میکنند تا علاوه بر رسیدگی به موانع موجود، به عنوان بخشی از استراتژی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری مداوم را نیز انجام دهند. بخشی از این خدمات عبارتند از: نصب و نگهداری تجهیزات، نصب نرم افزار، شبکه سازی سیستم، رسیدگی به سیستم، عیب یابی و تعمیر و آموزش. همچنین، بسیاری از مسائل را می توان از طریق پیشینه فنی و تجهیزات مناسب از راه دور رفع کرده، زمان پیمایش را حذف و زمان کلی برای تکمیل تعمیر را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش داد.
شایان ذکر است که خدمات پشتیبانی شبکه، بر تامین و نگهداری یک شبکه تجاری موجود متمرکز است. نمونه هایی از این خدمات عبارتند از: نظارت از راه دور، تشخیص، عیب یابی، به روز رسانی برنامه ریزی شده تعاریف آنتی ویروس، ارتقاء سیستم عامل، اتصال شبکه و وصله های برنامه. هدف از پشتیبانی شبکه این است که تضمین شود که شبکه به طور دائم و پیوسته از عملکرد مطلوب برخوردار می باشد.
سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات برای اینکه بتوانند بقای خود را در محیط به شدت رقابتی امروز حفظ کنند، باید روی امنیت زیرساخت های IT و شبکه خود تمرکز نمایند. از جمله مواردی که سازمان ها در راستای پشتیبانی از شبکه انجام می دهند می توان به مولفه هایی همچون به روز رسانی سیستم، پایدار نگه داشتن تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و تعمیرات مستمر اشاره کرد. سازمان های پیشرو، همواره شاهد پیشرفت هستند و این توسعه و پیشرفت باعث افزایش تعداد کاربران آنها می شود، همین افزایش تعداد کاربران باعث می گردد تا استفاده از ساختارهای نرم افزاری و سخت افزاری، افزایش یابد. در این راستا، سازمان ها اقدام به راه اندازی یک تیم قوی پشتیبانی می کنند تا همواره این تیم را به عنوان مبنای زیرساخت شبکه خود داشته باشند. برخی سازمان ها نیز اقدام به برون سپاری این پروژه ها می کنند. در این پروپوزال کاری به تمامی پیش نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز برای پیاده سازی این ساختارها اشاره شده و یک طرح کلی برای سازمان ها ترسیم گردیده است.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.