عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 14 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که تمایل به راه اندازی استودیوی مستقل بازی سازی را دارند 2. فعالان این حوزه که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند 3. کارفرمایانی که به دنبال جذب بهترین متخصصین این صنعت می باشند 4. کسانی که به دنبال کسب چشم اندازی فنی و دقیق در مورد این حوزه تخصصی می باشند 5. کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به دنبال بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش در این صنعت می باشند 6. فعالان و متخصصان این صنعت که تمایل به جذب حرفه ای مشتریان جدید دارند و به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود می باشند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
آیا می خواهید یک استودیوی مستقل بازی سازی راه اندازی کنید؟ اگر پاسخ مثبت است، در اینجا یک نمونه کامل الگوی طرح کسب و کار و پروپوزال کاری استودیو مستقل بازی سازی و برخی اطلاعات مربوط به آن ارائه شده است. اگر به صنعت بازی های ویدیویی علاقه مند هستید و ظرفیت جذب و همکاری با ناشران اصلی بازی های ویدیویی را ندارید، خبر خوب این است که همچنان می توانید در این صنعت کسب و کاری پیاده سازی کنید. یکی از این مشاغل ،راه اندازی یک استودیوی بازی سازی مستقل است. بازی های مستقل توسط افراد، تیم ها و یا شرکت های مستقل کوچک که اغلب به طور خاص برای گسترش زیرساخت های یک بازی خاص تشکیل شده اند، توسعه می یابند. به طور معمول، بازی های ساخته شده توسط تیم های مستقل، کوچک تر از بازیهای شرکت های بزرگ هستند. اگرچه ممکن است مانند شرکت های پخش بازی های ویدیویی معمولی درآمد زیادی کسب نکنید، اما به ما اعتماد کنید؛ با ظهور سایت های شبکه های اجتماعی، فرصت های زیادی برای شما وجود دارد که می توانید از این کسب و کار درآمد خوبی کسب کنید. در این بخش، نمونه ای از الگوی طرح کسب و کار استودیوی مستقل بازی سازی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مسیر کاری خود را بهتر و سریع تر پیش ببرید.
بازی مستقل (indie game)، یک بازی ویدیویی است که معمولاً توسط افراد یا تیم های توسعه کوچک تر، بدون حمایت مالی و فنی یک ناشر بازی بزرگ، برخلاف اکثر بازی های «AAA» ایجاد می شود. بازی های مستقل به دلیل استقلال و آزادی در توسعه، اغلب بر نوآوری ، گیم پلیِ تجربی و ریسک پذیری تمرکز می کنند که معمولاً در بازی های AAA وجود ندارد. بازی های مستقل به دلیل عدم پشتیبانی ناشر، بیشتر از طریق کانال های توزیع دیجیتال به فروش می رسند تا خرده فروشی.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 14 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
در صنعت بازی های ویدیویی، یک بازی مستقل (indie) به بازی هایی اطلاق می شود که توسط افراد یا تیم های توسعه کوچکتر، بدون حمایت مالی قابل توجه یک ناشر بازی ویدیویی یا سایر منابع خارجی ایجاد می شوند. استودیوی بازی های مستقل تحت صنعت توسعه بازی شبکه های اجتماعی و صنعت فرعی بازی های ویدیویی گروه بندی می شوند. شرکت های این صنعت بازی های ویدیویی را که در پلتفرم های شبکه های اجتماعی ، از جمله وب سایت هایی مانند فیس بوک و اپلیکیشن های گوشی های هوشمند پخش می شوند، را توسعه می دهند. بازی های توسعه یافته در این صنعت رایگان هستند و برای شرکت نیازی به داشتن نرم افزار یا کنسولی برای کاربر ندارند. شرکت ها از طریق فروش کالاهای مجازی در یک بازی و همچنین از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند؛ لازم به ذکر است که از زمان آغاز به کار، صنعت توسعه بازی شبکه اجتماعی به سرعت رشد کرده است؛ همچنین رشد این صنعت با ظهور بازارهای جدیدی که بازی های اجتماعی را پذیرفته اند برانگیخته شده است. شبکه های اجتماعی و فناوری همراه با آنها، بازی را در دسترس کاربران معمولی رایانه یا تلفن همراه قرار داده است، در نتیجه، مصرف کنندگانی که قبلاً بازی های ویدیویی بازی نکرده اند، شروع به مشارکت می کنند.
در حالی که ظهور بازی های کم هزینه برای دستگاه های تلفن همراه، تقاضا برای بازی های دیگر را کاهش داده و ممکن است در آینده ای قابل پیش بینی به کاهش فرصت های رشد بیانجامد، اما درآمد این صنعت در میان فروش قوی تر در بازی ها، محتوای دانلودی (DLC)، کنسول ها و محصولات مربوط به آن ها افزایش یافته است. صنعت توسعه بازی های شبکه اجتماعی در واقع یک صنعت بسیار بزرگ است و تقریباً در تمام نقاط جهان به ویژه در کشورهای توسعه یافته، پر رونق تلقی می شود! ذکر این نکته حائز اهمیت است که نیاز به خلاقیت در تأمین مالی این کسب وکار، کلید موفقیت این ایده سرمایه گذاری است، زیرا بازی های مستقل کوچک تر از بازی های ویدیویی رایج هستند. بازیهای مستقل معمولاً از مدلهای درآمدزایی متنوعی بهره میبرند. این بازیها عموماً به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار میگیرند و درآمد آنها از طریق فروش کالاهای مجازی درون بازی، تبلیغات، و گاهی اوقات اشتراکهای پریمیوم تأمین میشود. فروش کالاهای مجازی شامل آیتمهای خاص، قابلیتهای ویژه، و ارتقاءهای درون بازی است که به کاربران این امکان را میدهد تا تجربه بازی خود را شخصیسازی کنند و به امکانات جدید دسترسی پیدا کنند.
صنعت بازیهای مستقل به رغم چالشهایی که با آن مواجه است، از جمله رقابت شدید با بازیهای بزرگتر و نیاز به بهروزرسانی مداوم، به رشد و توسعه خود ادامه میدهد. با توجه به افزایش تقاضا برای تجربههای نوآورانه و متفاوت، این صنعت به یکی از بخشهای مهم و پررونق در دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل شده است. توسعهدهندگان مستقل با استفاده از استراتژیهای خلاقانه در بازاریابی و تأمین مالی، قادر به ایجاد تجربههای منحصربهفرد و جذاب برای کاربران هستند و به این ترتیب، به موفقیتهای قابل توجهی دست مییابند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.