سفارش طرح توجیهی

دانلود پروپوزال کاری راهکار پیاده سازی کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL)

عنوان فارسی :

بیزینس پلن راهکار پیاده سازی کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL)

مناسب برای: ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ...
اصول نگارش : براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار)
تعداد صفحات: 12 سال تهیه : 1403
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
در صورتیکه تمایل به شخصی سازی و سفارشی سازی این پروپوزال با اسم و لوگوی شرکت جهت ارائه در زمینه های کاری خود دارید می توانید با همکاران ما به شماره 09360147484 تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم به شما ارائه گردد.
ITIL
قیمت دانلود :
298,000 تومان
این پروپوزال مناسب چه کسانی است؟

1. کسانی که به دنبال پیاده سازی راهکار ITIL در سازمان هستند 2. کسانی که به دنبال بهترین مجری برای اجرای این طرح هستند 3. کسانی که ارائه دهنده راهکارهای مدیریت فناوری اطلاعات هستند ولی طرح یکپارچه ای برای فعالیت خود ندارند 4. کسانی که به دنبال متقاعد کردن مشتریان و کارفرمایان جهت سفارش این طرح هستند 5. کسانی که به دنبال یافتن چشم اندازی کلی در زمینه راه اندازی این سرویس هستند ولی اطلاعات دقیقی برای ارزیابی کلیات فرآیند ندارند

پروپوزال کاری
فهرست مطالب و محتویات

1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما

شرح موضوع

کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL)، یک مجموعه از شیوه های اجرایی تفصیلی برای فعالیت های IT مانند «مدیریت خدمات فناوری اطلاعات» (ITSM) و «مدیریت دارایی فناوری اطلاعات» (ITAM) است که بر همسوسازی خدمات این حوزه با نیازهای کسب و کارها، تمرکز می کند. این ابزار، توصیف کننده فرآیندها، روال ها، وظایف و چک لیست هایی است که نه مختص یک سازمان خاص و نه مختص یک فناوری خاص هستند، بلکه توسط هر سازمانی برای رسیدن به استراتژی، ارزش آفرینی و حفظ حداقل سطح شایستگی، قابل استفاده هستند. همچنین، به سازمان این امکان را می دهد تا یک خط مبنا برای برنامه ریزی، پیاده سازی و اندازه گیری، ایجاد کند. از آن برای نشان دادن سازگاری و سنجش بهبود استفاده می شود. برای سازگاری با ITIL در یک سازمان، یک روش ارزیابی سازگاری طرف ثالث مستقل رسمی وجود ندارد. صدور گواهی در این حوزه، تنها برای اشخاص حقیقی موجود است.

در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 12 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL)

ITIL (کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات) چیست؟

ITIL، چارچوب طراحی شده برای استاندارد سازی انتخاب، برنامه ریزی، تحویل، نگهداری و چرخه حیات کلی خدمات فناوری اطلاعات درون یک کسب و کار می باشند. هدف آن، بهبود بازده و دستیابی به ارائه خدمات قابل پیش بینی است. این چارچوب، مدیران این حوزه را قادر می سازد تا به شریکان خدمات تجاری تبدیل شوند، نه فقط پشتیبانی «بک اند». دستورالعمل ها و بهترین شیوه های این ابزار، همسو با اقدامات و مخارج بخش فناوری اطلاعات برای نیازهای تجاری هستند و آنها را همزمان با رشد کسب و کار یا تغییر جهت، تغییر می دهند.

کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات، یک چارچوب مدیریت خدمات IT است که تشریح کننده بهترین شیوه ها برای تحویل خدمات می باشد. رویکرد نظامند ITIL در مورد مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) می تواند به کسب و کارها در مدیریت ریسک، تقویت ارتباط با مشتری، برقراری شیوه های مقرون به صرفه و ایجاد یک محیط پایدار که رشد، مقیاس دهی و تغییر را ممکن می سازند، کمک کند.

این فناوری، در تاریخچه خود شاهد چندین بازبینی بوده است و در حال حاضر شامل زمینه هایی است که هر کدام پوشش دهنده فرآیندها و مراحل مختلف چرخه حیات خدمات در این حوزه می باشند. این موارد، حاوی توصیه ها و چارچوب هایی هستند که می توانند به سازمان ها در استانداردسازی فرآیندهای مدیریت خدمات خود، کمک کنند. این فناوری، وعده کاهش هزینه های عملیاتی، بهبود بهره وری و رضایت کارکنان و مدیریت ریسک، خرابی ها و اختلالها در کل سازمان را داده است.

هدف استفاده از این ابزار برای سازمان ها، ایجاد محیط های قابل پیش بینی و تحویل بهترین خدمات مشتری به مشتریان با منظم سازی فرایندها و شناسایی فرصت های بهبود بازده، می باشد. این ابزار همیشه بر تلفیق فناوری اطلاعات در کسب و کار متمرکز بوده است (چیزی که با تبدیل شدن فناوری به یکی از جنبه های حیاتی هر واحد کسب و کار، بیش از پیش مهم شده است). آخرین نسخه از آن، تمرکز اصلی را روی تاکید قوی تر بر تقویت محیطی چابک و انعطاف پذیر، قرار داده است.

چارچوب فرآیند ITIL چیست؟

هر نسخه از ITIL، مستندات و گواهی های روزآمد و به روز جهت آماده سازی ادمین ها برای چشم انداز زیرساخت فعلی و انواع خدماتی که ارائه می دهند، فراهم می کند. این چارچوب، یک چک لیست صلب برای پیاده سازی بهترین شیوه ها نیست، زیرا سازمان ها جنبه هایی را ارزیابی و پیاده سازی می کنند که برای نیازهای آنها، بیشترین اولویت را داشته باشند.

مزایای ITIL

ITIL تنها مربوط به مهارت های سرراست و ساده IT نیست. همچنین، صدور گواهی به این توجه می کند که ادمین ها به چه نحو از دانش خود در عرصه گسترده تر سازمان، استفاده می کنند و با شیوه های کسب و کار همسو می شوند (که این یکی از تحولات و تکامل های کلیدی در نقش فناوری اطلاعات است). این بدان معناست که ادمین ها امروزه هنگام پرداختن به همه جنبه های IT، بهترین شیوه های منسجم را پیش روی خود دارند. با در نظر گرفتن این موارد، شش مزیت اصلی قابل شناسایی در زمینه صدور گواهی ITIL وجود دارد:

  • همسویی بهتر در اهداف بخش های فناوری اطلاعات و سازمان؛
  • بهبود خطوط زمانی خدمات و رضایت مشتری؛
  • کاهش هزینه های اجرایی بخاطر بهره برداری بهتر از منابع (دیجیتال، فیزیکی و انسانی)؛
  • افزایش آگاهی در مورد هزینه ها و دارایی های فناوری اطلاعات؛
  • واکنش و مدیریت هماهنگ و منظم به اختلال در خدمات؛ و
  • محیط خدمات انعطاف پذیرتر که می توانند به آسانی خود را با تغییرات سازگار کنند.

اصول ضمنی این فناوری، بر ارزش، نقطه شروع، پیشرفت مکرر بوسیله بازخورد، همکاری و ارتقای آگاه، تفکر و کار کلی نگر، ساده و عملی نگه داشتن کار و بهینه سازی و خودکار سازی متمرکز هستند و هدف آنها، گسترش ارتباط این ابزار با توسعه گران نرم افزار، متخصصان مدیریت خدمات و کسب و کارها، می باشد. همچنین، این ابزار، بستر خوبی برای سازمان هایی که هیچگونه چارچوب خدمات یا بهترین شیوه ها را ندارند، فراهم می کند و ادمین ها را قادر به دنبال کردن تخصصی سازی مشاغل می سازد.

ادمین ها باید در مورد نحوه تفسیر و پیاده سازی ITIL توسط مدیران، محتاط باشند. این ابزار، یک استاندارد صنعتی است، اما این بدان معنا نیست که مسائل سازگاری و پرسنل داخلی را حل می کند. راهنماهای پیاده سازی آن، می توانند باعث ساده تر شدن توسعه فرآیند شوند، اما لزوماً فرآیندها یا فناوری های نوآورانه تر را مدنظر قرار نمی دهند. پیاده سازی این ابزار نیاز به صرف وقت، آموزش و تخصص کارکنان دارد، بنابراین سازمان ها باید اطمینان حاصل کنند که قبل از پیاده سازی آن، منابع (و کارکنان واجد شرایط) را در اختیار داشته باشند.

کتابخانه ITIL

ITIL، چگونه می تواند باعث بهبود یک کسب و کار گردد؟

سنجش ارزش ITIL ممکن است دشوار باشد. هدف این چارچوب (یا هر چارچوب ITSM)، فقط بهبود قابلیت های IT نیست، بلکه یافتن روش های ارزش آفرینی تجاری و حل مسائل تجاری می باشد. ITIL، چارچوبی جامع برای کسب و کارها فراهم می کند تا بتوانند در سازمان دهی منابع و فرآیندها جهت خلق قابلیت های جدید، مشارکت داشته باشند. با این حال، این ابزار، دستوری نیست، بدین معنا که نمی گوید «از X استفاده کن تا Y را انجام دهی و نهایتا مزیت Z را محقق سازی». بلکه، یک شبکه بسیار گسترده تر را با ارائه یک مجموعه از دستورالعمل های عمومی تدوین می کند که براحتی قابل تطبیق و تنظیم هستند. این ابزار پس از توسعه صحیح، می تواند مزیت های مهمی برای کسب و کار فراهم کند که شامل این موارد می باشد:

  • همسویی قوی تر بین IT و کسب و کار، که باعث می شود تا این حوزه، خدمات و قابلیت های جدیدی را فراهم سازد.
  • کاهش هزینه ها، که معمولاً از طریق بهبود استفاده از منابع حاصل می گردد؛ و
  • بهبود تحویل خدمات، که منجر به درآمد بهتر و رضایت مشتری می شود.

به این علت که ITIL یک چارچوب داوطلبانه و اختیاری است نه یک استاندارد تحمیل شده، به سازمان ها توصیه می شود که این چارچوب را تا آنجا که لازم و مناسب برای نیازهای کسب و کار هستند، اتخاذ نمایند. با این حال، با سازگار شدن فرآیندهای تجاری بیشتر با این ابزار، مزیت های پیاده سازی آن نیز افزایش خواهند یافت.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پروپوزال کاری راهکار پیاده سازی کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi