عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 12 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که تمایل به راه اندازی کسب و کار تعمیرات دوچرخه به صورت سیار را دارند 2. فعالان این حوزه که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند و به دنبال توسعه کسب و کار خود می باشند 3. کارفرمایانی که به دنبال جذب بهترین متخصصین این حوزه می باشند 4. کسانی که به دنبال کسب چشم اندازی فنی و دقیق در مورد این حوزه تخصصی می باشند 5. کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به دنبال بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش در این صنعت می باشند 6. فعالان و متخصصان این صنعت که تمایل به جذب حرفه ای مشتریان جدید دارند و به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود می باشند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
آیا علاقمند به راه اندازی کسب و کار تعمیرات دوچرخه به صورت سیار هستید؟ اگر چنین است در اینجا نمونه کاملی از طرح کسب و کار تعمیرات دوچرخه به صورت سیار و گزارش امکان سنجی مربوط به آن ارائه شده که می توانید از آن استفاده کنید. ما در اینجا تمام الزامات راه اندازی کسب و کار تعمیر دوچرخه در محل را مطرح نموده ایم. همچنین از تجزیه و تحلیل و تهیه پیش نویس در مورد الگوی طرح بازاریابی در این حوزه استفاده نموده ایم؛ این پیش نویس ها بواسطه ایده های عملی بازاریابی چریکی برای شرکت های فعال در این حوزه پشتیبانی شده اند.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 00000 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
تا زمانی که افراد مرتباً از دوچرخه های خود استفاده می کنند و با ادامه استفاده از دوچرخه هایشان، همیشه دلایلی برایشان پیش می آید که به تعمیرگاه دوچرخه مراجعه کنند یا به سراغ خدمات تکنسین های تعمیر سیار دوچرخه بروند، این کسب و کار، رونق خواهد داشت. افراد به دلایل مختلفی با مکانیک تعمیر دوچرخه تماس می گیرند؛ این دلایل می تواند شامل سرویس های معمول، تعمیرات اساسی یا تعمیر دوچرخه شان باشد. باری به هر جهت، کسب و کارهای مربوط به تعمیرات دوچرخه در محل، همیشه برای صاحبان این کسب و کار، ختم به پول می شود.
در ایران، برای شروع این نوع کسب و کار، باید مجوز داشته باشید؛ و حتما تمام آموزش ها و مدارک مورد نیاز را دریافت کنید. این مجوزها می تواند شامل گرفتن آموزش های لازم از سازمان فنی و حرفه ای باشد.
اگر می خواهید در این حوزه فعالیت کنید، باید این درخواست را در ادارات مربوطه ثبت کنید. گرچه در برخی زمینه ها شاید گرفتن برخی مجوزها و ثبت کسب و کار نیاز نباشد، با این وجود راه اندازی یک کسب و کار ثبت شده بهترین راه برای انجام این کار محسوب می شود، برای اینکه مشتریان می توانند به واسطه این مجوزها، اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.
اکنون که تصمیم گرفته اید تا در این حوزه شروع به فعالیت کنید، باید در مورد چگونگی افزایش سرمایه اولیه، نحوه جذب مشتری، نحوه کسب سود و نحوه اداره کسب و کارتان، برنامه ریزی کنید. طرح کسب و کار شما باید یک سند کاری باشد تا بتوانید از آن برای راه اندازی کسب و کارتان استفاده کنید.
در این محصول یک نمونه پروپوزال کاری و طرح کسب کار جهت فعالیت در این حوزه ارائه شده که به شما کمک می کند تا با استرس کم یا بدون هرگونه استرسی، فعالیت خود را شروع کنید.
کسب و کار تعمیرات دوچرخه به صورت سیار، در زیر مجموعه صنعت نمایندگی و تعمیرات دوچرخه قرار دارد و اپراتورهای این صنعت عمدتاً دوچرخه های جدید، قطعات دوچرخه و لوازم جانبی می فروشند. شمار زیادی از مغازه های فروش دوچرخه نیز خدمات تعمیر و نگهداری ارائه می دهند.
علیرغم این واقعیت که درآمد در صنعت نمایندگی و تعمیر دوچرخه در نیم دهه گذشته رشد زیادی داشته است، بسیاری از فروشندگان دوچرخه در طول دوره رکود اقتصادی برای ادامه کار در این حرفه با مشکل مواجه بوده اند.
در مجموع، این صنعت عملکرد خوبی دارد، چرا که دوچرخه سواری به دلیل مزیت هایی که برای سلامت و محیط زیست دارد، محبوبیت یافته و افزایش درآمد مازاد باعث افزایش خرید مصرف کنندگان شده است.
با این وجود، علیرغم افزایش تقاضای مصرف کننده، به طور پیوسته رقابت خارجی برای فروش دوچرخه از سوی تاجران انبوهی که می توانند دوچرخه های ارزان تری از برندهای ارزان ارائه کنند، افزایش داشته است. در عین حال انتظار می رود ادامه این رقابت در چند سال آینده تا حدودی تعدیل یابد، زیرا مصرف کنندگان درآمد بیشتری کسب می کنند و توانایی بهتری برای خرید اقلام لوکس از قبیل دوچرخه های تخصصی دارند، انتظار می رود که فروش و سود فروشندگان دوچرخه رشد یابد.
علاوه بر این، این حوزه را می توان یک کسب و کار سودآور دانست. درهای این کسب و کار بر روی هر کارآفرین مشتاقی که مهارت های لازم را دارد، باز است. می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کند. فقط مطمئن شوید که مهارت های بازاریابی لازم را دارید و می دانید که چگونه کارهای استاندارد مربوط به این صنعت را انجام دهید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.