سفارش طرح توجیهی

پروپوزال کاری اخذ امتیاز نمایندگی فروش خودرو از شرکت خودروسازی

عنوان فارسی :


بیزینس پلن راه اندازی و احداث نمایندگی فروش خودرو از شرکت خودروسازی

مناسب برای: ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ...
اصول نگارش : براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار)
تعداد صفحات: 22 سال تهیه : 1403
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
در صورتیکه تمایل به شخصی سازی و سفارشی سازی این پروپوزال با اسم و لوگوی شرکت جهت ارائه در زمینه های کاری خود دارید می توانید با همکاران ما به شماره 09360147484 تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم به شما ارائه گردد.
پروپوزال کاری اخذ امتیاز نمایندگی از شرکت خودرو سازی
قیمت دانلود :
389,000 تومان
این پروپوزال مناسب چه کسانی است؟

1. کسانی که تمایل به اخذ امتیاز نمایندگی فروش خودرو از یک شرکت خودروسازی را دارند 2. فعالان این حوزه که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند 3. کارفرمایانی که به دنبال جذب بهترین متخصصین این زمینه صنعت می باشند 4. کسانی که به دنبال کسب چشم اندازی فنی و دقیق در مورد این حوزه تخصصی می باشند 5. کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به دنبال بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش در این صنعت می باشند 6. فعالان و متخصصان این صنعت که تمایل به جذب حرفه ای مشتریان جدید دارند و به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود می باشند

پروپوزال کاری
فهرست مطالب و محتویات

1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما

شرح موضوع

آیا قصد اخذ امتیاز نمایندگی فروش خودرو از یک شرکت خودروسازی را دارید؟ اگر جواب مثبت است، در اینجا یک نمونه کامل الگوی طرح این کسب و کار و برخی اطلاعات مربوط به آن ارائه شده است.

لزوم وجود نمایندگی در شهر های مختلف کشور

بی شک وجود نمایندگی از یک شرکت خودروسازی برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش، به عنوان یک مرکز نیابتی از شرکت، سهم بسزایی می تواند در توسعه زنجیره فروش و ارتقا کیفیت مشتری مداری و سود آوری هر چه بیشتر در زیر سایه افزایش دایره مشتریان داشته باشد!

متن زیر که بخشی از این پروپوزال است، معرف و بیانگر اعضای تیم شما و اهدافتان مبنی بر اخذ مجوز راه اندازی نمایندگی است؛ فی الواقع، در این پروپوزال، مجموعه شما و بخی اطلاعات منحصر به فردتان اینگونه (…) نوشته شده است تا محتوایی یونیک در اخیتار شما خوبان قرار داده شود! شما می توانید پس از تهیه این پروپوزال، فایل WORD را باز کرده و اطلاعات شخصی خودتان را در آن وارد نمایید و فایل را شخصی سازی کنید!

در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 22 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

اخذ نمایندگی خودرو

معرفی اعضا و اهداف کلی مجموعه!

به عنوان نقطه آغاز آشنایی شرکت …. با تیم ما که نتیجه نهایی آن می تواند به احداث و افتتاح یک نمایندگی فعال و معتبر در سطح شهر …، تبدیل شود، در نظر داریم ابتدا با معرفیِ کلی رزومه اعضا و ارائه یک شِمای کلی از اهداف تیم، شما را با توانمندی ها و نقاط قوت مجموعه خود آشنا سازیم!

ما به عنوان افرادی که قصد داریم در گوشه ای از بازار خرید و فروش خودرو و قطعات آن، برای شرکت ….، فعالیت داشته باشیم، بر این باوریم که یکی از مهم ترین اصول تضمین موفقیت یک تیم در امر پیشبرد اهداف مد نظرِ شرکت در حوزه نمایندگی، آشنایی کامل با بازار خودرو و نحوه معمالات خودرویی و خرید و فروش قطعات و متعلقات مرتبط با آن است! بدیهی است که فردی که تجربه حضور در بنگاه های معمالاتیِ خودرو یا فروشگاه های فعال در زمنیه ارائه قطعات و دستگاه های مختلفِ خودرویی، نداشته باشد و یا دارای تجربه ای از نحوه فعالیت و برخورد با شرایط مختلف این بازار نباشد، به هیچ عنوان نمی تواند مسیر جلب اعتماد و رضایت مشتری برای فروش محصولات خود به عنوان یک نمایندگیِ یکی از قدرتمند ترین شرکت های خودروسازی در ایران، فعالیت نماید! لذا همین امر، موجب شده است تا رهبر تیم ما که خود سابقه ای چندین ساله در بازار خودرو در بازه های زمانی مختف دارد، مبنای گزینش افراد برای تشکیل یک مجموعه را، سوابقِ فعالیتی در زمینه بازار های فروش، معاملات و تعمیرات خودرو قرار دهد! اگر بخواهیم شفاف تر صحبت کنیم، باید اذعان داشته باشیم که هسته تیم ما، افرادی هستند که خود چندین سال است که در حوزه ها و زمینه های مرتبط با خودرو فعالیت های ویژه ای داشته اند و جزء سرشناسان و مورد اعتماد هایِ مردم شهر ….در این معملات و تعمیرات اند! به عبارتی به جرات می توانیم ادعا داشته باشیم که هسته تیم ما را افرادی تشکیل می دهند که بدنبال فعالیت های چندین ساله ای که در این بازار داشته اند، با تمام فراز و نشیب ها و رکود و تورم های بازار خودرو و تعمیرات و تعویضات قطعات آن، واقف بوده و با آشنایی با نحوه برخورد با مشتری و انتخاب استراتژی فوق العاده در هر شرایطِ بازاری، مسیر موفقیت نمایندگی را تضمین می کنند!

موضوع مهم دیگری که اعلام آن در این بند، می تواند خالی از لطف نباشد، این است که علاوه بر موارد فوق، یکی دیگر از مهم ترین مزیت های اعضای تیم ما این است که همگی در ابعاد مختلف مرتبط با صنعت خودروسازی از فروش و معاملات گرفته تا تعمیرات و… همگی جزء سرشناسان و مورد اعتماد هایِ مردم شهر … اند که بی شک این موضع می تواند نقش مهمی در جلب رضایت و توجه ساکنین این شهر برای بازدید و خرید کالا های مدنظر خود از نمایندگیِ فعالیتیِ ما به نیابت از شرکت …. داشته باشد! علاوه بر این، انتخاب افراد مجرب و مورد اعتماد می تواند، بازخورد سطح بازاریابی و تبلغیاتی ما در سطح شهر و بستر فضای مجازی که توضیحات کامل آن در ادامه مطالب، عرض خواهد شد، قدرت بیشتری داشته باشد، چراکه مردم می دانند، فردی که در پشت این بازاریابی و تبلغیات گسترده قرار دارد، شخصی مجرب و مورد اطمینان است!

در ادامه می خواهیم یک شِما و نگاه کلی از اهداف تیم خود را که پس از عقد قرار داد با شرکت ….، اجرایی سازی نموده و دستیابی به هر کدام از آنها را به بهترین کیفیت تضمین می نماییم، به صورت تیتر وار در اختیارتان بگذاریم؛ لازم به ذکر است که توضیحات کامل و مفصلِ هر عنوان، در بخش بعدی ارائه شده است که مطالعه بدقت شما خوبان را می طلبد….

  • انتخاب محل ویژه و مناسب به عنوان نمایندگی و خلق یک دکوراسیون زیبا موازی با درخور شخصیت برندینگ شرکت ….
  • تکمیل و استمرار مطالعات مختلف جغرافیایی، شناختی، روانشناختی و رفتاری مردم شهر …. و یک نتیجه گیری کلی
  • استخدام و گزینش سایر پرسنل مجرب با توان برقرای روابط اجتماعی قدرتمند با مشتریان و برگزاری جلسات مختلف با هدف آموزش مطالب تحقیقاتی و جلب رضایت مشتری و اشتراک گذاریِ تجربه های هیئت مدیره برای توانمد شدن افراد در جهت نحوه تشویق مشتری به خرید
  • تعیین استراتژی های مختلف در هر بازه زمانی برای فروش محصولات بر اساس تحقیقات و مطالعات به روزِ جایگاه خودرو و متعلقات و تعمیرات آن در شهر ….
  • درخواست انواع مختلفی از خودرو ها با مدل های مختلف از شرکت و چینش اصولی آنها
  • بازایابی و انجام تبلیغات مختلف در سطح شهر، قدری متفاوت با تبلیغات سایر نمایندگی ها در جهت تصویر سازی در اذهان عمومی با عنوان با کیفیت بودن محصولات شرکت ….
  • فروش محصولات و برقراری روابط بلند مدت با مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش و انجام تعمیرات مختلف خودرو و قطعات آنها و بررسی انتقاد ها و پیشنهاد های متنوع متقاضیان
  • عقد قرارداد با برخی از شرکت ها و کارخانه های مختلف حومه شهر …. و استان …. برای فروش عمده خودرو ها به پرسنل آنها بر اساس مفاد و مشورت های اساسی و اصولی با مرکز و نمایندگی مرکزی شرکت

موراد فوق، اهداف کلی تیم ما هستند که در بخش بعدی به توضیح کامل آنها پرداخته و شما را با جزئیات هر کدام، آشنا خواهیم نمود!

توضیحات دقیق تر در مورد اهداف و اقدامات تیم ما پس از عقد قرارداد با شرکت بزرگ ….

در این بخش از بیزینس پلن، قصد داریم شرح کاملی از مراحل کاری و اهداف مجموعه را در اختیار شرکت توانمند …. قرار دهیم تا با مطالعه آن، چشم اندازی کامل از پروسه فعالیت های تیم ما آشنایی داشته باشند؛ تردیدی نیست که این قسمت، مهم ترین بخش این بیزینس پلن است که انتظار داریم، مدیران و کارشناسان شرکت، با نهایت لطف و اعتماد، به مطالعه کامل و دقیق آن پرداخته و در صورت بروز یا پیشامد هر گونه ابهام یا سوال، با اعضای مجموعه ما که مشخصات تماس شان، در صفحات پایانی همین فایل درج شده است، ارتباط های لازمه را برقرار نمایند.

بی شک بدیهی است که اولین اقدام برای افتتاح یک نمایندگیِ خودرو، انتخاب یک لوکیشن فروش چشم نواز در مرکزیت تردد عموم و تراکم جمعیت شهری ….. است که درخور شخصیت برندینگ شرکت …. است! نکته ای که رعایت آن از نظر مجربینِ بازار خودرویِ تیم ما وجود دارد، انتخاب این لوکیشن یا به عبارتی، محل نمایندگی در لوکس ترین و چشم نواز ترین شهر …. باشد؛ همچنین کی از مهم ترین موضوعاتی که از نظر تیم ما باید به آن اهمیت کافی داده شود، دسترسی آسان و بی دغدغه مشتریان است! به عنوان مثال، محلی که به عنوان نمایندگی شرکت ….، می خواهد شروع و استمرار به فعالیت کند، باید به گونه ای باشد که مشتری یا مراجعه کننده، متحمل ترافیک سنگین نباشد و بتواند با کم ترین زمان و بدون معطل شدن، به مقصود خود یعنی نمایندگی ما برسد! یکی از مهم ترین موضوعاتی که شاید در ابتدا ساده و کم اهمیت به نظر برسد، عدم در نظر گیری محلی با عنوان پارکینگ خودرو های مراجعه کنندگان و مشتریان است! فردی که در نظر دارد به نمایندگی مراجعه کند، نباید دغدغه ای مِن باب یافتن محلی برای پارک وسیله نقلیه خود داشته باشد که این موضوع در پروسه انتخاب لوکیشن ما، به جد لحاظ شده است!

بر این اساس، اعضای مجموعه ما، پس از بررسی ها و جست و جو های متنوع و انجام مشورت های مختلف، لوکیشنی با وسعت و پتانسیل منطبق بر آرمان های این طرح را شناسایی نموده و اقدام به خرید آن کردیم. اعضای تیم ما، محلی را به عنوان نمایندگی انتخاب نموده اند که تمام پوعن های مثبتِ جذب مشتری را داراست، به عنوان مثال، لوکیشنِ انتخابی ما به گونه ای است که می توانیم صفر تا صد اهداف شرکت …. اعم از فروش خودرو و انواع مختلف قطعات و انجام تعمیرات و ارائه خدمات پس از فروش را در آن جای دهیم! همچنین، محل انتخابیِ تیم ما، به گونه ای است که متراژ بزرگتری با خیابان اصلی و دید وسیع تری از معابر اطراف از داخل نمایندگی را دارد؛ این امر باعث می شود، ما محوطه وسیع تر و بزرگ تری با عنوان ویترین اصلیِ طرح در نظر دسترس داشته باشیم! به یاد داشته باشید که به نمایش گذاشتن یک تصویر بزرگ و لوکس از نمایندگی، در سطح شهر می تواند اولین جرقه های کنجکاوی افراد را به انجام رسانده و آنها را مشتاق بازدید از داخل مکانِ نمایندگی نمایند!

همچنین ما سعی نموده ایم تا بهترین دکوراسیون موجود را در لوکیشن انتخابیِ خود پیاده سازی کنیم! ما بر این باوریم که رعایت بسیاری از نکاتی که شاید در نگاه اول به ظاهر ساده و بی اهمیت باشند، خود، می توانند موجبات مراجعات تعداد کثیری از افراد را فراهم آورند! به عنوان مثال، تجربه نشان داده است، یک فرد متخصص در زمینه فروش خودرو و قطعات آن، باید در ویترین اصلی فروشگاه خود، خودرو ها و تجهیزاتی را به نمایش بگذارد که همه اقشار جامعه را مورد توجه قرار دهد؛ به عنوان مثال چینش چندین رینک اسپورت یا تعدادی از به روز ترین و آخرین سیستم های صوتی در نمایشگاه ها می تواند جوانان و نوجوانان زیادی را مشتاق بازدید و خرید از محصولات شما نماید! لذا رعایت چنین مواردی برای ما بسیار حائز اهمیت است! همچنین نکته دیگری که سوابق کاری و فعالیتیِ ما، رعایت آن را الزامی می داند، بهره گیری از انواع خودرو ها با رِنج های قیمتی متنوع است! تصمیم گیران تیم ما معتقد اند که باید این موضوع را در نظر مشتری ، پیاده سازی کنیم که محصولات خودرو هایِ فروشی شرکت ….، فقط ویژه قشر ثروتمند جامعه نیست و هر فردی با هر بودجه مالی در دسترس خویش، می تواند خودرویی متناسب را خریداری نماید! ما باور داریم، اگر محبوبیت فروشگاه ما، فقط به دلیل خرید ثروتمندانِ جامعه از نمایندگی ما باشد، دستیابی به اهداف این بیزینس پلن، با چالش های بسیاری رو به رو خواهد شد و باید نمایندگی شرکت ….، به عنوان یک مرکز فروش و ارائه خدمات خودرویی برای تمام طبقات جامعه شناخته شود!

نحوه اخذ امتیاز نمایندگی از یک شرکت خودروسازی

در مرحله بعد، تیم ما شروع به انجام برخی بررسی ها و تحقیقات متنوع از ابعاد مختلف خودورییِ شهر …. برای فروش خواهد نمود که این مطالعات در 4 بخش، به شرح ذیل خواهند بود:

  • مطالعات بخش جغرافیایی: بخش بندی جغرافیایی یعنی تمرکز فروش ما، فقط روی شهر ….. است یا در کل استان ….؟!
  • مطالعات بخش جمعیتی: مطالعات بخش جمعیتی اینکه بر اساس متغیر های خاص مانند سن، جنسیت، درآمد های خانوار های ساکنین …..، رده شغلی در شهر یا روستا هایِ مشتریان مشخص شده و خودروی ویژه هر یک از این اقشار، به صورت حدودی حدس زده شود!
  • مطالعات بخش رفتاری: مطالعات بخش رفتاری یعنی اینکه بدانیم فرایند مشتریان ما بر اساس چه رفتاری، در چه گروهی قرار می گیرد؟ بدیهی است که رفتار هر مشتری در هنگام خرید و انجام تعاملات مشخص می گردد و برخورد با آن برای تشویق به اتمام خرید محصولات، نیازمند استراتژی های خاصی است!
  • مطالعات بخش روانشناختی: مطالعات بخش روانشناختی نیز یعنی به جای تمرکز به خصوصیات مادی و فیزیکی، به ویژگی های شخصیتی و رفتاری افراد می پردازیم؛ اینکه مخاطب هدف ما چه علایقی دارد و ارزش ها و باور هایش در زمنیه صنعت خودرو چیست؟ رضایت خود در خرید از یک خودرو یا یک قطعه را در چه چیزی می بیند؟!

به یاد داشته باشید که نتایج چنین مطالعاتِ تئوری و میدانی، در هنگام ادغام و همسو شدن با تجربه چندین ساله اعضای تیم در این حوزه، می تواند استراتژی های بسیار ویژه ای را در اختیار ما بگذارد که نتیجه آن نیز در فروش تعداد بالای محصولات مشخص خواهد شد که با درآمد دهی هر چه بیشتر به شرکت …. می تواند موجبات رضایت آنها از مجموعه ما را فراهم آورد!

پس از انجام تحقیقات و بررسی های ذکر شده که به طور کامل، هم قبل و هم بعد از استارت نمایندگی به طور مسمتر، در بازه های زمانی مختلف انجام خواهد شد، نوبت به مرحله استخدام و گزینش پرسنلی مجرب و متخصص می رسد! منظور از کادر پرسنل، افرادی می شوند که تمام امورات مشاوره و راهنمایی خرید برای مشتری، ارائه مشخصات خودرو ها و بررسی نقاط قوت و ضعف هر خودرو منطبق با شخصیت رفتاری و منابع مالی مشتری، تعمیرات خودرو و… برخور آنها می باشد که بر اساس دو اصلی که هیئت مدیره تیم، لحاظ آنها را به هنگام گزینش الزامی می دانند، انتخاب خواهند شد! در واقع، دو شرط اساسی ما برای مشارکت با افراد یا به عبارتی استخدام آنها به عنوان پرسنل نمایندگی شرکت بزرگ …. در ایران، تجربه چندین ساله در صنعت خودرو و توانایی برقراری روابط اجتماعی قوی و انجام و استمرار یک آداب معاشرت تاثیر گذار است!

از نظر تیم ما، این موضوع به شدت دارای اهمیت است که پرسنل و مشاوران ما، خود باید به تمام ریزه نکات ها و جزئیات خودرو ها به ویژه محصولات شرکت …. واقف بوده و تفاوت کیفیتیِ قطعات تولیدی یا وارداتیِ این شرکت را با سایر شرکت های خودرو سازی بدانند تا بتوانند با اشاره به این نکات، مشتری را به خرید از نمایندگی تشویق کنند. همچنین، ما بر این باوریم پرسنل و اعضای کاریِ مان باید بتوانند با نهایت صداقت و احترام، رابطه ای پایدار و قوی با مشتری برقرار کنند و این اطمینان خاطر را به فردی که در حال بازدید از محصولاتِ نمایندگی است، انتقال دهند که او در این مکان، بهترین و واقعی ترین مشاوره ها را در زمینه خودرو و قطعات آن، خواهد یافت و توضیحات ارائه شده توسط پرسنل، به دور از تعصبات کاری خواهد بود!

همچنین انتخاب افراد بسیار مجرب و سرشناس به عنوان، کادر تعمیراتی نمایندگی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است! اگر دقت کرده باشید، افرادی که برای رفع مشکل یا نقص فنی خودرو خود به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند، اغلب از اتلاف بخش زیادی از وقت گرانقدر خویش گلایه مند اند! همچنین، عدم تشخیص درست و حل مشکل خودرو، پس از مراجعات متعدد به یک تعمیرگاه نیز می تواند، نارضایتی آنها را چندین برابر کند! لذا ما باید نیرویی را به عنوان تعمیراتیِ نمایندگی خود انتخاب کنیم که در هر زمینه ای اعم از سیم کشی خودرو، تعویض قطعات، صافکاری، جلو بندی و… همه فن حریف بوده واسم و رسمی در بین تعمیرکاران شهر …. داشته باشند؛ با قدری تامل و تحقیق متوجه خواهید شد تراکم و ترافیک جمعیت خودرو های …. جهت تغییرات و سرویس های دوره ای، با توجه به بالا رفتن تعداد خودرو ها در استان…. یکی از معضلات تاثیرگذار در فروش خودرو می باشد که با اضافه نمودن مرکز خدمات پس از فروش جدید به صورت زنجیره وار، چرخه رضایت مشتری و فروش محصولات …. را تغییر خواهیم داد.

این راهکار ها، به عنوان پیامی غیر مستقیم، کیفیت کاریِ ما را به مشتری انتقال داده و مرتفع بودن اهمیت و جایگاه آنها از نظر ما را نشان خواهد داد و تشخیص و تعمیر درست کادر تعمیراتی ما در کمترین زمان ممکن، موجبات مراجعات متعدد مشتریان را فراهم خواهد نمود؛ اکنون، پس از آماده سازی و بهبود زمین و همچنین خلق یک دکوراسیون هوشمندانه در آن و استخدام پرسنل با سابقه، نوبت به درخواست انواع مختلف خودرو ها از شرکت و چینش صحیح و اصولی آن می رسد! اینک نوبت بازاریابی اصولی و گسترده بر اساس روانشناسی هایِ روز دنیا در این حوزه، برای انجام یک تبلیغات گسترده و مفید است! بهتر است از موارد مطالب زیر، که آخرین ترفند های تبلیغاتیِ روز دنیا هستند، آگاه بوده و بازاریابی خود را بر این اساس انجام دهیم.

صاحبان کسب ‌وکار ها می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی تبلیغات به معنای رشد برند است. گرچه این فرآیند گاهی اوقات ممکن است پیچیده و بی ‌نتیجه به نظر برسد، چرا که نیازمند استراتژی ‌های مختلف برای دستیابی به هدف است. ما در این مجموعه، تلاش کرده‌ایم به همراه تیم خود این سردرگمی ‌ها را برطرف کرده و در این بخش از پروپوزال خویش، راه ‌حل ‌ها و تاکتیک ‌های تبلیغاتی را برای خدمات و محصولات شما ارائه دهیم.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پروپوزال کاری اخذ امتیاز نمایندگی فروش خودرو از شرکت خودروسازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi