عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 13 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که به دنبال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی از نقطه شروع هستند 2. کسانی که به دنبال بهترین مجری برای پیاده سازی فروشگاه اینترنتی هستند 3. کسانی که ارائه دهنده راهکارهای تحت وب در راستای گسترش کسب و کارهای اینترنتی هستند ولی طرح یکپارچه ای از نحوه عملکرد خود ندارند 4. کسانی که به دنبال متقاعدسازی مشتریان و کارفرمایان جهت سفارش این طرح هستند 5. کسانی که تمایل دارند تا چشم اندازی کلی از نحوه پیاده سازی این طرح به دست آورند و اطلاعات فنی و دقیقی در مورد این حوزه ندارند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
خرید اینترنتی نوعی تجارت الکترونیک است که به مصرف کنندگان، امکان خرید مستقیم کالاها یا خدمات از اینترنت با استفاده از یک مرورگر وب یا برنامه موبایل را می دهد. مصرف کنندگان با بازدید مستقیم از وب سایت خرده فروش یا با جستجو از میان فروشنده های مختلف با استفاده از یک موتور جستجوی خرید اینترنتی، که موجود بودن یا قیمت یک محصول خاص در خرده فروش های اینترنتی مختلف را نمایش می دهد، محصول مورد نظر خود را پیدا می کنند. در سال های اخیر، مشتریان توانسته اند تا با استفاده از انواع مختلفی از کامپیوترها و دستگاه ها، شامل کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند، خرید اینترنتی را انجام دهند.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 13 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
فروشگاه اینترنتی، تشابه فیزیکی بسیاری با خرید محصولات یا خدمات در یک خرده فروشی «فیزیکی» یا مرکز خرید دارد؛ این فرآیند، خرید اینترنتی «کسب و کار به مصرف کننده» (B2C) نامیده می شود. هنگامی که یک فروشگاه اینترنتی، راه اندازی می شود تا شرکت ها را قادر به خرید از شرکت های دیگر کند، این فرآیند خرید اینترنتی «شرکت به شرکت» (B2B) نامیده می شود. یک فروشگاه اینترنتی معمول، مشتری را قادر به گشت و گذار در مجموعه محصولات و خدمات، مشاهده تصاویر محصولات همراه با اطلاعات مربوط به مشخصات، ویژگی ها و قیمت های محصول می کند. این ابزارها معمولاً مشتریان را قادر به استفاده از ویژگی های «جستجو» برای یافتن مدل ها، برندها یا آیتم های خاص می کنند. مشتریان باید به اینترنت و یک روش پرداخت معتبر دسترسی داشته باشند تا بتوانند یک تراکنش مالی را بوسیله ابزارهایی مانند یک کارت اعتباری بانکی، تکمیل کنند. محصولات فیزیکی (برای مثال، کتاب های کاغذی یا لباس)، به صورت پستی برای مشتریان ارسال می شوند؛ در مورد محصولات دیجیتال، مانند فایل های صوتی دیجیتال یا نرم افزار، فایل ها برروی اینترنت برای مشتری ارسال می کند تا قابل دانلود باشند. از بزرگترین شرکت های خرده فروشی اینترنتی در جهان می توان به آمازون و eBay اشاره کرد.
در این نمونه پروپوزال کاری یا همان بیزینس پلن، به بررسی راهکارهای مرتبط با نحوه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی پرداخته شده است.
اصطلاح فروشگاه اینترنتی، به بیان ساده، فروش محصولات یا ارائه خدمات بر روی شبکه جهانی اینترنت است. طبق تعریف رسمی، این فرآیند، قسمت یکپارچه ای از یک فرآیند به نام خرید اینترنتی است. این موضوع شامل فرآیند خرید محصولات یا خدمات معین ارائه شده در این بستر توسط بازدید کنندگان است. در این سیستم، سه مورد از معمول ترین روش های انجام کسب و کار عبارتند از: B2C (مخفف شرکت به مصرف کننده) که بیانگر آن است که فرآیند خرید اینترنتی بین خریدار و کارآفرین، یعنی، تولید کننده یا ارائه دهنده خدمات رخ می دهد؛ B2B (مخفف شرکت به شرکت) که در این فرآیند فرآیند تجارت اینترنتی بین دو کارآفرین رخ می دهد؛ و روش B2B2C ، به صورت نوعی ترکیب از این دو روش خرید اینترنتی توسعه یافته است که از اصطلاحات «شرکت به شرکت به مشتری» مخفف سازی شده است و بدان معناست که تجارت اینترنتی یا بین دو شرکت یا بین یک شخص و یک شرکت رخ می دهد، به شرطی که در این حالت تجاری، همچنین یک واسطه بین آنها وجود دارد.
این روش سوم، پراستفاده ترین روش در فروشگاه های اینترنتی مدرن است. حقیقت این است که معامله اینترنتی، خرید محصولات و خدمات معین را بسیار ساده تر می کند. با این حال، نباید فراموش کرد که این یک تجارت یا معامله مستقیم نیست، و مسائل و معایب متعددی دارد که در اغلب موارد به مساله کیفیت محصولات ارائه شده در این پلتفرم مربوط است. این امر بخصوص مربوط به خرید محصولات پارچه ای می باشد، زیرا برای مثال بسیار پیش می آید که تصویر محصولی که کاربر در اینترنت می بیند کاملاً با محصول سازگاری ندارد. به این دلیل، بسیاری از واسطه ها در زمینه تجارت اینترنتی برروی وب سایت های خود به گزینه عودت کالاها نیز اشاره می کنند. با این حال، این فقط یکی از مسائل احتمالی است که مشتریان هنگام استفاده از خدمات این حوزه با آنها مواجه می شوند.
در اکثر فروشگاه های اینترنتی، پرداخت ها بوسیله همه کارت های بانکی قابل انجام هستند. اما، این به میزان زیادی به فروشگاه های اینترنتی که در یک بازار داخلی فعال هستند، مربوط می شود. برای آنهایی که در این نوع تجارت در سطح جهان پیشرو هستند، معمولاً لازم است یک کارت ویژه برای پرداخت اینترنتی داشته باشند که این امر استفاده از خدمات چنین پلتفرم هایی را برای کاربران داخلی، بسیار دشوارتر می کند. با اینکه این پلتفرم ها، بیش از پیش فعالیت فروش محصولات و خدمات مختلف را ارائه می دهند، اما مسائل مرتبط با امنیت این نوع خرید در موارد بسیار متعددی شنیده می شوند. البته با توجه به اینکه اینترنت عملاً برای همه آزاد و باز است، همیشه این امر می تواند رخ دهد که فردی از داده های کاربر سوء استفاده کند. به این دلیل، تقریباً هر کدام از این پلتفرم ها باید برنامه ویژه ای داشته باشد که از اطلاعات، محافظت کند و امنیت داده های کاربر را تضمین کند؛ همچنین از تغییرات غیرمجاز در داده های ذخیره شده کاربر جلوگیری کرده و توانایی تایید هویت کاربر را داشته باشد. در نتیجه، تقریباً همه این پلتفرم ها باید از روش های رمزگذاری استفاده کنند تا اطلاعات کاربر را ایمن تر نگه دارند.
علاوه بر انواع فروشگاه های اینترنتی ذکر شده در بالا، این موارد نیز وجود دارند: C2B (مشتری به شرکت)، که در آن تجارت اینترنتی توسط خریداری انجام می شود که یک محصول یا خدمت خاص را از یک فروشنده ای که درخواست های خودش را بیان می کند، انجام می شود (برای مثال، بودجه ای برای خرید یک محصول یا خدمت خاص دارد)، C2C (مشتری به مشتری)، که یک پلتفرم شبیه به حراج است که بین دو کاربر رخ می دهد، B2A (شرکت با دولت)، که بخش کسب و کار اصلی آن، اجرای معاملات مالی بین کارآفرینان، یعنی شرکت ها و نهادهای دولتی متعدد است؛ C2A (مشتری با دولت)، که به معنای آن است که همه معاملات و تراکنش های لازم از جانب مصرف کننده با نهادهای دولتی مختلف است، B2E (شرکت با کارمند)، که عمدتاً برای کارکنان در یک شرکت خاص در نظر گرفته شده و P2P (نظیر به نظیر)، به معنای همسان با همسان است که روش خاصی از ارتباطات مرسوم است، اما از لحاظ معنی کلاسیک کلمات، یک تجارت اینترنتی نیست. با اینکه اکثر این نوع فروشگاه های اینترنتی، کاربرد گسترده ای ندارند، اما همیشه استنباط هایی انجام می شوند که مدل های ذکر شده را معرفی می کنند که تاثیر قابل توجهی بر تسهیل کسب و کار، بین اشخاص، کل سازمان ها و نهادهای دولتی می گذارد.
این نمونه پروپوزال کاری را می توان اولین گام در گرفتن سفارشات پروژه و ارائه توضیح به کارفرمایان و مشتریان در این حوزه دانست. به عبارتی این نمونه پروپوزال کاری، مسیری که باید از ابتدا تا انتها طی شود را تشریح کرده و هدف نهایی را مشخص می کند.
برای راه اندازی و پیاده سازی یک فروشگاه اینترنتی، موارد زیر را نیاز خواهید داشت:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.