سفارش طرح توجیهی

دانلود پروپوزال کاری طرح راهکارهای ایمیل سازمانی (Email Server)

عنوان فارسی :

بیزینس پلن طرح راهکارهای ایمیل سازمانی (Email Server)

مناسب برای: ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ...
اصول نگارش : براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار)
تعداد صفحات: 12 سال تهیه : 1403
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
در صورتیکه تمایل به شخصی سازی و سفارشی سازی این پروپوزال با اسم و لوگوی شرکت جهت ارائه در زمینه های کاری خود دارید می توانید با همکاران ما به شماره 09360147484 تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم به شما ارائه گردد.
قیمت دانلود :
298,000 تومان
این پروپوزال مناسب چه کسانی است؟

1. کسانی که به دنبال رسمی کردن مکاتبات تجاری خود در سازمان هستند 2. کسانی که به دنبال راه اندازی یک سامانه ایمیل سازمانی هستند 3. کسانی که به دنبال آشنایی با انواع راهکارها و استراتژی های مرتبط با Email Server هستند 4. کسانی که به دنبال استخدام بهترین مجری برای راه اندازی ایمیل سازمانی هستند 5. کسانی که ارائه دهنده نرم افزارها و راهکارهای مربوط به این حوزه هستند ولی طرح یکپارچه ای برای کار خود ندارند 6. کسانی که به دنبال متقاعد کردن کارفرمایان و مشتریان برای پیاده سازی این راهکار هستند 7. کسانی که تمایل دارند تا چشم انداز جامعی از سامانه ایمیل سازمانی به دست آورند ولی اطلاعات فنی و دقیقی در این زمینه ندارند

پروپوزال کاری
فهرست مطالب و محتویات

1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما

شرح موضوع

نامه الکترونیکی یا ایمیل (e-mail)، روشی برای تبادل پیام بین افراد با استفاده از ادوات الکترونیکی است. در جهان امروز، این ابزار به یک رسانه ارتباطی فراگیر و پرکاربرد تبدیل شده، تا جایی که به بخش ضروری بسیاری از فرآیندها در کسب و کارها، تجارت، دولت، آموزش، سرگرمی و سایر حوزه های زندگی روزمره مبدل شده است.

جای شک نیست که ایمیل های مهم سازمانی، اهمیت دارند و نباید از آنها غافل شد. از طرفی سازمان ها تمایل دارند تا آنها را به موقع و با امنیت کامل دریافت کنند. اینجاست که بحث ایمیل سرور (Email Server) یا همان ایمیل های سازمانی، پیش کشیده می شود. در این نمونه پروپوزال کاری در مورد نحوه کار و همچنین راهکارهای پیاده سازی و راه اندازی میل سرور بحث شده است.

در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 12 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

ایمیل سرور

ایمیل سرور چیست؟

ایمیل سرور، که میل سرور نیز نامیده می شود، اساساً یک سیستم کامپیوتری است که ایمیل ها را ارسال و دریافت می کند. هنگامی که یک پیام ارسال می شود، از طریق یک سری سرور می گذرد تا به مقصد نهایی برسد. درحالی که این فرآیند (به لطف فنآوری)، فوق العاده سریع و کارآمد است، اما یک سری پیچیدگی ها نیز در ارسال و دریافت آنها وجود دارد.

این نوع ارتباطات، از پروتکل ها و فرآیندهای پیچیده ای تشکیل شده اند. معمولاً، این ابزار، یک کامپیوتر یا ماشین است که یک سیستم کامل با کاربردها یا خدمات مختلف دارد. این فناوری ها، براساس نوع اقدامی که انجام می دهند، به دو نوع وارد شونده و بیرون رونده، تقسیم بندی می شوند.

این فناوری با عنوان «عامل انتقال ایمیل» یا MTA، عامل ارسال؛ روتر یا مسیریاب یا پیام رسان اینترنتی نیز نامیده می شود و برنامه ای است که پیام ورودی را از کاربران محلی و دور دست دریافت می کند و پیام های بیرون رونده یا خروجی را جهت تحویل، ارسال می کند. کامپیوتر اختصاص داده شده برای اجرای این کاربردها را یک «ایمیل سرور» نیز می نامند.

این ابزار با برنامه های دیگر نیز کار می کند تا یک سیستم پیام رسان را ایجاد کند. یک سیستم پیام رسان، شامل همه ابزارهای لازم برای انتقال منظم و هموار پیام می باشد. هنگامی که یک پیام ارسال می شود، یک برنامه، مانند Microsoft Outlook، پیام را به یک ایمیل سرور، ارسال می کند. سپس، این ابزار، پیام را به یک ایمیل سرور دیگر یا یک ناحیه نگهدارنده برروی همان سرور منتقل می کند تا بعداً آن را ارسال کند.

راه اندازی ایمیل سازمانی

ایمیل سرور، چگونه کار می کند؟

برای اینکه یک سیستم کامپیوتری به عنوان ایمیل سرور عمل کند، باید برروی آن یک نرم افزار مناسب نصب شده باشد. سپس، این نرم افزار به مدیر سیستم امکان می دهد تا حساب ها را برای هر کدام از دامنه های میزبانی شده برروی سرور، مدیریت و ایجاد کند.

علاوه بر آن، «پروتکل» هم داریم. پروتکل ها، قوانین نرم افزار شبکه هستند که اجازه می دهند تا کامپیوتر ها به هر شبکه ای در هر کجا متصل شوند، و بنابراین در این راستا می توان آزادانه، خرید اینترنتی انجام داد، پیام ارسال کرده و در اینترنت، گشت و گذار کرد. این پروتکل ها، اجزای حیاتی فعالیت شبکه بندی هستند.

SMTP

پروتکل SMTP، هرگونه درخواست های پیام خروجی را مدیریت می کند و آنها را ارسال می کند. بنابراین، SMTP، مخفف «پروتکل انتقال ایمیل ساده» است و یک ابزار خروجی محسوب می شود. می توان SMTP را به صورت جابجا کننده پیام برروی شبکه های مختلف، تصور کرد. بدون آن، این پیام ها به هیچ جایی نمی روند.

POP/IMAP

دو نوع ایمیل سرور ورودی، وجود دارد که عبارتند از POP3 و IMAP. سرورهای POP3، که مخفف «پروتکل اداره پست» نسخه 3 هستند، بخاطر آوردن محتوای صندوق دریافتی یا صندوق پستی الکترونیک برروی دیسک سخت کامپیوتر، مشهور هستند. سرورهای IMAP، که مخفف «پروتکل دسترسی به پیام اینترنتی» هستند، برای همگام سازی یک طرفه کل صندوق پستی، استفاده می شوند.

همچنین IMAP می تواند به عنوان برنامه بازیابی پروتکل جایگزین، عمل کند. با اینکه نسخه های جدیدتری از POP ابداع شده که ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند، اما پرتکل POP3، بخاطر سادگی، نرخ بالای موفقیت و انجام کار با حداقل خطا، بیشتر از دیگر موارد، ترجیح داده می شود. حتی این امکان را میسر می کند تا پیام ها را دانلود کرده و به صورت آفلاین، مطالعه کرد. در صورت عدم وجود یکی از این پروتکل ها، هیچ ایمیلی دریافت نخواهد شد.

کاربرد ایمیل سرور چیست؟

ایمیل سرور، در ساده ترین حالت، ایمیل ها را جمع آوری می کند و آنها را به مقصدشان توزیع می کند. می توان آنرا به صورت کامپیوتری تصور کرد که به عنوان یک اداره پست الکترونیکی برای ارسال ایمیل عمل می کند و امکان کنترل انتقال آنها درون یک شبکه از طریق پروتکل های مختلف را فراهم می کند.

همچنین، این ابزار، انتقال پیام ها را رمزگذاری می کند، به نحوی که دیگران نمی توانند به اطلاعات شخصی درون پیام، دسترسی پیدا کنند. علاوه بر آن، تعدادی از این ابزارها می توانند ویژگی های امنیتی بیشتری در برابر حمله های امنیت سایبری فراهم کند.

یک فرد از طریق هر ابزاری که ایمیل های خود را چک کند (چه با گوشی، چه محل کار، چه برروی وب یا با استفاده از یک راهکار نرم افزاری)، باید در نظر داشته باشد که آنها بوسیله سرورهای ورودی و خروجی، مدیریت می شوند. بدون این ماشین با اجزای هماهنگ از پروتکل ها و نرم افزارها، امکان دریافت همه پیام های مهم یا حساس به زمان (یعنی فوری)، میسر نخواهد شد. علاوه برآن، مسائلی مرتبط با حالت ورودی ممکن است باعث بوجود آمدن چالش هایی برای رسیدن بموقع یا در کل رسیدن پیام، شوند.

یک سازمان، قبل از انتخاب یک ایمیل سرور مناسب، باید موارد زیر را مدنظر قرار دهد:

  • امنیت: خدمات ایمیل باید از ابزارهای پیشرفته برای حفاظت از اطلاعات، استفاده کنند. ویژگی های دیگری که یک ارائه دهنده می تواند فراهم کند شامل رمزگذاری، ضدبدافزار یا نرم افزار مخرب، فیلتر کردن هرزنامه ها و ابزارهای پیشگیری از گم شدن داده ها، می باشند.
  • هزینه: سرورهای محلی، هزینه اولیه بیشتری دارند، اما کنترل دقیق تری بر سیستم ها و امنیت را فراهم می کنند. خدمات ابری معمولاً هزینه اولیه کمتری دارند و تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.
  • بایگانی و ذخیره: باید اطمینان حاصل کرد که یک ارائه دهنده خدمات، فضای ذخیره کافی برای بایگانی، فراهم کرده است. همچنین، تعدادی از سرویس ها ممکن است گزینه ای برای انتقال خودکار پیام های قدیمی به یک بایگانی، داشته باشند.
  • سازگاری: سرویس های ایمیل ممکن است گزینه هایی برای همگام سازی با برنامه های مبتنی بر وب و موبایل، مانند تقویم و دفتر تماس، ارائه دهند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پروپوزال کاری طرح راهکارهای ایمیل سازمانی (Email Server)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi