عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 14 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که تمایل به راه اندازی یک آتلیه و استودیوی تخصصی عکاسی دارند 2. فعالان این حوزه که به صورت تخصصی در زمینه عکاسی تخصصی فعالیت می کنند 3. کارفرمایانی که به دنبال جذب بهترین های این صنعت می باشند 4. کسانی که به دنبال کسب چشم اندازی فنی و دقیق در این حوزه می باشند 5. کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به دنبال بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش در این صنعت می باشند 6. فعالان و متخصصان این صنعت که تمایل به جذب حرفه ای مشتریان جدید دارند و به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود می باشند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
آیا تمایل به راه اندازی یک آتلیه تخصصی عکاسی دارید؟ اگر چنین است، در اینجا یک طرح نمونه کامل کسب و کار استودیوی عکاسی و گزارش امکان سنجی مربوط به آن ارائه می شود.
ما همه الزامات شروع کسب و کار عکاسی را بررسی کرده ایم. همچنین در ادامه یک طرح نمونه بازاریابی عکاسی به همراه ایده های عملی بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای عکاسی را تحلیل و ترسیم کرده ایم. در این پروپوزال کاری، یک الگوی نمونه طرح کسب و کار عکاسی با جزئیات مربوط به آن ارائه شده است.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 14 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
کسب و کار عکاسی، یکی از کسب و کارهایی است که تا زمانی که کسب و کار موقعیت خوبی داشته باشد، می تواند در هر بخش جهان دوام بیاورد. صنعت عکاسی می تواند اشتغال زایی مستقیم یا غیرمستقیم را برای تعداد بی شماری از افراد در سراسر جهان ایجاد کند.
یک نکته خوب در مورد صنعت عکاسی این است که این صنعت حوزه های محتلف تخصصی از عکاسی عروسی یا عکاسی چهره تا عکاسی حیات وحش یا عکاسی سفر را پوشش می دهد. از این گذشته شروع یک کسب و کار عکاسی، کاری است که می خواهیم انجام دهیم، چراکه برنامه ریزی دقیق و تحقیقات خود را انجام داده ایم، ما متوجه شده ایم که این همان کسب و کاری است که اگر بخوبی برنامه ریزی و مدیریت شود، بسیار سودآور است.
بی تردید، رقابت زیادی در این صنعت وجود دارد، اما ما توانسته ایم یک مدل منحصربفرد کسب و کار ایجاد کنیم که در به دست آوردن پذیرش بازار و کار در مسیر پیشرفت به اوج در شهری که کسب و کار عکاسی ما در آن قرار دارد، به ما کمک خواهد کرد.
چیزی که به ما برای بقا در صنعت کمک خواهد کرد این است که کارهای عکاسی با کیفیت را با قیمت کف بازار در همه زمان ها در شهر خود ارائه کنیم. بیش از ارائه خدمات عکاسی با کیفیت به مشتریان با قیمت حداقلی، روی یک نرم افزار CRM سرمایه گذاری خواهیم کرد که به ما در جذب موثر مشتریان و مدیریت کارآمد مشتریان کنونی ما کمک خواهد کرد.
می خواهیم ارجاعات از مراجعان وفادار خود را به عنوان ابزار تولید راهنمایی بررسی کنیم که در نهایت برای تبدیل آنها به مشتریان وفادار به سختی کار خواهیم کرد.
این بخشی از طرح کسب و کار مربوط به راه اندازی آتلیه تخصصی عکاسی می باشد و بقیه جزئیات مربوط به آن را می توانید در این محصول، مطالعه نمایید.
استودیوی عکاسی یک محیط کاری طراحی شده و به طور ویژه ساخته شده برای هدف عکس برداری است. استودیو در شکل پایه ای خود، یک فضای بخوبی نورپردازی شده با یک پرده سفید است که امکان عکس گرفتن درمحیط بدون منبع نور اضافی بیرونی مزاحم را فراهم می کند. بنابراین نوردهی لازم برای تصویر توسط عکاس با استفاده از تجهیزات نورپردازی و استقرار سوژه ممکن می شود. استودیوهای عکاسی حرفه ای با تجهیزات گران قیمت عکاسی، نوردهی، و ابزارهای کامپیوتری ویرایش، پر شده که این تجهیزات و منابع، برای گرفتن عکس های بسیار خاص به عکاس کمک می کند.
در بهترین حالت، عکاسی در استودیو در ساختمان، در یک محیط مدیریت شده انجام می شود که در آن عکاس کنترل کاملی بر عناصر موثر در خلق یک تصویر دارد.
عکاسی در استودیو برای عکس برداری از سوژه های مختلف شامل افراد، حیوانات، و انواع محصولات از خودروها تا جواهرآلات استفاده می شود. استودیوی عکاسی معمولاً به صورت یک فضای خالی، یعنی یک اتاق خالی شروع می شود. سپس عکاس، پرده های پشت صحنه را نصب خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که چه چیزی را در عکس بگنجاند و چه چیزی را حذف کند، مثلاً لباس مدل ها و اثاثیه صحنه.
تفاوت اصلی میان عکاسی در استودیو و محل واقعی این است که عکاس در استودیو می تواند هر جنبه از عکس برداری را کنترل کند. عکاسی در محل واقعی را می توان در ساختمان یا در فضای باز انجام داد. در هنگام عکس برداری در فضای بیرونی، عکاس باید با باد، باران، و شرایط نوری متغیر مبارزه کند. در هنگام عکاسی در محل درون ساختمان، ممکن است عکاس با نور ناکافی و اشیاء پس زمینه منحرف کننده توجه، روبرو باشد.
در هنگام عکس برداری در محل، عکاس باید ابزارهای استودیو را به محل بیاورد. در حالی که این می تواند به محل عکاسی، جو حرفه ای بدهد، ایجاد یک محل عکس برداری که با شرایط ایده آل در استودیوی بخوبی تجهیز شده مطابقت داشته باشد، ناممکن است. با این حال در هنگام عکس برداری در محیط کنترل شده یک استودیو، عکاس، کنترل نامحدودی بر هر جنبه از خلق یک عکس کامل دارد، مثلاً بر ایجاد طرح نوردهی ایده آل.
عکاسی در استودیو از انواع پس زمینه ژانرهای مختلف استفاده می کند. این شامل پس زمینه تک رنگ ساده برای عکس پرتره و پس زمینه پیچیده ای می شود که فضای بیرون مانند ساحل یا خیابان شلوغ را تداعی می کند تا چنین نشان دهد که عکس در محل واقعی گرفته شده است. لباس ها و اثاثیه صحنه تخصصی برای مدل ها به طور مکرر استفاده می شود و اثاثیه صحنه می تواند هر چیزی از یک لباس مربوط به یک دوره خاص تا یک عینک مطالعه باشد.
نوردهی عامل حیاتی عکاسی خوب در استودیو است و حتی اگر از بهترین مدل ها، لباس ها و اثاثیه استفاده شود نیز، بدون نوردهی خوب نمی توان به یک تصویر خوب دست یافت. بسته به نوع دوربین، اینکه واسطه عکاسی فیلم باشد یا دیجیتال باشد، اندازه و نوع سوژه ها، رنگ پوست مدل ها، رنگ لباس و در صورتی که عکس برداری از چهره انجام می شود، سبک زندگی یا سبک خاص عکاسی، الزامات نورپردازی متفاوت است.
در عکاسی درون استودیو، استقرار و رنگ نورپردازی برای دستیابی به ظاهر مطلوب، اهمیت دارد. در برخی موارد ممکن است عکاس بخواهد یک تصویر مهیج (دراماتیک) با سایه هایی در جاهای استراتژیک تولید کند، در حالی که برای تصویرهای دیگر مانند عکس برداری یک محصول مانند حلقه الماس برای یک پویش تبلیغی، عکاس نورپردازی را طوری آرایش خواهد داد که انگار هیچ سایه ای وجود ندارد.
هزینه برای عکس برداری در استودیوی حرفه ای می تواند از چند هزار تومان برای یک عکس چهره ساده تا مبالغ میلیونی برای یک پویش تبلیغاتی با فناوری بالا متغیر باشد. قیمت بالای خدمات نیز وابسته به شهرت و اعتبار یک عکاس و کیفیت کاری است که ارائه می دهد.
علاقه به دنیای عکاسی و تمایل به اشتراکگذاری ذوق و خلاقیتتان با دیگران، میتواند انگیزه شما برای راهاندازی یک آتلیه یا استودیوی عکاسی باشد. اما تبدیل این رؤیا به واقعیت، نیازمند برنامهریزی دقیق، تلاش مستمر و آگاهی از عوامل موثر بر موفقیت در این کسبوکار است.
در این پروپوزال، ضمن بررسی گامهای اولیه برای راهاندازی آتلیه، به چالشها و موقعیت این شغل در ایران نیز میپردازیم.
عوامل موثر بر موفقیت در این کسب و کار:
چالشهای پیش روی این کسب و کار:
موقعیت این کسب و کار در ایران:
عکاسی در ایران، با توجه به علاقه مردم به ثبت لحظات خاطرهانگیز و تمایل به داشتن عکسهای باکیفیت، از پتانسیل بالایی برای رشد و پیشرفت برخوردار است. با وجود چالشهای موجود، با تلاش، پشتکار و خلاقیت میتوانید در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنید.
گامهای اولیه برای راهاندازی:
نکات مهم:
به یاد داشته باشید که راهاندازی هر کسبوکاری با چالشهایی همراه است. با پشتکار، تلاش مستمر، ارائه خدمات باکیفیت و خلاقیت میتوانید بر این چالشها غلبه کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.