عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 11 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که تمایل به راه اندازی خط تولید لباس و پوشاک را دارند 2. فعالان این حوزه که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند 3. کارفرمایانی که به دنبال جذب بهترین متخصصین این صنعت می باشند 4. کسانی که به دنبال کسب چشم اندازی فنی و دقیق در مورد این حوزه تخصصی می باشند 5. کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به دنبال بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش در این صنعت می باشند 6. فعالان و متخصصان این صنعت که تمایل به جذب حرفه ای مشتریان جدید دارند و به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود می باشند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
آیا قصد راه اندای خط تولید لباس را دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، مسلم است که نیازمند طراحی و تدوین و ارائه یک پروپوزال کاری حساب شده هستید پس توصیه می کنیم مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.
بدیهی است که لباس یکی از مهم ترین نیازهای هر انسانی است و درواقع هر فرد با انتخاب نوع پوشش خود، اولین وجهه ی شخصیتی اش را به نمایش می گذارد. درست است که انتخاب نوع لباس و پوشش هر فرد به طور مطلق به سلیقه او مربوط است ولی جامعه شناسان بر این باورند که اولین قضاوت های مردمی از یک انسان متاثر از نوع پوشش اوست.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 11 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
علاوه بر این لباس ها، نه تنها سلیقه های انتخابی افراد را به نمایش می گذارند بلکه به عقیده روان شناسان نمایانگر احساسات درونی هر فرد نسبت به محیط اطراف او هستند. فردی که معمولا در مراسمات و مهمانی ها با لباس های تیره رنگ حاضر می شود، اغلب به خاطر استرس ها و تنش های فکری مزمن اش است که به حالتی از افسردگی تبدیل شده است و یا شخصی که برای حضور در یک جلسه یا یک مناسبت، از لباس هایی با رنگ ها و طراحی های زیبا استفاده می کند معمولا به خاطر روحیه خلاق و پرنشاط اش است؛ البته مثال های بالا، حالت غالب است و قطعا همیشه اینگونه نیست!
اکثرا اولین چیزی که یک فرد قبل از حاضر شدن در یک مراسم یا مناسبت یا یک قرار کاری مهم به آن فکر می کند، انتخاب نوع لباس است! این موضوع حاکی از آن است که اهمیت لباس و احداث کارگاه و خط تولید آن در جامعه بیش از آن چیزی است که تصور می کنیم.
اما برای راه اندازی یک کارگاه خط تولید لباس چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟
اولین موضوع در راه اندازی یک کارگاه لباس بررسی های بازار و انجام تحقیقات بر روی سلیقه های مردم در انتخاب نوع کیفیت و طراحی های لباس است. باید در اولین قدم با بینشی صحیح از سلیقه های مصرف کنندگان اقدام به برنامه ریزی و مدیریت مالی سرمایه ها کنیم. پس از آن نوبت به انتخاب یک مکان مناسب با متراژ ایده آل که موازی با اهداف و ظرفیت اسمی محصولات ما باشد، می رسد. مکان پروژه باید در محلی باشد که از لحاظ رفت و آمد نیروی کار و برخورداری از امتیازات آب، برق و گاز مانعی سر راه نداشته باشد.
پس از تهیه زمین نوبت به خرید تجهیزات و ابزارآلات لازمه می رسد. در این مرحله اولویت مجموعه باید بر روی دو چیز متمرکز شود؛ مقرون به صرفه بودن دستگاه ها به موازات برخورداری از کیفیت مطلوب!
اکثر هزینه های راه اندازی یک کارگاه به طور معمول پس از تهیه زمین پروژه، صرف خرید ابزارآلات لازمه می شود. باید تجهیزاتی را برای کارخانه یا کارگاه خود انتخاب کنیم که هم از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار باشد و هم باعث کاهش هزینه ها و سرمایه های مالی شود.
پس از تجهیز کارگاه به ابزارآلات لازمه و تهیه مواد اولیه موردنیاز، نوبت استخدام و آموزش نیروی کار است. نیروی کار باید از افرادی تشکیل شده باشند که دارای روحیه کاری بالا بوده و به صورت دلسوزانه و صادقانه وظایف خود را انجام دهند.
اینک مرحله افتتاح کارگاه و آغاز تولید محصولات می باشد. لباس های تولیدی ما آماده عرضه به بازار است. منتهی چیزی که نباید از اهمیت آن غافل شد بازاریابی و تبلیغات است. برای این منظور می توان با عقد قراردادهایی با بوتیک ها و فروشگاه های بزرگ لباس و ارائه تخفیفات ویژه به آنها و نصب پوسترها و بنرهای مختلف در نقاط پر رفت و آمد شهر یا با انتشار نمونه ای تولیدات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و… انجام داد.
با رعایت موارد بالا و برخی نکات دیگر و مدیریت و بررسی نظرات و پیشنهادهای مصرف کنندگان، می توان اقدام به راه اندازی یک کارگاه تولید لباس در انواع زنانه، مردانه و بچه گانه کرده و به سودها و بهره های مالی بالایی دست یافت.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.