عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 15 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که تمایل به راه اندازی مرکز ارائه خدمات رزومه نویسی را دارند 2. فعالان این حوزه که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند 3. کارفرمایانی که به دنبال جذب بهترین متخصصین این صنعت می باشند 4. کسانی که به دنبال کسب چشم اندازی فنی و دقیق در مورد این حوزه تخصصی می باشند 5. کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به دنبال بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش در این صنعت می باشند 6. فعالان و متخصصان این صنعت که تمایل به جذب حرفه ای مشتریان جدید دارند و به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود می باشند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
آیا قصد دارید تا یک موسسه خدمات رزومه نویسی را راه اندازی کنید؟ اگر چنین است، در اینجا یک الگوی طرح کسب و کار نگارش رزومه و گزارش امکان سنجی مربوط به آن ارائه شده که می توانید از آن استفاده نمایید. به عنوان یک متخصص منابع انسانی که به دنبال این است که رئیس خود باشد و پول خوبی از صنعت مشاوره منابع انسانی به دست آورد، یکی از استارت آپ های کم سرمایه اما سودآور که می توانید به طور موفق راه اندازی کنید، موسسه نوشتن رزومه است. کسب و کار را در جایی با ترکیب آماری درست راه اندازی کنید.
در دنیای امروز، داشتن یک رزومه حرفهای نه تنها یک ضرورت، بلکه یک ابزار اساسی برای موفقیت در بازار کار محسوب میشود. کارفرمایان معمولاً در کمتر از چند ثانیه به بررسی اولیه رزومهها میپردازند و در همین مدت کوتاه تصمیم میگیرند که آیا یک رزومه ارزش بررسی بیشتر را دارد یا خیر. در نتیجه، اگر یک رزومه بهخوبی نوشته نشده باشد، حتی اگر فرد مهارتهای لازم را داشته باشد، ممکن است از فرآیند استخدام حذف شود.
مشکل بسیاری از کارجویان این است که تواناییها و تجربیات خود را بهدرستی در قالب یک رزومه استاندارد و جذاب ارائه نمیدهند. برخی از آنها از زبان غیرحرفهای، جملات نامفهوم یا ساختارهای نادرست استفاده میکنند که تأثیر منفی بر تصمیم کارفرما میگذارد. علاوه بر این، بسیاری از کارجویان از اهمیت تطبیق رزومه با شغل موردنظر آگاه نیستند و بهجای ارسال یک رزومه متناسب با هر موقعیت شغلی، یک رزومه عمومی و تکراری را به همه کارفرمایان ارسال میکنند.
در چنین شرایطی، نقش یک مرکز مشاوره رزومهنویسی بیش از پیش اهمیت پیدا میکند. این مراکز میتوانند به کارجویان کمک کنند تا با شناخت نیازهای بازار کار، رزومهای استاندارد و حرفهای تهیه کنند که متناسب با فرصتهای شغلی مدنظرشان باشد. در نتیجه، با افزایش کیفیت رزومهها، میزان موفقیت در مصاحبههای شغلی و استخدام نیز افزایش خواهد یافت.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 15 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
مرکز مشاوره رزومهنویسی خدمات گستردهای را به جویندگان کار و افراد حرفهای ارائه میدهد. یکی از اصلیترین خدمات، نگارش و ویرایش رزومههای حرفهای است که بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام میشود. این رزومهها بهگونهای طراحی میشوند که مهارتها و تجربیات فرد به بهترین شکل ممکن ارائه شود و شانس وی برای جذب فرصتهای شغلی افزایش یابد.
خدمات دیگر شامل تهیه کاورلترهای تأثیرگذار است. کاورلتر یک ابزار مهم برای جلب توجه کارفرما بوده و باعث میشود که رزومه بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. همچنین، بهینهسازی پروفایل لینکدین یکی از خدمات ضروری برای افرادی است که به دنبال فرصتهای شغلی بینالمللی هستند.
علاوه بر این، بسیاری از مراکز مشاوره، خدمات جانبی مانند آموزش نحوه مصاحبه شغلی، نحوه ارسال رزومه و استفاده از کلمات کلیدی مناسب را نیز ارائه میدهند. با توجه به نیاز روزافزون به این خدمات، راهاندازی یک مرکز مشاوره رزومهنویسی میتواند یک کسبوکار موفق و پایدار باشد.
سرمایهگذاری در حوزه مشاوره رزومهنویسی به دلیل افزایش تقاضا برای خدمات حرفهای در این حوزه، یکی از فرصتهای پرسود و کمریسک محسوب میشود. امروزه تعداد فارغالتحصیلان دانشگاهی که به دنبال ورود به بازار کار هستند، بهطور مداوم در حال افزایش است. بسیاری از آنها تجربهای در نگارش رزومه ندارند و به دنبال کمک حرفهای برای بهبود مدارک شغلی خود هستند.
از سوی دیگر، سازمانها و شرکتهای بزرگ نیز برای جذب بهترین نیروها، به دنبال روشهایی برای ارزیابی دقیقتر رزومههای دریافتی هستند. برخی از این شرکتها حتی حاضرند هزینهای را برای بهینهسازی رزومههای داوطلبان بپردازند تا فرآیند استخدام را کارآمدتر کنند. این امر باعث شده است که مراکز مشاوره رزومهنویسی نهتنها به کارجویان، بلکه به سازمانها نیز خدمات ارائه دهند.
علاوه بر این، یکی از ویژگیهای مثبت این کسبوکار، امکان ارائه خدمات آنلاین است. برخلاف بسیاری از مشاغل که نیاز به مکان فیزیکی یا تجهیزات گرانقیمت دارند، یک مرکز مشاوره رزومهنویسی میتواند از طریق اینترنت و با حداقل هزینه راهاندازی شود. این امکان، به صاحبان کسبوکار اجازه میدهد تا بدون محدودیت جغرافیایی، به بازار گستردهتری دسترسی داشته باشند و درآمد خود را افزایش دهند.
این نوع کسب و کار واقعاً کار قابل رشدی است، به ویژه اگر بتوانید این کسب و کار را در جایی راه اندازی کنید که درصد بالایی از فارغ التحصیلان را دارد و درصد بالایی از آنها نیز درخواست کار دارند. به طور خلاصه اگر بتوانید این مرکز را در کنار یک مرکز مشاوره استخدام راه اندازی کنید، بسیار بهتر خواهد بود. عواملی که کارآفرینان را تشویق به راه اندازی موسسات نوشتن رزومه یا شرکت های مشاوره مربوط به منابع انسانی می کند این است که راه اندازی این کسب و کار آسان است و سرمایه اولیه آن نیز براحتی قابل تامین است. شما می تواند کسب و کار مشاوره نوشتن رزومه خود را از منزل خود شروع کنید.
تنها چیزی که نیاز دارید، ایجاد یک دفتر کار در جایی از منزل است. مردم معمولاً برای کمک به آنها در نوشتن روزمه استاندارد و تاثیرگذار، پول می دهند و می توانید از ابتدا تا انتها از طریق ایمیل یا تماس تلفنی بدون دیدار فیزیکی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. اگر تصمیم گرفته اید تا کسب و کار موسسه نوشتن رزومه متعلق به خود را راه اندازی کنید، باید یک پیمایش بازار و مطالعه امکان سنجی انجام دهید تا مطمئن شوید تا در محلی که می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، بازاری برای خدمات خود دارید.
صنعت مشاوره منابع انسانی، صنعتی بزرگ و پیشرو است و موسسه رزومه نویسی، زیر مجموعه آن است و می تواند به طور ایمن تحت صنعت خدمات تهیه اسناد قرار گیرد. کسانی که موسسات روزمه نویسی را اداره می کنند، به عنوان مشاور منابع انسانی دسته بندی می شوند. موسسات رزومه نویسی مسئول کمک به افراد (درخواست دهنده ها) و حتی سازمان برای نوشتن رزومه استاندارد و برنده هستند. آنها در نوشتن نامه و رزومه؛ ویرایش یا تصحیح اسناد؛ پردازش واژگان یا انتشار دسکتاپ؛ رونویسی، و دیگر خدمات منشی گری دخیل هستند.
وقتی نوبت به پرداخت می رسد، برخی موسسات رزومه نویسی از مشتریان (درخواست دهنده ها) برای نوشتن یک روزمه تاثیرگذار که مناسب شغل مورد درخواست باشد و در برخی موارد برای کمک به پردازش درخواست، هزینه های اداری می خواهند. پردازش درخواست یک درخواست دهنده شامل کمک به بازنویسی رزومه و پوشش دادن نامه ها می شود تا با انتظارات استخدام کننده (سازمانی که می خواهند برایش کار کنند) تناسب داشته باشد. صنعت خدمات آماده سازی اسناد واقعاً یک کسب و کار پیشرو و ارزشمند در بیشتر کشورهای جهان است.
خط کسب و کار صنعت خدمات تهیه اسناد و موسسه رزومه نویسی همچنان شکوفا خواهد بود، چراکه فارغ التحصیلان و درخواست دهنده های کار بیشتری متوجه می شوند که برای کمک به خود در آگاهی از تنش های رزومه نویسی که ممکن است با استاندارد مورد انتظار موسسه یا سازمان استخدام کننده تطابق نداشته باشد، به خدمات شرکت های رزومه نویسی نیاز دارند. با توجه به آمارهای موجود، به سادگی می توان گفت که صنعت خدمات تهیه اسناد با وجود ماهیت رقابتی این صنعت، در حال رشد پیوسته است. یک چیز مسلم است، اگر موقعیت خوبی داشته باشید و مهارت های کاری مورد نیاز، شبکه سازی و رضایت خوب مشتریان را داشته باشید، احتمالا، در رقابت مطلوب در صنعت خدمات تهیه اسناد و کسب و کار روزمه نویسی به مشکلی برنخواهید خورد. در نهایت یک نکته خوب در مورد موسسات روزمه نویسی این است که بازارهای آماده ای برای خدمات آنها وجود دارد؛ چرا که همواره فارغ التحصیلانی وجود دارند که علاقه مند به استخدام در شرکت ها و سازمان های مختلف هستند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.