عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 14 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که تمایل به راه اندازی آژانس مسافرتی آنلاین را دارند 2. فعالان این حوزه که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند 3. کارفرمایانی که به دنبال جذب بهترین متخصصین این زمینه صنعت می باشند 4. کسانی که به دنبال کسب چشم اندازی فنی و دقیق در مورد این حوزه تخصصی می باشند 5. کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به دنبال بهترین راهکارهای بازاریابی و فروش در این صنعت می باشند 6. فعالان و متخصصان این صنعت که تمایل به جذب حرفه ای مشتریان جدید دارند و به دنبال یک پروپوزال کاری حرفه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود می باشند.
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
آیا در صدد راه اندازی آژانس مسافرتی آنلاین هستید؟ در صورتیکه پاسختان بله است، در اینجا یک نمونه کامل الگوی طرح کسب و کار آژانس مسافرتی آنلاین و برخی اطلاعات مربوط به آن ارائه شده است. مسیر تجاری (آژانس مسافرتی آنلاین) هم برای سرمایه گذاران قدرتمندی که از توانایی مالی برای سرمایه گذاری در صنعت سفر و گردشگری برخوردار هستند و هم برای کارآفرینان مشتاقی که صرفا در صدد امرار معاش بوده و دارای سرمایه اولیه نیستند، باز است. در حقیقت، کارآفرینان مشتاقی که دارای سرمایه اولیه نیستند، در صورتیکه به اندازه کافی فعال باشند، می توانند به عنوان آژانس های مسافرتی آزاد شروع به کار کرده و یک آژانس مسافرتی بزرگ و سازمان یافته را تاسیس کنند. به عبارت ساده تر، آژانس های مسافرتی آنلاین، امکاناتی را که تمام جنبه های سفر را در بر می گیرد، در اختیار افراد قرار می دهند. همچنین به مشتریان خود در خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، رزرو تاکسی و خدمات شاتل اتوبوس کمک کرده و امکان بازدید از سایت را نیز علاوه بر سایر خدمات برای آنها فراهم می کنند. همچنین آنها با شرکت های هواپیمایی، شرکت های کرایه اتومبیل، شرکت های خطوط کروز، هتل ها، راه آهن، مدیران سایت های گردشگری، مترجمان مشارکت و همکاری می کنند.
نحوه کسب درآمد در این صنعت به این صورت است که، آژانسهای مسافرتی آنلاین از طریق کمیسیونی که دریافت میکنند، با ارائه خدمات مرتبط با سفر نظیر رزرو بلیط هواپیما، رزرو اتوبوسهای شاتل یا تاکسی، کرایه ماشین، رزرو هتل و رزرو خط کشتیرانی تفریحی کروز در میان بسیاری از خدمات دیگر، مبالغی را کسب می کنند. همچنین آژانس های مسافرتی از طریق فروش پوشش بیمه نامه مربوط به سفر، فروش کتاب های راهنمای سفر و از طریق فروش ارزهای خارجی نیز در حال درآمدزایی اند!
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 14 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
شایان ذکر است که رزرو خط کشتیرانی تفریحی کروز یکی از سودآورترین جنبههای آژانسهای مسافرتی آنلاین محسوب می شود، در حقیقت بر طبق برآوردهای انجام شده، حدود 40 درصد از رزروها به این خط اختصاص یافته است. پیش بینی های انجام شده بر طبق داده های بدست آمده حاکی از آن است که، از آنجائیکه انتظار می رود مسافران با استفاده از اینترنت، تحقیقاتی را در مورد تعطیلات و رزرو سفرهای خود انجام دهند، دیگر نیازی به مراجعه به آژانس های مسافرتی نباشد و از این رو تقاضا برای مراجعه به آژانس های مسافرتی آنلاین سیر صعودی به خود بگیرد! اخیرا، با ظهور اینترنت و دسترسی افراد به فضای مجازی، بسیاری از شرکت های هواپیمایی فروش مستقیم بلیط های خود به بازار هدف خود را از طریق پورتال آنلاین آغاز نموده اند. از این رو، در حال حاضر ارائه خدمات به طور مستقیم و از طریق پورتال آنلاین به بازار هدف برای سایر مشاغل در زنجیره ارزش صنعت سفر و تور، ارائه دهندگان خدمات نظیر شرکت های هواپیمایی، شرکت های کرایه اتومبیل، شرکت های خطوط کروز، هتل ها، راه آهن، مدیران سایت های گردشگری، مترجمان و آژانس های امنیتی و غیره، آسان تر است، در نتیجه نمی توان هیچ شرکت هواپیمایی را یافت که به آژانس های مسافرتی بابت هر بلیطی که فروخته اند، کمیسیون پرداخت کند.
آژانسهای مسافرتی آنلاین در ایران در حال تجربه یک رشد قابل توجه هستند، که ناشی از چندین عامل کلیدی است. نخستین عامل، (افزایش دسترسی به اینترنت) در کشور است. با گسترش شبکههای اینترنتی و افزایش تعداد کاربران آنلاین، فرصتهای زیادی برای ارائه خدمات آنلاین فراهم شده است. این تغییرات به آژانسهای مسافرتی آنلاین این امکان را میدهد که به یک بازار وسیعتری دسترسی پیدا کنند و خدمات خود را به گروههای مختلفی از مشتریان ارائه دهند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.