عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 13 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. متخصصان و شرکت های فناوری اطلاعات که سرویس های VoIP را ارائه می دهند 2. کسانی که به دنبال متقاعد کردن مشتریان و کارفرمایان برای سفارش طرح VoIP در سازمان هستند 3. کسانی که به دنبال یک بیزینس پلن کامل در این حوزه به همراه توضیح تمامی پیش نیازهای طرح هستند 4. شرکت های ارائه دهنده این سرویس که به دنبال جذب مشتریان بیشتر می باشند 5. کسانی که تمایل دارند تا چشم انداز جامعی از مفهوم VoIP به دست آورند و به دنبال جزئیات فنی و دقیق آن هستند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
در طی قرنها، ارتباطات انسانی تحول چشمگیری پیدا کرده است، از مکالمات زبانی تا نامه و تلگراف گرفته تا خطوط تلفن که سراسر جهان را به هم متصل کرده اند. امروزه، انواع بسیاری از سیستم های تلفن تجاری از ویپ (VoIP) پشتیبانی می کنند و در نتیجه، کاربران این امکان را پیدا می کنند که با استفاده از کامپیوتر، گوشی های VoIP و دستگاه های دیگر، تماس تلفنی بگیرند.
«صدا روی پروتکل اینترنت» (VoIP)، یک راهکار تماس تلفنی مدرن و بسیار موثر است که امکان تماس برروی یک اتصال اینترنت پهن باند بجای خط سنتی را فراهم می کند. در این بیزینس پلن، راهکارها و پیش نیازهای کامل مربوط به راه اندازی این سرویس، ارائه شده است.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 13 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
«صدا بر روی پروتکل اینترنت» (VoIP)، که تلفن اینترنتی نیز نامیده می شود، گروهی از فنآوری ها برای فراهم کردن ارتباطات صوتی و جلسات چندرسانه ای برروی شبکه های پروتکل اینترنت (IP)، مانند اینترنت، می باشند. اصطلاحات تلفن اینترنتی، تلفن پهن باند و خدمات تلفن پهن باند، مشخصاً به فراهم کردن خدمات ارتباطاتی (صوتی، فاکس، پیامک، پیام رسانی صوتی) برروی اینترنت، بجای «شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی» (PSTN)، که به «خدمات تلفن قدیمی ساده» (POTS) نیز معروف است، اشاره دارند.
VoIP (صدا برروی پروتکل اینترنت)، انتقال صوت و محتوای چندرسانه ای برروی اینترنت است. این فناوری، به کاربران این امکان را می دهد تا تماس های صوتی بوسیله یک کامپیوتر، گوشی هوشمند، دیگر دستگاه های سیار، گوشی های VoIP ویژه و مرورگرهای مجهز به WebRTC را برقرار کنند. این ابزار، یک فنآوری مفید هم برای مصرف کنندگان و هم برای کسب و کارها می باشد، زیرا معمولاً شامل ویژگی های دیگری است که در خدمات گوشی مرسوم، قابل مشاهده نیست. این ویژگی ها می توانند شامل ثبت تماس، مشاهده شماره تماس گیرنده (caller ID)، پست صوتی به ایمیل باشند. همچنین، برای سازمان ها به عنوان روشی برای یکپارچه سازی ارتباطات، مفید است.
این فرآیند مشابه با تلفن عادی کار می کند، اما از یک اتصال اینترنت بجای سیم کشی شرکت مخابرات استفاده می کند. این سیستم بوسیله گروهی از فنآوریها و روش های استفاده شده برای فراهم کردن ارتباطات صوتی برروی اینترنت، شامل شبکه های محلی سازمانی یا شبکه های گسترده (WAN)، اجرا می شود.
این فناوری، سیگنال های صوتی صدای کاربر را به داده های دیجیتال تبدیل می کنند، سپس آن داده ها را از طریق اینترنت ارسال می کنند. اگر کاربر دیگری با یک شماره تلفن عادی تماس بگیرد، این سیگنال قبل از اینکه به آن کاربر برسد، به یک سیگنال تلفنی تبدیل می شود. همچنین، این ابزار می تواند مسیریابی تماس های ورودی و خروجی را از طریق شبکه های تلفن موجود، انجام دهد. با این حال، تعدادی از خدمات آن ممکن است تنها با یک کامپیوتر یا گوشی VoIP کار کند.
VoIP، فنآوریهای ارتباطاتی را با هم تلفیق می کند و آنها را به یک سیستم یکپارچه تبدیل می کند، بدین معنا که می تواند اجرای تعدادی روش ارتباطاتی صوتی، ویدئویی یا متنی را ممکن سازد. این فنآوری می تواند برای کسب و کارها بسیار مفید باشد، زیرا تیم های کسب و کار لازم نیست تا با چندین برنامه مختلف برای برقراری ارتباطات موثر با همدیگر، کار کنند. فناوری ویپ (VoIP)، این شبکه را با قادر سازی کاربران به گرفتن تماس و برگزاری کنفرانس های اینترنتی با استفاده از دستگاه هایی مانند کامپیوتر، گوشی های هوشمند یا ادوات سیار دیگر، بوجود می آورد.
تعدادی از ویژگی های مرسوم آن از این قرار می باشند:
دو نوع اصلی تلفن های VoIP عبارتند از تلفن های سخت افزاری و نرم افزاری.
مدل های سخت افزاری، ظاهری شبیه به یک تلفن سیمی یا بی سیم سنتی دارند و ویژگی های مشابهی مانند بلندگو یا میکروفن، یک تاچ پد (مستطیل لمسی برای جابجا کردن مکان نما) و یک صفحه نمایش اطلاعات تماس گیرنده (caller ID) را دارا می باشند.
مدل های نرم افزاری، که به تلفن های نرم نیز مشهور هستند، برنامه های نرم افزاری نصب شده برروی یک کامپیوتر یا گوشی موبایل می باشند. رابط کاربری تلفن نرم در اغلب موارد مشابه با یک گوشی تلفن با تاچ پد و صفحه caller ID، می باشد.
جهت تماس گرفتن، یک هدست مجهز به یک میکروفن، به کامپیوتر یا گوشی موبایل متصل می شود. همچنین اگر کاربران یک میکروفن یا بلندگوی تعبیه شده داشته باشند، می توانند از طریق کامپیوتر یا گوشی موبایل، تماس برقرار کنند.
خدمات VoIP، سیگنال های صوتی صدای یک کاربر را به داده های دیجیتال تبدیل می کند و سپس داده های دیجیتال برروی شبکه اترنت یا وای فای (بی سیم) برای کاربر (یا گروهی از کاربران) دیگر ارسال می شود. برای انجام این کار، این سیستم از کدک (رمزگذار/رمزگشا) استفاده می کند. کدکها، فرآیندهای سخت افزاری یا نرم افزاری هستند که مقادیر بزرگی از داده های VoIP را فشرده سازی (compress) و وافشرده سازی (decompress) می کند. هنگام استفاده از فشرده سازی، کیفیت صوت پایین می آید، اما فشرده سازی، پهنای باند مورد نیاز را کاهش می دهد. فروشنده های تجهیزات از کدکهای اختصاصی خود استفاده می کنند.
فرآیند ارسال داده به کاربران دیگر شامل کپسوله سازی صوت به بسته های داده ای، ارسال بسته ها برروی یک شبکه IP و عملیات معکوس کپسوله سازی برای تبدیل مجدد داده ها به صوت، در طرف دیگر اتصال می باشد. در شبکه های سازمانی یا خصوصی، معمولاً از کیفیت خدمات (QoS) برای اولویت بندی ترافیک صوت نسبت به کاربردهای غیرحساس به تاخیر استفاده می شود تا از دستیابی به کیفیت قابل قبول صوت اطمینان حاصل شود.
اجزای دیگر این سیستم معمولا از این قرار می باشند: یک IP PBX برای مدیریت شماره تلفن های کاربر، دستگاه ها، ویژگی ها و مشتریان؛ گیتوی (دروازه هایی) برای اتصال شبکه ها و فراهم کردن افزونگی (failover) یا پایداری محلی در صورت رخداد خاموشی شبکه؛ و کنترل کننده های مرز جلسه کاری برای فراهم کردن امنیت، مدیریت سیاست تماس و اتصالات شبکه. همچنین این سیستم می تواند شامل پایگاه داده های ردیابی مکان برای پلتفرم های مسیریابی و مدیریت تماس اضطراری بهینه شده باشد. این سیستم می تواند آمارهای عملکرد تماس را برای مدیریت کیفیت صوت انفعالی یا پیشدستانه، گردآوری کند.
فناوری ویپ (VoIP) با حذف شبکه های مدار سوئیچ شده مربوط به صوت، هزینه های زیرساخت شبکه را کاهش می دهد و ارائه دهندگان خدمات را قادر به ارائه خدمات صوت برروی شبکه های پهن باند و خصوصی می کند. همچنین، سازمان ها را قادر به بهره برداری از یک شبکه صوت و دیتای واحد می کند. علاوه بر آن، این سیستم با ممکن سازی افزونگی سریع، از تاب آوری شبکه های مبتنی بر IP پس از خاموشی و ارتباطات کمکی بین نقاط انتهایی (endpoint ها) و شبکه ها، بهره می گیرد.
مزایای VoIP از این قرار می باشند:
علیرغم این مزیت ها، خدمات VoIP هنوز ممکن است تعدادی معایب نیز داشته باشد. این معایب عبارتند از:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.