عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | ارائه به سازمان ها ، شرکت ها، بانک ها ، دانشگاه ها و شرکت در مناقصه و ... |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای جهانی طراحی بیزینس پلن (طرح پیشنهادی کسب و کار) |
تعداد صفحات: 14 | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
1. کسانی که تمایل به بهینه سازی وب سایت خود در موتورهای جستجو هستند 2. کسانی که به دنبال بهترین مجری برای ارائه راهکارهای بهینه سازی وب سایت هستند 3. کسانی که مجری طرح SEO هستند و به دنبال متقاعد کردن مشتریان و کارفرمایان برای گرفتن سفارش می باشند 4. کسانی که به دنبال داشتن چشم انداز جامعی در زمینه SEO هستند ولی اطلاعات فنی و دقیقی در این زمینه ندارند 5. این طرح مناسب شرکت های فعال در حوزه IT و ارائه دهندگان خدمات سئو می باشد 6. طراحان وب سایت، وبلاگ نویسان، کارآفرینان و دانشجویان رشته های مرتبط می توانند از این نمونه پروپوزال کاری، استفاده نمایند
1. عنوان 2. نویسندگان طرح و همکاران پروژه (به همراه رزومه مختصر) 3. درباره این پروپوزال 4. شرح نیاز، بیان مساله، خلاصه اجرایی و اهداف پروژه 5. ارائه راهکارها و استراتژی ها برای حل مساله 6. هزینه های پروژه 7. زمان بندی پروژه 8. رزومه تیم 9. شرایط و ضوابط همکاری 10. درباره ما 11. تماس با ما
حضور اینترنتی در دنیای تجارت مدرن، یک امر ضروری است. شرکت هایی که استراتژی های دیجیتالی مطمئن و موثر دارند، خود را در طیف وسیعی از زمینه ها، به ویژه زمانی که نوبت به جذب مشتری، تعامل با مشتری و فروش مکرر می رسد، در مزیت قابل توجهی قرار می دهند. حتی اگر شرکتی، دارای محصولات و خدمات فوق العاده ای باشد، ولی وب سایت آن در نتایج اولیه موتور جستجو ظاهر نشود و مصرف کنندگان نتوانند آن را در اینترنت مشاهده کنند، انگار اصلا وجود خارجی ندارد.
اینجاست که بحث بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو یا به اختصار SEO، پیش می آید. در این نمونه پروپوزال کاری که اختصاصاً برای مبحث سئوی وب سایت آماده شده، می توانید چشم انداز جامعی از این مبحث پیدا کنید.
در پروپوزال های کاری فراپلن، تمامی اصول طراحی (از جمله زیبایی فونت، رسم جداول، تصاویر مرتبط و …) رعایت شده است. همچنین از متنی جذاب و گیرا و مطالب طبقه بندی شده در این نمونه ها استفاده شده است. این پروپوزال در 14 صفحه آماده شده و در ادامه نیز تصویر یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرآیند افزایش بازدید وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک است. اصطلاح «ارگانیک» در اینجا برای تمایز از نتایج جستجوی پولی و تبلیغاتی استفاده می شود. موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل، بینگ و یاهو، وب سایت ها را بر اساس پارامترهای خاصی، رتبه بندی می کنند. صاحبان وب سایت هیچ هزینه ای در طی این فرآیند متحمل نمی شوند. با بهینه سازی وب سایت و افزایش رتبه در نتایج موتورهای جستجو، رویت پذیری بیشتری به دست خواهد آمد و بازدیدکنندگان وب سایت، افزایش خواهند یافت.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک به یک وب سایت یا یک صفحه وب از جانب موتورهای جستجو است. این فرآیند، ترافیک غیرپولی (معروف به نتایج «طبیعی» یا «ارگانیک») را هدف گیری می کند، نه ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی. ترافیک غیرپولی ممکن است از انواع مختلف جستجوها، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدئو، جستجوی آکادمیک، جستجوی اخبار، و موتورهای جستجوی عمودی خاص صنعت، سرچشمه بگیرد. این فرآیند به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، نحوه کار موتورهای جستجو، الگوریتم های برنامه ریزی شده کامپیوتری که رفتار موتورهای جستجو را دیکته می کنند، آنچه افراد جستجو می کنند، عبارات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو و اینکه کدام موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد نظر ترجیح داده می شوند را در نظر می گیرد. سئو به این دلیل انجام می شود که وقتی وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند، بازدیدکنندگان بیشتری از سمت موتور جستجو وارد وب سایت می شوند. بدون شک این بازدیدکنندگان می توانند به طور بالقوه به مشتری تبدیل شوند.
بهینه سازی موتورهای جستجو، علم بهبود یک وب سایت برای افزایش رویت پذیری آن هنگام جستجوی محصولات یا خدمات توسط افراد می باشد. هر چه یک وب سایت در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود، احتمال اینکه کاربر بیشتری را به سمت خود جذب کند، بیشتر خواهد شد. رویت پذیری وب سایت معمولاً بوسیله رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اندازه گیری می شود. شرکت ها همیشه بر سر صفحه اول رقابت می کنند، جایی که به احتمال زیاد بیشترین توجه را به خود جلب می کنند.
با استفاده از گوگل به عنوان مثال، SERP ها اغلب تبلیغات را در بالای صفحه نشان می دهند. اینها موقعیت هایی هستند که کسب و کارها مایلند برای اطمینان از قرار گرفتن در آن صفحه اول هزینه بپردازند. پس از آگهی ها، نتایج جستجوی معمولی می آیند که بازاریابان و موتورهای جستجو از آنها به عنوان نتایج جستجوی ارگانیک یاد می کنند. هدف این فرآیند، افزایش نتایج جستجوی ارگانیک یک کسب و کار، و در نتیجه هدایت ترافیک جستجوی ارگانیک به سایت است. این به بازاریابان داده ای امکان می دهد تا بین ترافیکی که از کانال های دیگر به یک وب سایت می آید (مانند جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی، ارجاع ها و مستقیم) و ترافیک جستجوی ارگانیک، تمایز قائل شوند.
ترافیک جستجوی ارگانیک معمولاً ترافیک با کیفیت بالاتری است، زیرا کاربران فعالانه به دنبال موضوع، محصول یا خدمات خاصی هستند که سایت ممکن است برای آن رتبه بندی کند. اگر کاربر، آن سایت را از طریق موتور جستجو پیدا کند، می تواند به تعامل بهتر با برند منجر شود.
با اینکه راه هایی برای به حداکثر رساندن نتایج وجود دارد، اما دستکاری کامل الگوریتم های جستجو تقریبا غیرممکن است. کسب وکارها اغلب به کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به نتایج ایده آل با کمترین تلاش نگاه می کنند، اما سئو به اقدامات و زمان زیادی نیاز دارد. هیچ استراتژی کلی در این زمینه وجود ندارد که بتواند چیزی را امروز با انتظار نتایج روشن فردا تغییر بدهد. این فرآیند یک پروژه طولانی مدت می باشد که با فعالیت روزانه و فعالیت مداوم همراه است.
موتورهای جستجو از ربات هایی برای خزیدن در تمام صفحات وب سایت، دانلود و ذخیره آن اطلاعات در مجموعه ای به نام فهرست یا ایندکس استفاده می کنند. این فهرست مانند یک کتابخانه است و هنگامی که شخصی چیزی را در آن جستجو می کند، موتور جستجو به عنوان کتابدار عمل می کند. موتور جستجو اطلاعات مربوطه را از پرس و جو، جستجو می کند و نمایش می دهد و محتوای مرتبط با آنچه به دنبال آن بودند را به کاربران نشان می دهد. الگوریتم های موتورهای جستجو، صفحات وب را در ایندکس، تجزیه و تحلیل می کنند تا ترتیب نمایش آن صفحات در SERP را تعیین نمایند.
بهینه سازی موتور جستجو یک فعالیت بازاریابی ضروری برای قابل مشاهده کردن یک وب سایت یا کسب و کار در وب است. اما چندین مزیت دیگر را نیز برای شرکت ها فراهم می کند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.