عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند. |
نحوه دریافت فایل: | بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود. |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها |
محتوای محصول: | گزارش طرح توجیهی در 14 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است. |
تعداد صفحات: 14 | سال تهیه : 1402 |
کیفیت نگارش: طلایی | قابلیت ویرایش و چاپ: دارد |
طرح توجیهی تولید ضدیخ، بدون شک می تواند با ارائه چشم اندازی بلندمدت از مسیر یک کسب و کار عالی با درآمد و سوددهی بالا برحسب سرمایه اولیه و ظرفیت اسمی تولیداتِ شما باشد. طرح توجیهی تولید ضدیخ و برآوردهای مالی و اعتباری آن در وب سایت فراپلن، می تواند بهترین راهنمای شما به عنوان سندی محکم و معتبر برای کسب آگاهی از حال و آینده این طرح و همچنین اخذ تسهیلات و وام های بانکی برای شما باشد.
چنانچه قصد سرمایه گذاری در عرصه صنعتی و تولید ضدیخ دارید، ولی احساس می کنید اطلاعات کافی از سرمایه اولیه موردنیاز، تجهیزات و ابزارآلات لازمه، فرآیندهای خط تولید، عرضه و تقاضای بازار و شرایط صادرات و واردات این محصول را ندارید، پیشنهاد می کنیم مطالعه بقیه مطالب را از دست ندهید.
همه خودروهای سبک و سنگین که دارای سیستم های خنک کننده مخصوص در موتورهای خود هستند، برای انتقال گرما یا کاهش اثرات تغییرات دمایی نیازمند یک سیال برای گردش در بین قطعات کارکردی و ایجاد تعادل دمایی و جلوگیری از افزایش یا کاهش دما هستند. فرمالیته ترین و معروف ترین سیالی که این وظیفه را دارد، آب است ولی آب در اکثر موارد که کارکرد قطعات طولانی باشد یا دمای داخل موتور اندکی بیشتر در نوسان باشد، پاسخگوی انتظارات ما نخواهد بود؛ لذا اینجاست که نقش بسزای ضدیخ در حل این مشکلات به چشم می خورد. ضدیخ ها شامل ترکیباتی از مواد شیمیایی مثل اتیلن گلیکول، بازدارنده های خوردگی، مواد ضد کف و رنگ های مخصوص و آب هستند.
با شروع فصل زمستان و ماه های خنک سال، تقاضا برای خرید و تهیه این محصول به طور چشمگیری افزایش می یابد. برخلاف تصور عموم، ضدیخ ها فقط نقطه انجماد موتور را پایین نمی آورند، بلکه با افزایش نقطه جوش سیالات داخل موتور، از به جوش آمدن آب و خطرات متعاقبی که ممکن است خودروی شما را تهدید کند نیز پیشگیری می کنند.
ضدیخ در اصل، یک ماده سمی، بی بو و بی رنگ می باشد ولی برای تشخیص آن از بقیه مایعات، ماده ای به نام اندیکاتور به آن اضافه می کنند که سبز رنگ است. در واقع برخلاف تصور عامیانه، غلظت بالا یا پایین اندیکاتور یا به عبارتی پررنگ یا کم رنگ بودن یک ضدیخ، دلیلی بر کیفیت یا مرغوبیت آن نیست و همانطور که ذکر شد، نقش این ماده تنها در تفکیک ضدیخ از دیگر مایعات است و فاقد هرگونه کاربرد دیگری است.
بی شک کاملا واضح است که ارتباط یک سیال به خصوص آب با فلزات، می تواند منجر به ایجاد برخی واکنش های شیمیایی و درنتیجه اکسایش یا ایجاد خوردگی هایی در سطح فلز شود؛ برای جلوگیری از این حادثه، در فرآیند تولید ضدیخ ها، فرمولاسیون هایی با عنوان ضدخورنده ها که انجام هرگونه واکنش های شیمیایی را محدود کرده و از ایجاد ترک ها و خوردگی ها در داخل موتور جلوگیری می کند، به محصولات اضافه می شود. جالب است بدانید نوع و غلظت این ماده، یکی از معرفه های اصلی کیفیت یک ضدیخ محسوب می شود و اهمیت آن درحدی است که به عنوان یک رمز و اطلاعات محرمانه در شرکت ها ثبت می شود.
با تعاریف ذکر شده می توان گفت ضدیخ ها، فقط نقش حفاظت از موتور در دماهای پایین را ندارند و علاوه بر این، ضدجوش و ضدخورندگی نیز نام های دیگر آن به لحاظ ویژگی شان است.
آتش زا نبودن ضدیخ ها یکی دیگر از مهم ترین مسائل کاربردی آنهاست که هم خطرات مربوط به آتش سوزی داخل موتور را حل می کند و هم حساسیت های مراقبتی انبارداری و ذخیره سازی در مخزن ها را کاهش می دهد و از این لحاظ، نیازمند مراقبت های ویژه آتش نشانی در خط تولید نیست.
کاربرد ضدیخ ها فقط منوط به خودروها نیست! بلکه در بسیاری از واحدهای صنعتی همچون نیروگاه ها نیز از این ماده در جهت خنک سازی قطعات به کمک سیالات استفاده می شود. آمارها و بررسی های بازار نشان می دهد، تقاضا و مصرف ضدیخ ها بدلیل افزایش تولیدات خودرو، سالانه 4 الی 6 درصد در حال رشد می باشد و بیشترین بازه مصرفی نیز مربوط به فصل تابستان و زمستان است.
عدم امکان انفجار و خوردگی در مواجه با فلرات، فرآیند بسته بندی این محصول را تا حد زیادی راحت کرده است به طوری که برای ارائه محصولات به بازار نیازمند استفاده از ورق های فلزی خاصی نیست و می توان آن ها را در فلزات یا پلاستیک های معمولی با ضخامت متوسط بسته بندی کرده و به دست مشتری رساند.
بسته به بازار هدف، بسته بندی ضدیخ ها در قالب ها و ظروف 1 و 4 لیتری برای خودروهای سبک و در موارد و شرایطی خاص، 20 تا 225 لیتری برای خودروهای سنگین و واحدهای صنعتی انجام می گیرد.
بدیهی است مهم ترین خاصیت یک ضدیخ تولید شده که می تواند بازار را تصاحب کرده و از سایر رقبا پیشی بزند، کیفیت آن است. ضدیخی با کیفیت و مشتری پسند محسوب می شود که بتواند از موتور خودرو، در بازه دمایی28- تا 110+ درجه سانتی گراد به خوبی محافظت کرده و از پایداری و عمر مفید خوبی برخوردار باشد (عمر مفید یک ضدیخ باکیفیت 2 تا 2.5 سال است). علاوه بر این، کمترین اثرات سمی را داشته و به هیچ عنوان مستعد یا عامل آتش سوزی نبوده و فاقد بوی نامطلوب باشد. ضدیخی که گرانروی (مقاومت سیالات در مقابل حرکت) پایینی داشته باشد و بتواند چرخه و گردش خوبی در داخل موتور ایجاد کند، قطعا نظر مشتری را به خود جلب خواهد کرد.
برای تولید ضدیخ، ابتدا ماده مونو اتیلن گلیکول که پایه و اساس تولیدی همه ضدیخ هاست از منبع ذخیره آن، به سوی مخزن های اختلاط هدایت می شود؛ سپس به مقدار یک هشتم مصرفی مونو اتیلن گلیکول، آب از واحدها و منبع های مخصوص از طریق لوله کشی های ویژه به مخزن اختلاط اضافه شده و فرآیند مخلوط سازی در داخل این مخازن شروع می شود.
پس از مدت کوتاهی از فرآیند همزنی آب و مونو اتیلن گلیکول، حجمی از افزودنی ها و مقدار یک دهمِ آب مصرفی، اندیکاتور جهت رنگ افزونی به مخزن اضافه می شود. مخازن اختلاط 20 دقیقه با مکانیسم ها و فرآیندهای مختلفی، مواد موجود را تحت فشار (جهت جلوگیری از رسوب مواد و ایجاد ذرات جامد در کف مخزن) هم می زنند.
اینک ضدیخ تولیدی آماده است و برای ارائه به انبار یا بازار، روانه خط بسته بندی شده و پس از درج لوگوی شرکت و تایید نهایی توسط واحد کنترل کیفیت از خط تولید خارج می شود.
هزینه خط تولید ضدیخ، با توجه به اینکه نوسانات قیمت ها بسیار زیاد است و تقریبا می توان گفت قیمت ها در آینده، غیرقابل پیش بینی است لذا سرمایه لازم اولیه را نمی توان برآورد کرد؛ از طرفی پارامترهای زیادی برای برآورد این هزینه ها وجود دارد به عنوان مثال برند تجهیزات، نو یا دست دوم بودن، تعداد، نوع دستگاه و… نقش به سزایی در تعیین میزان سرمایه دارد.
مهم تر از همه ی اینها ظرفیت تولیدی کارخانه مدنظر شماست؛ بدیهی است وقتی قصد تولید در حجم های بالا دارید، باید ابزارآلات و تجهیزات پرقدرت تری خریداری کرده باشید و طبیعتا این امر به سرمایه بیشتری نیازمند است.
پس ارائه و اعلام یک عدد به عنوان سرمایه اولیه موردنیاز برای راه اندازی خط تولید ضدیخ، می تواند آگاهی هایی غلط به شما داده و اطلاعات اشتباه و غیر دقیق را آموزش داده باشد که می تواند بعدها ضرر و زیان های زیادی را به دنبال داشته باشد.
(مساحت 3000 مترمربع) برای اخذ تسهیلات بانکی و اطلاع از آینده پروژه
الف) اطلاعات ظرفیت و میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر | |||
ردیف | عنوان شاخص اطلاعاتی | میزان | واحد |
1 | ضریب میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر | 21 | درصد |
ب) اطلاعات مالی و اقتصادی طرح | |||
ردیف | عنوان شاخص اطلاعاتی | میزان | واحد |
1 | میزان سرمایه کل مورد نیاز اجرای طرح | 95.383.600.000 | تومان |
2 | میزان سرمایه ثابت | 64.935.600.000 | تومان |
3 | میزان سرمایه در گردش | 30.454.000.000 | تومان |
4 | سهم آورده متقاضی | 386.600.000 | تومان |
5 | مدت زمان برگشت سرمایه | 0.8 | سال |
6 | هزینه های ثابت سرمایه گذاری | 64.935.600.000 | تومان |
7 | سرمایه مورد نیاز جهت تامین ابنیه و سالن ها | 28.487.450.000 | تومان |
8 | سرمایه مورد نیاز جهت تجهیزات کارخانه | 31.685.154.000 | تومان |
9 | هزینه های مرتبط با دارایی های ثابت | 3.186 | تومان |
10 | تعداد پرسنل ستادی و اجرایی مورد نیاز اجرای طرح | 20 | نفر |
11 | نسبت سر به سر در سال اول بهره برداری | 21.20 | درصد |
12 | هزینه محوطه سازی و بهبود زمین | 530.000.000 | تومان |
13 | هزینه تاسیسات | 80.260.000 | تومان |
14 | هزینه تجهیزات و ماشین آلات | 7.220.000.000 | تومان |
کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود و کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ضدیخ به این صورت است:
نام محصول | کد آیسیک |
ضدیخ | ۲۴۲۹۱۵۳۰ |
ضديخ با تعرفه كلی گمرکی ۲۹۰۵ به كشور وارد يا صادر می شود که البته براساس پایه ساختاری آن دو مدل است:
نام محصول | تعرفه گمرکی |
ضدیخ اتیلن گلیکول | 31/2905 |
ضدیخ پروپیلن گلیکول | 32/2905 |
بررسی ها و تحقیقات و آمارهای اعلامی از سوی نهاد های دولتی نشان می دهد ایران در جنوب غربی آسیا از بزرگترین کشورهای صادر کننده ضدیخ محسوب می شود، به طوری که تقریبا به جز ترکیه، همه کشورهای همسایه از قبیل هندوستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و عراق و همچنین اکثرکشورهای حاشیه خلیج فارس مثل عربستان و امارات در حال واردات انبوه ضدیخ به کشور های خود از ایران هستند.
در واقع بازارهای خارجی ضدیخ به خصوص اگر کارگاه تان بسته بندی خلاقانه داشته باشد و بتوانید به یک برند معروف و محبوب تبدیل شوید و از همه مهم تر استانداردهای بین المللی در تولید این محصولات را رعایت نمایید، بسیار داغ و سودده محسوب می شود و نکته جالب تر این طرح این است که شما مواد اولیه را با ارز داخلی یعنی ریال از داخل کشور خریداری می کنید ولی محصولات نهایی را با دلار در بازار های جهانی به فروش می رسانید و علاوه بر اینکه باعث ارز آوری به داخل کشور می شوید، می توانید درآمد دلاری داشته باشید.
لازم به ذکراست شما سرمایه گذار و کارآفرین عزیز می توانید با اطلاعات سلیقه ای مدنظر و اعلام جزییات مالی خود برای این پروژه یا پروژه های دیگرتان از طریق بخش سفارش طرح توجیهی و بیزینس پلن صنعتی و تولیدی اقدام به ثبت سفارش برآورد مالی کامفار و پلن جانمایی کرده و قبل از اجرایی سازی پروژه خود چشم اندازی دقیق از جریانات نقدی و نمای سازه طرح تان داشته باشید، آگاهی ای که با در دست داشتن آن می توانید اقدام به دریافت تسهیلات بانکی نمایید.
- مطالعات مالی و اقتصادی - میزان سرمایهگذاری (ثابت و در گردش) - هزینههای جاری - تولیدات و ارزش تولیدات - جدول تحلیل مالی - تحلیل و درصد فروش در نقطه سربهسر - دوره بازگشت سرمایه - جدول پیشبینی ترازنامه - ارائه شاخصهای مالی - جدول محاسبات تحليل هزينه فايده واحد - برنامۀ زمانبندی اجرا - زمانبندی اجرا - مدت زمان بهرهبرداری
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.