عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند. |
نحوه دریافت فایل: | بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود. |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها |
محتوای محصول: | گزارش طرح توجیهی در 14 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است. |
تعداد صفحات: 14 | سال تهیه : 1403 |
کیفیت نگارش: طلایی | قابلیت ویرایش و چاپ: دارد |
لباس و پوشاک از جمله نیازهای ضروری انسان در جهان امروز می باشد. در این راستا، با پیشرفت صنعت مُد و همچنین نیازهای گوناگونی که وجود دارد، لباس های مختلفی برای فصل های گرم و سرد و همچنین برای جنسیت های مختلف اعم از مردان و زنان دوخته می شود. در این بین، لباس های بچه گانه نیز با توجه به شرایط خاصی که دارند، تولید می شوند. از سوی دیگر، هر روزه طرح های جدیدی به این بازار وارد می شوند و نهایتا می توان گفت که سرمایه گذاران این حوزه با بازار بسیار گسترده و رقابتی سر و کار دارند.
صنعت پوشاک را می توان از جمله صنایع پیشرو در بیشتر کشورها عنوان کرد. در ایران نیز تولیدی ها، کارگاه ها و کارخانه های زیادی در این حوزه فعالیت می کنند و آنهایی که لباس های باکیفیت تر و مورد پسند بازارهای جهانی را تولید می کنند، در زمینه صادرات نیز فعال هستند.
این طرح توجیهی در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
در این راستا، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که دانش و تجربه کامل برای ورود به این صنعت پرسود را داشته باشند، در ابتدا باید یک سری شاخص های مالی مربوط به این ایده اقتصادی را مطالعه نمایند. پیشنهاد ما به شما، مطالعه طرح توجیهی راه اندازی خط تولید لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه می باشد.
در ادامه، جدول مربوط به خلاصه طرح و شاخص های تحلیلی آن قرار داده شده است:
عنوان فعالیت: | تولید لباس زنانه، مردانه و بچه گانه |
ظرفیت: | 2.300.000 عدد لباس در سال |
محل اجرا: | قابل اجرا در کلیه مناطق کشور |
اشتغال طرح: | 19 نفر |
سرمایه ثابت طرح: | 22.258.760.000 تومان |
سرمایه در گردش: | 2.301.000.000 تومان |
سرمایه گذاری کل طرح: | 24.559.760.000 تومان |
میزان زمین طرح: | 3000 مترمربع |
میزان تسهیلات مورد نیاز: | 20.000.000.000 تومان |
نوع تسهیلات: | وام 12 ساله |
نقطه سر به سر: | 22% |
مدت برگشت سرمایه: | 1.5 سال |
نرخ بازدهی سرمایه: | 33.40% |
تورم: | 30% |
سود سالیانه: | 15.540.000.000 تومان |
در طرح های توجیهی، بر روی شاخص های مالی و اقتصادی یک طرح، تمرکز و تاکید می شود. سرمایه گذاران به واسطه مطالعه یک طرح توجیهی، می توانند چشم انداز گسترده ای از آینده مالی یک کسب و کار را بیابند. در طرح های توجیهی، شاخص های گوناگونی همچون میزان سرمایه گذاری اولیه، هزینه های راه اندازی، برآورد سودآوری، محاسبه نقطه سر به سر، برآورد مدت زمان بازگشت سرمایه و … مورد بررسی قرار می گیرند. تمامی این محاسبات با استفاده از نرم افزار کامفار و توسط کارشناسان این حوزه انجام می شوند. علاوه بر تمامی این موارد، یک کارآفرین به واسطه مطالعه این طرح توجیهی، می تواند با پیش نیازهای ضروری کسب و کار نیز آشنا گردد. همچنین لازم به ذکر است که کارآفرینان برای رسمیت بخشیدن به کسب و کار خود، باید یک سری مجوزهای رسمی را از نهادهای صادرکننده مجوز، دریافت نمایند. ارائه طرح توجیهی می تواند منجر به سرعت گرفتن این کار گردد. نهادهای تامین سرمایه همچون بانک ها و موسسات مالی نیز به واسطه مطالعه این طرح توجیهی، می توانند وام ها و تسهیلاتی را برای کارآفرینان در نظر بگیرند.
یکی از سوالات اساسی که سرمایه گذاران قبل از راه اندازی یک کسب و کار به دنبال آن هستند، میزان دقیق سرمایه اولیه مورد نیاز می باشد. کسب و کار تولید پوشاک در انواع مختلف نیز همانند هر کسب و کار تولیدی دیگری، نیازمند یک سرمایه گذاری اولیه می باشد. این سرمایه صرف هزینه های اولیه همانند خریداری یا اجاره یک کارگاه، خریداری ماشین آلات و ابزارهای مورد نیاز، هزینه های انرژی، هزینه های حمل و نقل، هزینه های استخدام و آموزش منابع انسانی، هزینه های خریداری مواد اولیه و … می شوند.
با توجه به این موضوع که برخی از ماشین آلات مورد استفاده در این کارگاه ها، وارداتی هستند، در نتیجه قیمت های آنها نیز با تغییر نرخ ارز و همچنین با توجه به تورم اقتصادی، تغییر می کند. در نتیجه عدد دقیق قیمت این تجهیزات باید به صورت به روز، استخراج شده و در طرح وارد گردند. در این طرح توجیهی، میزان سرمایه گذاری اولیه به صورت دقیق محاسبه شده و ارائه گردیده است. این سرمایه اولیه می تواند شاخص های نهایی مانند ظرفیت تولید نهایی و سودآوری نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.
باید اشاره کرد که هر کسب و کاری که با نیازهای اولیه انسان در جهان امروزی سر و کار دارد، می تواند یک کسب و کار سودآور باشد. این نیازهای اولیه شامل خوراک، پوشاک، مسکن، انرژی و … هستند. صنعت پوشاک با توجه به گستردگی که دارد، بازار هدف گسترده ای را نیز هدف قرار می دهد. البته موفقیت در این کسب و کار، علاوه بر در نظر گرفتن بازار گسترده آن، تحت تاثیر یک سری فاکتورهای دیگر نیز می باشد، از جمله در نظر گرفتن این موضوع که رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد و همچنین این بازار، تحت تاثیر محصولات خارجی نیز هستند که با قیمت های پایین تری عرضه می شوند. همین موضوع باعث می شود تا تولیدکنندگان داخلی با مشکل مواجه شوند.
داشتن یک بیزینس پلن کامل که نقشه راه را به سرمایه گذاران این حوزه نشان می دهد، کمک خواهد کرد تا تصمیمات سرمایه گذاری دقیقی اتخاذ گردد و همچنین مانع از شکست سرمایه گذاران به دلیل عدم آگاهی با این بازار خواهد شد. در مورد میزان دقیق سودآوری نهایی طرح نمی توان اظهار نظر کرد، ولی محاسبات نرم افزاری با کامفار، می تواند این برآورد را به صورت دقیق انجام دهد. میزان سرمایه گذاری اولیه و همچنین یک سری شاخص های دیگر، در این محاسبات دخیل هستند. نهایتا میزان سودآوری نهایی با استفاده از سرمایه گذاری اولیه، محاسبه می گردد. لازم به ذکر است که تصاحب سهم بازاری بیشتر مستلزم ظرفیت تولید خروجی و همچنین سه فاکتور اساسی دیگر یعنی کسب مزیت رقابتی به واسطه تولید باکیفیت تر و قیمت رقابتی تر، داشتن استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی و نهایتا طراحی اولیه محصولات می باشد. این سه فاکتور تقریبا به همدیگر وابسته هستند. داشتن یک استراتژی بازاریابی و همچنین ارائه محصولات باکیفیت می توان سیلی از مشتریان را به سمت کسب و کار شما روانه کند.
در مورد طراحی اولیه محصولات نیز همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، باید مورد توجه کارآفرینان این حوزه باشد. بازار پوشاک روز به روز در حال تغییر است و تحت تاثیر صنعت مُد می باشد. هر روزه طرح های جدیدی وارد بازار می شوند و کارآفرینانی که ناتوان از ارائه طرح های کاربرپسند باشند، در این بازار، دوام نخواهند آورد. طراحی اولیه لباس ها هم به صورت دستی و هم با استفاده از نرم افزارها انجام می گیرند. سرمایه گذاران این حوزه که به فکر گسترش کسب و کار خود هستند، باید سرمایه ای را نیز به مطالعات بازارهای داخلی و بین المللی و همچنین راه اندازی بخش طراحی لباس اختصاص دهند.
تا به اینجای بحث، تا حدودی با توجیه پذیر بودن این ایده اقتصادی آشنا شدیم. البته توجیه پذیر بودن یک طرح از نظر اقتصادی معمولا با استفاده از محاسبات و ارائه اعداد و درصدها مشخص می گردد. با نگاهی به جداول ارائه شده در این طرح توجیهی، متوجه سودآور بودن و توجیه پذیری اقتصادی آن نیز خواهید شد.
- مطالعات مالی و اقتصادی - میزان سرمایهگذاری (ثابت و در گردش) - هزینههای جاری - تولیدات و ارزش تولیدات - جدول تحلیل مالی - تحلیل و درصد فروش در نقطه سربهسر - دوره بازگشت سرمایه - جدول پیشبینی ترازنامه - ارائه شاخصهای مالی - جدول محاسبات تحلیل هزینه فایده واحد - برنامۀ زمانبندی اجرا - زمانبندی اجرا - مدت زمان بهرهبرداری
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.