عنوان فارسی : |
دانلود بیزینس پلن راه اندازی کارگاه تولید لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه |
مناسب برای: | کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند. |
نحوه دریافت فایل: | بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود. |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها |
محتوای محصول: | گزارش طرح توجیهی در 90 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است. |
تعداد صفحات: 90 | سال تهیه : 1401 |
کیفیت نگارش: طلایی | قابلیت ویرایش و چاپ: دارد |
لباس و پوشاک از جمله نیازهای ضروری انسان در جهان امروز می باشد. در این راستا، با پیشرفت صنعت مُد و همچنین نیازهای گوناگونی که وجود دارد، لباس های مختلفی برای فصل های گرم و سرد و همچنین برای جنسیت های مختلف اعم از مردان و زنان دوخته می شود. در این بین، لباس های بچه گانه نیز با توجه به شرایط خاصی که دارند، تولید می شوند. از سوی دیگر، هر روزه طرح های جدیدی به این بازار وارد می شوند و نهایتا می توان گفت که سرمایه گذاران این حوزه با بازار بسیار گسترده و رقابتی سر و کار دارند.
صنعت پوشاک را می توان از جمله صنایع پیشرو در بیشتر کشورها عنوان کرد. در ایران نیز تولیدی ها، کارگاه ها و کارخانه های زیادی در این حوزه فعالیت می کنند و آنهایی که لباس های باکیفیت تر و مورد پسند بازارهای جهانی را تولید می کنند، در زمینه صادرات نیز فعال هستند.
در این راستا، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که دانش و تجربه کامل برای ورود به این صنعت پرسود را داشته باشند، در ابتدا باید یک سری شاخص های مالی مربوط به این ایده اقتصادی را مطالعه نمایند. پیشنهاد ما به شما، مطالعه طرح توجیهی راه اندازی خط تولید لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه می باشد.
در ادامه، جدول مربوط به خلاصه طرح و شاخص های تحلیلی آن قرار داده شده است:
عنوان شاخص اطلاعاتی | ميزان |
ضریب ميزان ارائه خدمات در نقطه سربسر | 26 درصد |
میزان سرمایه کل مورد نیاز اجرای طرح | 136,025 میلیون ریال |
میزان سرمایه ثابت | 115,201 |
میزان سرمایه در گردش | 21,360 |
نرخ برگشت سرمایه | 56 درصد |
مدت زمان برگشت سرمایه | 1.8 سال |
سود خالص | 76,477 |
سود ناخالص | 146,508 |
هزینه خرید مواد اولیه | 175,492 |
هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز طرح | 33,570 |
ارزش افزوده خالص طرح | 123,616 |
ارزش افزوده ناخالص طرح | 142,286 |
هزینه های نگهداری و تعمیرات (نت) سالانه طرح | 2,566 |
هزینه های استهلاک طرح | 7,597 |
سرمایه مورد نیاز جهت تامین ابنیه و سالن ها | 29,794 |
سرمایه مورد نیاز خرید تجهیزات | 20,165 |
هزینه های متغیر طرح | 195,252 |
سرمایه مورد نیاز تامین وسایل حمل و نقل شهری | 44,709 |
ارزش فروش تولیدات سالانه پس از اجرای طرح | 322,000 |
هزینه های ثابت طرح | 32,502 |
تعداد پرسنل ستادی و اجرایی مورد نیاز | 18 نفر |
هزینه های قبل از بهره برداری طرح | 1,628 |
هزینه های حاملهای انرژی (سوخت، آب شرب، برق و …) | 1,656 |
میزان حقوق سالانه پرسنل ستادی و اجرایی | 16,499 |
نسبت افزوده ناخالص به ارزش کل فروش سالانه | 44 درصد |
نسبت افزوده خالص به کل فروش سالانه | 38 درصد |
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل | 91 درصد |
سرانه سرمایه ثابت | 6,348 |
سرانه سرمایه گذاری کل | 7,528 |
نسبت سود خالص به ارزش فروش | 24 درصد |
سرانه ارزش کل فروش محصولات سالانه | 17,889 |
نسبت سود خالص به سرمایه ثابت | 67 درصد |
مقدار NPV | 103,205 |
مقدار NPV/I | 20 درصد |
میزان IRR در حالت عادی | 60 درصد |
میزان IRR در حالت بدبینانه | 39 درصد |
ظرفیت تولید در یک سال | 90,000 متر مکعب |
در طرح های توجیهی، بر روی شاخص های مالی و اقتصادی یک طرح، تمرکز و تاکید می شود. سرمایه گذاران به واسطه مطالعه یک طرح توجیهی، می توانند چشم انداز گسترده ای از آینده مالی یک کسب و کار را بیابند. در طرح های توجیهی، شاخص های گوناگونی همچون میزان سرمایه گذاری اولیه، هزینه های راه اندازی، برآورد سودآوری، محاسبه نقطه سر به سر، برآورد مدت زمان بازگشت سرمایه و … مورد بررسی قرار می گیرند. تمامی این محاسبات با استفاده از نرم افزار کامفار و توسط کارشناسان این حوزه انجام می شوند. علاوه بر تمامی این موارد، یک کارآفرین به واسطه مطالعه این طرح توجیهی، می تواند با پیش نیازهای ضروری کسب و کار نیز آشنا گردد. همچنین لازم به ذکر است که کارآفرینان برای رسمیت بخشیدن به کسب و کار خود، باید یک سری مجوزهای رسمی را از نهادهای صادرکننده مجوز، دریافت نمایند. ارائه طرح توجیهی می تواند منجر به سرعت گرفتن این کار گردد. نهادهای تامین سرمایه همچون بانک ها و موسسات مالی نیز به واسطه مطالعه این طرح توجیهی، می توانند وام ها و تسهیلاتی را برای کارآفرینان در نظر بگیرند.
یکی از سوالات اساسی که سرمایه گذاران قبل از راه اندازی یک کسب و کار به دنبال آن هستند، میزان دقیق سرمایه اولیه مورد نیاز می باشد. کسب و کار تولید پوشاک در انواع مختلف نیز همانند هر کسب و کار تولیدی دیگری، نیازمند یک سرمایه گذاری اولیه می باشد. این سرمایه صرف هزینه های اولیه همانند خریداری یا اجاره یک کارگاه، خریداری ماشین آلات و ابزارهای مورد نیاز، هزینه های انرژی، هزینه های حمل و نقل، هزینه های استخدام و آموزش منابع انسانی، هزینه های خریداری مواد اولیه و … می شوند.
با توجه به این موضوع که برخی از ماشین آلات مورد استفاده در این کارگاه ها، وارداتی هستند، در نتیجه قیمت های آنها نیز با تغییر نرخ ارز و همچنین با توجه به تورم اقتصادی، تغییر می کند. در نتیجه عدد دقیق قیمت این تجهیزات باید به صورت به روز، استخراج شده و در طرح وارد گردند. در این طرح توجیهی، میزان سرمایه گذاری اولیه به صورت دقیق محاسبه شده و ارائه گردیده است. این سرمایه اولیه می تواند شاخص های نهایی مانند ظرفیت تولید نهایی و سودآوری نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.
باید اشاره کرد که هر کسب و کاری که با نیازهای اولیه انسان در جهان امروزی سر و کار دارد، می تواند یک کسب و کار سودآور باشد. این نیازهای اولیه شامل خوراک، پوشاک، مسکن، انرژی و … هستند. صنعت پوشاک با توجه به گستردگی که دارد، بازار هدف گسترده ای را نیز هدف قرار می دهد. البته موفقیت در این کسب و کار، علاوه بر در نظر گرفتن بازار گسترده آن، تحت تاثیر یک سری فاکتورهای دیگر نیز می باشد، از جمله در نظر گرفتن این موضوع که رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد و همچنین این بازار، تحت تاثیر محصولات خارجی نیز هستند که با قیمت های پایین تری عرضه می شوند. همین موضوع باعث می شود تا تولیدکنندگان داخلی با مشکل مواجه شوند.
داشتن یک بیزینس پلن کامل که نقشه راه را به سرمایه گذاران این حوزه نشان می دهد، کمک خواهد کرد تا تصمیمات سرمایه گذاری دقیقی اتخاذ گردد و همچنین مانع از شکست سرمایه گذاران به دلیل عدم آگاهی با این بازار خواهد شد. در مورد میزان دقیق سودآوری نهایی طرح نمی توان اظهار نظر کرد، ولی محاسبات نرم افزاری با کامفار، می تواند این برآورد را به صورت دقیق انجام دهد. میزان سرمایه گذاری اولیه و همچنین یک سری شاخص های دیگر، در این محاسبات دخیل هستند. نهایتا میزان سودآوری نهایی با استفاده از سرمایه گذاری اولیه، محاسبه می گردد. لازم به ذکر است که تصاحب سهم بازاری بیشتر مستلزم ظرفیت تولید خروجی و همچنین سه فاکتور اساسی دیگر یعنی کسب مزیت رقابتی به واسطه تولید باکیفیت تر و قیمت رقابتی تر، داشتن استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی و نهایتا طراحی اولیه محصولات می باشد. این سه فاکتور تقریبا به همدیگر وابسته هستند. داشتن یک استراتژی بازاریابی و همچنین ارائه محصولات باکیفیت می توان سیلی از مشتریان را به سمت کسب و کار شما روانه کند.
در مورد طراحی اولیه محصولات نیز همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، باید مورد توجه کارآفرینان این حوزه باشد. بازار پوشاک روز به روز در حال تغییر است و تحت تاثیر صنعت مُد می باشد. هر روزه طرح های جدیدی وارد بازار می شوند و کارآفرینانی که ناتوان از ارائه طرح های کاربرپسند باشند، در این بازار، دوام نخواهند آورد. طراحی اولیه لباس ها هم به صورت دستی و هم با استفاده از نرم افزارها انجام می گیرند. سرمایه گذاران این حوزه که به فکر گسترش کسب و کار خود هستند، باید سرمایه ای را نیز به مطالعات بازارهای داخلی و بین المللی و همچنین راه اندازی بخش طراحی لباس اختصاص دهند.
تا به اینجای بحث، تا حدودی با توجیه پذیر بودن این ایده اقتصادی آشنا شدیم. البته توجیه پذیر بودن یک طرح از نظر اقتصادی معمولا با استفاده از محاسبات و ارائه اعداد و درصدها مشخص می گردد. با نگاهی به جداول ارائه شده در این طرح توجیهی، متوجه سودآور بودن و توجیه پذیری اقتصادی آن نیز خواهید شد.
سرفصلهای طرح توجیهی تولید پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه مقدمه فصل اول (تعاريف و معرفی خدمات ارائه شده) : دلايل انجام مطالعات فنی و اقتصادی بررسی محصولات تولیدی معرفی محصول خصوصیات فیزیکی محصول مزایای استفاده از این محصول کد آیسیک محصولات تولیدی تعرفه گمرکی شرایط واردات استانداردهای مربوطه مواد اولیه و محل تامین آنها شرایط صادرات وضعیت فعلی تولیدکنندگان داخلی تعیین حداقل ظرفیت تولید پوشاک موازنه عرضه و تقاضا فصل دوم (بررسی فنی طرح) : تشریح کلی روش تولید نحوه فرآیند تولید در این واحد چیدمان (لی اوت) کلی فرآیند عملیات تولید دیاگرام فرآیند کلی عملیات تولید شرح وظایف قسمتهای مختلف واحد صنعتی تشریح وسایل حمل و نقل موردنیاز تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی فعلی کشور پیشنهاد منطقه برای اجرای طرح دلایل و مزایای اجرای طرح در شهرک صنعتی اطلاعات محورها و زمانبندی اجرای طرح (نمودار گانت) افق برنامه های میان مدت و بلندمدت اجرای طرح فصل سوم (محاسبات مالی اجرای طرح) : محاسبه سرمایه ثابت مورد نیاز طرح سرمایه مورد نیاز ابتیاع زمین سرمایه مورد نیاز محوطه سازی سرمایه مورد نیاز جهت ساخت و ساز ابنیه و کاربری ها سرمایه مورد نیاز جهت تامین، نصب و راه اندازی تاسیسات سرمایه مورد نیاز خرید وسایل حمل و نقل شهری و کارگاهی سرمایه مورد نیازخرید وسایل اداری و پشتیبانی سرمایه مورد نیاز خرید و نصب تجهیزات سرمایه مورد نیاز خرید انشعابات هزینه های قبل از بهره برداری هزینه های عملیاتی مورد نیاز طرح هزینه های سالانه حقوق و مزایایی سالانه کارکنان هزینه سالانه حامل های انرژی هزینه های سالانه استهلاک هزینه های سالانه نت هزینه های اداری و پشتیبانی و تبلیغات ميزان سرمايه در گردش هزینه خرید مواد اولیه جمع بندی و محاسبه سرمایه درگردش ميزان سرمايه کل مورد نياز طرح نحوه تامین سرمایه مورد نياز طرح میزان سرمایه ای که بایستی توسط سرمایه گذاران تامین گردد ارزش محصولات تولیدی ارزش سود خالص در طول يک سال کاری محاسبه سود ناخالص محاسبه سود قبل از مالیات محاسبه میزان مالیات محاسبه سود خالص متوسط ميزان برگشت سرمايه نسبت به سود خالص متوسط مدت زمان برگشت سرمايه محاسبه و تعیین نقطه سربسر محاسبه هزینه های ثابت سالانه محاسبه هزینه های متغیر سالانه جمع بندی و محاسبه نقطه سربسر تجزیه و تحلیل شاخه ای (نسبت های) مالی طرح فصل چهارم (محاسبه شاخص های تصمیم گیری و تحلیل اقتصادی) : محاسبه ارزش فعلی خالص پروژه NPV محاسبه ارزش فعلی درآمدهای طرح محاسبه ارزش فعلی هزینه های طرح نحوه محاسبه مقدار NPV محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (NPV/I) محاسبه نرخ بازده داخلی (IRR) تحلیل حساسیت طرح خلاصه اطلاعات کلیدی طرح ضمائم طرح حمایتهای اقتصادی و بازرگانی از طرح حمایت تعرفه ای از طرح منابع و ماخذ علمی و اطلاعاتی بکار رفته
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.