عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند. |
نحوه دریافت فایل: | بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود. |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها |
محتوای محصول: | گزارش طرح توجیهی در 31 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است. |
تعداد صفحات: 31 | سال تهیه : 1402 |
کیفیت نگارش: طلایی | قابلیت ویرایش و چاپ: دارد |
هدف از تهیه و ارائه این طرح توجیهی، آشنایی با نحوه راه اندازی یک کسب و کار فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد و در این راستا، بیشتر روی مواردی همچون میزان سرمایه اولیه مورد نیاز، هزینه های ثابت و متغیر طرح، میزان سودآوری نهایی و همچنین مدت زمان بازگشت سرمایه و متغیرهای اقتصادی و مالی مشابه دیگر تاکید شده است.
هر سرمایه گذاری علاقه مند است تا قبل از شروع یک ایده، درک حداکثری از میزان سودآوری نهایی آن طرح داشته باشد. محاسبه میزان سودآوری بر اساس یک سری متغیرها همچون میزان سرمایه گذاری اولیه و همچنین یک سری مطالعات بازاری قابل دستیابی می باشد. مطالعات بازاری نیز مربوط به کشش بازار و تقاضای بازار برای آن محصولات و یا خدمات می باشد. با نگاهی به جامعه ایران و همچنین آمارهای رسمی و غیر رسمی منتشر شده متوجه می شویم که ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. البته شایان ذکر است که بخش عمده ای از این بازار را محصولات وارداتی اشغال کرده اند. این بازار گسترده، هر کارآفرین و سرمایه گذاری را علاقه مند می کند تا سرمایه گذاری های اصولی را در آن انجام داده و سهم خود را از این بازار به دست آورد. راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از بهترین ایده هایی است که در صورت پیاده سازی اصولی می تواند سودآوری کلانی را برای فعالان آن به همراه داشته باشد.
در ادامه، جدول مربوط به خلاصه طرح و شاخص های تحلیلی آن قرار داده شده است:
محصولات تولیدی | تعداد روز فعالیت در سال | ارزش درآمد روزانه هزار ریال |
درآمد از فروش لوازم آرایشی بهداشتی | 300 | 31,000 |
مساحت زمین مورد نیاز | 13 | متر مربع |
مساحت زیر بنا | 13 | متر مربع |
هزینه ثابت مورد نیاز برای راه اندازی طرح (قیمت زمین لحاظ نشده) | 11,325 | میلیون ریال |
مبلغ سرمایه گذاری از طرف مجری (قیمت زمین لحاظ نشده) | 1,365 | میلیون ریال |
وام و تسهیلات بانکی سرمایه گذاری ثابت | 10,000 | میلیون ریال |
شاغلین طرح | 1 | نفر |
تولید در نقطه سر به سر | 42.87 | درصد |
نرخ بازده طرح | 29.18 | درصد |
بازگشت سرمایه به سال | 4.65 | سال |
میزان آب مصرفی در سال | 14 | متر مکعب |
برق مصرفی در سال | 12,000 | کیلووات ساعت |
گاز مصرفی در سال | 929 | متر مکعب |
مطالعات بازاری و همچنین آمارهای رسمی و غیر رسمی منتشر شده حاکی از آن است که لوازم آرایشی دارای تقاضای بسیاری در بازار هستند و هر چقدر که سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد، می تواند درآمدزایی بیشتری را نیز برای فعالان آن به همراه داشته باشد.
در بخش لوازم بهداشتی نیز باید عنوان کرد که در طی چندین سال گذشته و با توجه به تبلیغات رسانه ای و اینترنتی گسترده در حوزه سلامت، سبک زندگی مردم نیز به سمتی سوق یافته که بیشتر علاقه مند به رعایت اصولی هستند که منجر به سالم تر شدن آنها می گردد. در این راستا، مردم وسواس بیشتری را به استفاده از لوازم بهداشتی در راستای افزایش سلامت خود به خرج داده اند و هر ماه، بخشی از درآمد خود را به خرید این نوع محصولات اختصاص می دهند. در نتیجه، بدون شک لوازم بهداشتی، جای خود را در سبد خرید خانوارهای ایرانی باز کرده اند.
در این بیزینس پلن، درآمد و سودآوری نهایی طرح بر اساس میزان سرمایه گذاری اولیه، برآورد گردیده است و سرمایه گذاران با مطالعه آن می توانند دید گسترده تری را در مورد آینده این کسب و کار به دست آورند. لازم به توضیح است که درآمد مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی بسته به اندازه و موقعیت مکانی مغازه، نوع محصولات فروشی، قیمت و کیفیت محصولات، و همچنین توانایی مدیریت و بازاریابی مغازه، متغیر خواهد بود. با این حال فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل تقاضای بالایی که در این حوزه وجود دارد، می تواند یک منبع درآمد قابل توجه باشد.
راه اندازی مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر آشنایی با روش های برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری اصولی، نیازمند داشتن اطلاعات و تجربه کافی در مورد این بازار گسترده دارد. یکی از ابتدایی ترین مواردی که باید هر سرمایه گذاری در این کسب و کار به آن توجه داشته باشد، بحث هزینه ها است. لازم به توضیح است که در این طرح توجیهی، تمامی هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی این کسب و کار در نظر گرفته شده اند. اولین هزینه مربوط به خریداری و یا اجاره یک فروشگاه مناسب است. انتخاب محل مناسب برای فروشگاه، با در نظر گرفتن اصول جمعیت شناختی و نوع فعالیت، بسیار مهم می باشد. هزینه خریداری یا اجاره مغازه بسته به موقعیت جغرافیایی و مساحت مغازه، متغیر خواهد بود.
دومین هزینه در مورد این کسب و کار، هزینه مربوط به خرید کالاها و تجهیزات می باشد. انتخاب محصولات با کیفیت و شناخته شده و با قیمت های مناسب و رقابتی می تواند برگ برنده باشد. همچنین باید به تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری و فروش کالاها مانند قفسه ها، سیستم روشنایی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم های حفاظتی و امنیتی و … اشاره کرد.
سومین هزینه ای که در راه اندازی این نوع فروشگاه باید به آن اشاره کرد، هزینه بازاریابی است. انتخاب استراتژی های اصولی بازاریابی می تواند سهم عمده ای در جذب مشتریان و افزایش فروش داشته باشد. این استراتژی ها می توانند شامل تبلیغات در رسانه های مختلف، طراحی لوگو، طراحی وب سایت و حضور در شبکه های اجتماعی باشند.
چهارمین هزینه ای که باید به آن اشاره کرد، مربوط به استخدام پرسنل و نیروهای کارآمد می باشد. البته بسته به مساحت فروشگاه، تصمیم گیری در مورد تعداد پرسنل مورد نیاز، بر عهده مدیریت خواهد بود. لازم به توضیح است که در این طرح توجیهی با توجه به سرمایه اولیه در نظر گرفته شده، تعداد پرسنل مورد نیاز نیز مورد اشاره قرار گرفته شده اند. از جمله آخرین هزینه های مربوط به این کسب و کار نیز می توان به هزینه های مربوط به انرژی (آب، برق، گاز)، هزینه های بیمه و مالیات و … اشاره نمود.
این کسب و کار نیز همانند هر کسب و کار دیگری علاوه بر مزایای زیادی که برای سرمایه گذاران آن به همراه دارد، می تواند معایبی نیز داشته باشد که بهتر است در همین بخش، بحث کوتاهی در مورد آنها داشته باشیم. جدای از موضوع هزینه های بالایی که در راه اندازی کسب و کار با آن مواجه خواهید بود باید اشاره نمود که در این کسب و کار، رقابت سختی نیز با رقبای دیگر در انتظار شما می باشد. بسته به موقعیت جغرافیایی، باید اشاره نمود که فروشگاه های مختلفی در سطح شهرهای مختلف در این زمینه فعالیت دارند و رویکردهای مختلفی را برای جذب مشتریان بیشتر در پیش گرفته اند و این موضوع در شهرهای بزرگ تر، بیشتر دیده می شود.
از جمله مشکلات دیگری که گریبان گیر این کسب و کار و همچنین کسب و کارهای دیگر است، بحث نوسانات قیمت و تغییرات در بازار است که می تواند مشکلاتی را برای فروشگاه های لوازم آرایشی در خرید و فروش به وجود آورد. در راه اندازی این نوع فروشگاه باید تلاش شما روی این موضوع باشد که محصولات پرطرفدار آرایشی و بهداشتی را حتما در فروشگاه خود داشته باشید. مطمئنا عدم وجود کالاهایی که مشتریان تمایل به خرید آنها دارند، به مرور باعث دور شدن این مشتریان از فروشگاه شما خواهد شد.
البته معایب و مسائلی که در این بخش به آنها اشاره شد، مختص این کسب و کار نیست و امروزه بیشتر کسب و کارها با آنها دست و پنجه نرم می کنند. داشتن یک بیزینس پلن دقیق می تواند نقشه راه شما در رسیدن به اهداف تان باشد. این بیزینس پلن علاوه بر نشان دادن مسیر موفقیت و همچنین پیش نیازهای ضروری شروع کسب و کار، می تواند به شما در اخذ مجوزهای ضروری کسب و کار و همچنین وام ها و تسهیلات بانکی نیز کمک کند.
در صورتی که تمایل داشته باشید تا این طرح دقیقا منطبق با نیازها و سرمایه اولیه مورد نظر شما طراحی گردد می توانید سفارش خود را از بخش سفارش طرح توجیهی و بیزینس پلن خدماتی ثبت نمایید و یا با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید.
- مطالعات مالی و اقتصادی - میزان سرمایهگذاری (ثابت و در گردش) - هزینههای جاری - تولیدات و ارزش تولیدات - جدول تحلیل مالی - تحلیل و درصد فروش در نقطه سربهسر - دوره بازگشت سرمایه - جدول پیشبینی ترازنامه - ارائه شاخصهای مالی - جدول محاسبات تحليل هزينه فايده واحد - برنامۀ زمانبندی اجرا - زمانبندی اجرا - مدت زمان بهرهبرداری
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.