عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند. |
نحوه دریافت فایل: | بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود. |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها |
محتوای محصول: | گزارش طرح توجیهی در 15 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است. |
تعداد صفحات: 15 | سال تهیه : 1402 |
کیفیت نگارش: طلایی | قابلیت ویرایش و چاپ: دارد |
طرح توجیهی تولید سشوار دستیِ وب سایت فراپلن، به عنوان سندی محکم و معتبر برای آشنایی شما سرمایه گذار گرامی، از صفر تا صد راه اندازی بیزینس پلن تولید سشوار دستی بوده و به عنوان یک گزارش از مطالعات و تحقیقات بازار، می تواند چشم اندازی دقیق و درست از وضعیت و برنامه های مالی این پروژه را در اختیار شما قرار داده و با بررسی ابعاد مختلف این طرح، زمینه های ورود شما به این کسب و کار را فراهم سازد! بی شک، علاوه بر آگاهی از شرایط بازار های داخلی و بین المللی، پروسه خط تولید و تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز، مواد اولیه لازم برای شروع و ادامه چرخه تولیدِ کارخانه، بررسی دلایل توجیه اقتصادی بیزینس پلن سشوار دستی که همه آن ها در ادامه مطالب همین محتوا بررسی خواهند شد، آگاهی و اطلاع داشتن از برنامه ها و شرایط مالی یک پروژه، مِن جمله چیز هایی است که یک سرمایه گذار و کار آفرین حرفه ای همیشه بدنبال آن است و می خواهد با بینشی درست و دقیق با آخرین تغییرات و شرایط مالی بازار و تورم موجود در آن، اقدام به اجرایی سازی کسب و کار خود کند!
بحث بررسیِ وضعیت مالی طرح توجیهی تولید سشوار دستی، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که کارشناسان و متخصصین فراپلن برای جمع آوری و طراحی و تنظیم آن، به هر دو صورت تئوری و میدانی به بررسی کارخانه های تولید سشوار دستی پرداخته و پس از انجام مطالعات بسیار، بر اساس آخرین وضعیت قیمت ها و هزینه ها، به آن دست یافته اند تا با ارائه گزارشی کلی از آن، راهنماگر برنامه های کسب و کاری شما باشند!
این طرح توجیهی در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
پیشنهاد می کنیم برای آگاهی هر چه بیشتر از ابعاد ریز و درشت این بیزینس پلن و نهایی کردن تصمیمات خود مبنی بر ورود به این کسب و کار، مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.
سشوار یک وسیله الکتریکی است که برای خشک کردن مو ها و حالت دادن و فرم دهی به آنها، استفاده می شود. این وسیله دارای یک فن داخلی است که هوا را جذب کرده و آن را از چند دهانه ی خروجی به بیرون می دهد؛ این ابزار ها معمولا دارای امکانات مختلفی برای تنظیم دما و سرعت هوا هستند تا بهترین نتیجه را در خشک کردن و حالت دهی مو ها بدست آورند و از این لحاظ در سالن های آرایشگری و زیبایی و همچنین در خانه ها پس از اصلاح و یا شستشوی مو ها کاربرد بسیار فراوانی دارند. این ابزار ها دارای انواع مختلفی هستند؛ از سشوار های پایه ثابت و یا متصل به دیوار گرفته تا سشوار های دستی و مسافرتی که قابل حمل و سیار می باشند!
این، یک معرفی و آگاهی کلی از عنوان پروژه است! موضوعی که می خواهیم به عنوان مقدمه گزارشات خود به آن بپردازیم، دلیل توجیه پذیری و اقتصادی بودن ورود به این کسب و کار است. چرا سرمایه گذاری در عرصه تولید سشوار می تواند سود ده باشد و ریسک های سرمایه گذاری پایینی دارد؟ و در کل، چرا ورود به این کسب و کار منطقی بوده و می توان انتظار درآمد ها و بهره های مالی بالایی از آن داشت؟
مهم ترین موضوعی که متخصصین و کارشناسان مجموعه فراپلن، در هنگام بررسی های بازاریِ این بیزینس پلن به آن برخوردند، واردات همه جانبه سشوار، موازی با عدم صادرات آن بود! عدم صادرات سشوار های تولید داخلی، بدین معنا نیست که واحد های فعالِ تولید سشوار در کشور، توانایی رعایت استاندار های بین المللی این محصول را ندارد! بلکه بدین مفهوم است که نیاز بازار های داخلی به قدری است که سرمایه گذاری که چندی است به این کسب و کار ورود کرده و در حال تولید سشوار می باشد، اصلا نیاز به صادرات محصولات خود به خارج از کشور نمی بیند، درحالی که تمام سشوار های تولیدی آن، در بازار های داخلی به سرعت درحال فروش است! به عنوان یک مقدمه و آشنایی، لازم است بدانید که بررسی ها و مطالعات بازار و آمار و ارقام نهاد های دولتی همچون اتاق بازرگانی کشور نشاندهنده این است که با وجود چندین واحد فعال تولید سشوار در کشور، هنور بیش از 30% بازارِ فروش این کالا، خالی است و واحد های فعال هم که با تمام توان تولیدی خود در حال فعالیت هستند، نمی توانند این خلا بازاری را پر کنند، لذا کشور برای رفع نیاز مردم به این کالا، دست به دامان صادرات زده و محبور به تامین این کالا از کارخانه ها و تولیدات خارجی می شود!
بدیهی است که چندین سال است که یکی از مهم ترین دغدغه های داخلیِ کشور ما، کار آفرینی و اشتغال زایی و رسیدن به نقطه خود کفایی در تولید هر محصولی است! مطالعات نشان می دهد تولید سشوار یکی از عرصه هایی است که کشور هنوز به آن نقطه آرمانی نرسیده و متکی به بازار های بین المللی است و مجبور است در این زمنیه برای رفع نیاز های داخلی، منعطف با قیمت گذاری هایِ شرکت های خارجی حرکت کند! از این جهت برای حل این مشکل، در مطالعه آخرین آیین نامه تاسیس کارخانه تولید سشوار، به آن می رسیم که دولت تمام حمایت ها و پشتوانه هایِ لازم برای تشویق سرمایه گذاران درجهت ورود به این کسب و کار را اتخاذ نموده است؛ معافیت ها و تخفیف های مالیاتی به ویژه در سال های ابتدایی افتتاح کارخانه، ارائه تسهیلات بانکی و تسریع در صدور پروانه کسب و مجوز های لازمه و… تنها مواردی است که هیئت دولت، برای هموار سازی ورود سرمایه گذاران به عرصه تولید سشوار است!
در ادامه مطالب همین محتوا، خواهید دید برآورد های اعتباری و بررسی وضعیت های مالی طرح توجیهی تولید سشوار نیز حاکی از سودده بودن و منطقی بودن ورود به این کسب و کار است؛ پس ترس و نگرانی های خود را کنار گذاشته و یقین داشته باشید که بخش از اعظمی از بازار، منتظر تصاحب به دست واحد تولیدیِ شماست!
پروسه تولید سشوار بدین صورت است که شما در ابتدا، مکلف به تامین مواد اولیه کارخانه خود هستید! الکترو موتور، طلق نسوز، دو شاخه، سیم سرخود و سیم لحیم، نیم بدنه، کابل برنجی، پروانه، کلید اتصال، قطع و وصل کننده حراتی، کلاهک، غلاف پلاستیکی و وسایل بسته بندی، مهم ترین و اصلی ترین نیاز های خط تولید شما به عنوان مواد لازم برای شروع و تناوب چرخه تولید کارخانه تان است!
پس از مرحله فوق، ابتدا در بخشی از کارخانه، برخی از قطعات و ریز تجهیزات برای شروع روند تولید توسط کارکنان بهم وصل شده و لحیم کاری می شوند که اصطلاحا به این بخش، مرحله مونتاژ هیتر عنوان داده می شود؛ سپس موتور و پروانه که اصلی ترین قسمت هر سشوار است بر روی این هیتر نصب شده و کلید اتصال و روشن و خاموش نیز به آن اضافه می شود.
سپس نیم بدنه پایینی نیز به هیتر و موتور مونتاژ شده و بقیه اتصالات همچون سیم های رابط بین کلیدها، دوشاخه و کلاهک نیز به سشوار اضافه می شود. سپس، کالا برای تست و آزمایش کارکردی، به واحد کنترل کیفیت انتقال یافته و پس از اخذ تاییدیه نهایی از آن قسمت، بسته بندی شده و روانه بازار می گردد.
مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات و ماشین آلات لازم برای خط تولید سشوار دستی، عبارتند از:
جدول زیر نظر، ارائه گزارشی کلی از شرایط سرمایه ای و برآورد های مالی و اعتباری طرح توجیهی تولید سشوار دستی (با احتساب خرید زمین به متراژ 3000 به ارزشِ کل 15.000.000.000 تومان) است:
عنوان فعالیت: | طرح توجیهی تولید سشوار دستی |
ظرفیت: | 110.000 سشوار در سال |
محل اجرا: | قابل اجرا در کلیه مناطق کشور |
اشتغال طرح: | 19 نفر |
سرمایه ثابت طرح: | 21.258.760.000 تومان |
سرمایه در گردش: | 2.465.000.000 تومان |
سرمایه گذاری کل طرح: | 23.723.760.000 تومان |
میزان زمین طرح: | 3000 متر مربع |
میزان تسهیلات مورد نیاز: | 15.000.000.000 تومان |
نوع تسهیلات: | وام 5 ساله |
نقطه سر به سر: | 27% |
میانگین سود سالانه | 12.700.000.000 تومان |
نرخ بازدهی سرمایه: | 56% |
مدت زمان بازگشت سرمایه: | 1.8 سال |
لازم به ذکراست شما سرمایه گذار و کارآفرین عزیز می توانید با اطلاعات سلیقه ای مد نظر و اعلام جزییات مالی خود برای این پروژه یا پروژه های دیگرتان از طریق ثبت سفارش طرح های صنعتی و تولیدی اقدام به برآورد مالی و اعتباری کسب و کار خود کرده و قبل از اجرایی سازی پروژه خود چشم اندازی دقیق از جریانات نقدی طرح تان داشته باشید، آگاهی که با در دست داشتن آن می توانید اقدام به اخذ تسهیلات بانکی نمایید.
در این بخش از محتوا، قصد داریم به تحلیل و بررسی دو تا از مهم ترین موضوعاتی بپردازیم که رعایت آنها به عنوان کلیدی برای شکستن قفل های موانع، عمل کرده و مسیر افزایش بهره های مالی پروژه را بشدت افزایش خواهد داد!
به یاد داشته باشید، اولین و مهم ترین ترفند برای جذب مشتریان به سمت سشوار های تولیدیِ کارخانه شما، کیفیت مطلوب کالا هاست! همه دغدغه شما قبل از تمرکز بر روی هر موضوعی، باید کیفیت کارکردی و عمر طولانیِ سشوار هایتان باشد. بی شک، فردی که قصد خرید یک سشوار را دارد، به سمت برندی که عمر مفید کالا های تولیدی آن کمتر از چند سال باشد، نخواهد رفت! سشوار های تولیدی شما باید در عین سبکی، از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد. دقت داشته باشید که چنانچه یک مشتری از سشوار های کارخانه شما راضی باشد، به تمام آشنایان خود که قصد خرید سشوار داشته باشند، برند شما را معرفی خواهد نمود و آنان را تشویق به خرید محصولات شما خواهد کرد و اینگونه است که پس از سپری شدن مدت کوتاهی از افتتاح کارخانه و اجرایی سازی کسب و کارتان، نرخ فروش تان بشدت افزایش یافته و دامنه وسیع تری از بازار را به خود اختصاص خواهید داد!
همچنین از تبلیغات و بازاریابیِ درست غافل نشوید! به یاد داشته باشید که اختصاص هزینه ها برای تبلیغات در مطبوعات و فضای مجازی، هدر دادن منابع مالی نیست! بلکه نوعی سرمایه گذاری است که نتیجه آن را بعدا متوجه خواهید شد! بدیهی است که امروزه در دنیای ارتباطاتِ امروزی، دیگر ترفند های قبلیِ بازاریابی، جای خود را به فضای مجازی و رسانه های اجتماعی سپرده است! راه اندازی یک وب سایت رسمی یا فعالیت در یک شبکه مجازی و تولید انواع محتوای تصویری و ویدیویی از پروسه خط تولید، تست های کنترل و کیفیت سنجی و قابلیت های محصولات تولید تان، نقش عظیمی می تواند در جلب نظر مخاطبین تان داشته باشد!
- مطالعات مالی و اقتصادی - میزان سرمایهگذاری (ثابت و در گردش) - هزینههای جاری - تولیدات و ارزش تولیدات - جدول تحلیل مالی - تحلیل و درصد فروش در نقطه سربهسر - دوره بازگشت سرمایه - جدول پیشبینی ترازنامه - ارائه شاخصهای مالی - جدول محاسبات تحلیل هزینه فایده واحد - برنامۀ زمانبندی اجرا - زمانبندی اجرا - مدت زمان بهرهبرداری
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.