سفارش طرح توجیهی

طرح توجیهی کارگاه بسته بندی خشکبار

عنوان فارسی :

دانلود بیزینس پلن احداث و راه اندازی کارگاه بسته بندی خشکبار

مناسب برای: کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند.
نحوه دریافت فایل: بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود.
اصول نگارش : براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها
محتوای محصول: گزارش طرح توجیهی در 40 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است.
تعداد صفحات: 40 سال تهیه : 1401
کیفیت نگارش: طلایی قابلیت ویرایش و چاپ: دارد
قیمت دانلود :
497,600 تومان
سفارش طرح توجیهی
شرح موضوع

در هر فصل و در هر خانواده ای، خشکبار همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده است. از زمان های گذشته، استفاده از خشکبار در سبد غذایی خانواده ها بوده است. با این وجود، امروزه خشکبار در هر خانه ای به یک ماده غذایی اصلی تبدیل شده است. همچنین با افزایش آگاهی خانواده ها از فواید خشکبار در زمینه سلامتی به خصوص برای کودکان، در حال حاضر اکثر خانواده ها به‌طور منظم خشکبار را به عنوان یک ماده غذایی اصلی در سبد غذایی خود در نظر می گیرند.

در ادامه، جدول مربوط به خلاصه طرح و شاخص های تحلیلی آن قرار داده شده است:

الف) اطلاعات ظرفیت و میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر
ردیف عنوان شاخص اطلاعاتی میزان واحد
1 ضریب میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر 20 درصد
ب) اطلاعات مالی و اقتصادی طرح
ردیف عنوان شاخص اطلاعاتی میزان واحد
1 میزان سرمایه کل مورد نیاز اجرای طرح 574,193 میلیون ریال
2 میزان سرمایه ثابت 552,267 میلیون ریال
3 میزان سرمایه در گردش 21,926 میلیون ریال
4 نرخ برگشت سرمایه 34 درصد
5 مدت زمان برگشت سرمایه 3.0 سال
6 سود خالص 193,147 میلیون ریال
7 سود ناخالص 346,816 میلیون ریال
8 هزینه خرید قطعات و مواد اولیه 419,234 میلیون ریال
9 هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز طرح 81,923 میلیون ریال
10 ارزش افزوده خالص طرح 306,084 میلیون ریال
11 ارزش افزوده ناخالص طرح 334,782 میلیون ریال
12 هزینه های نگهداری و تعمیرات (نت) سالانه طرح 11,059 میلیون ریال
13 هزینه های استهلاک طرح 28,572 میلیون ريال
14 سرمایه مورد نیاز جهت تامین ابنیه و سالن ها 54,000 میلیون ریال
15 سرمایه مورد نیاز خرید تجهیزات 418,270 میلیون ریال
16 هزینه های متغیر طرح 460,877 میلیون ریال
17 سرمایه مورد نیاز تامین وسایل حمل و نقل شهری و کارگاهی 35,620 میلیون ریال
18 ارزش فروش محصولات 766,050 میلیون ریال
19 هزینه های ثابت طرح 61,242 میلیون ریال
20 تعداد پرسنل ستادی و اجرایی مورد نیاز اجرای طرح 17 نفر
21 هزینه های قبل از بهره برداری طرح 126 میلیون ریال
22 هزینه های حاملهای انرژی(سوخت ، آب شرب ، برق و…) 975 میلیون ریال
23 میزان حقوق سالانه پرسنل ستادی و اجرایی طرح 37,296 میلیون ریال
24 نسبت افزوده ناخالص به ارزش خدمات ارائه شده 44 درصد
25 نسبت افزوده خالص به ارزش خدمات ارائه شده 40 درصد
26 نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل 53 درصد
27 سرانه سرمایه ثابت 32,486 میلیون ریال
28 سرانه سرمایه گذاری کل 33,776 میلیون ریال
29 نسبت سود خالص به ارزش خدمات ارائه شده 25 درصد
30 سرانه ارزش خدمات ارائه شده 45,062 میلیون ریال
31 نسبت سود خالص به سرمایه ثابت 12 درصد
32 مقدار NPV 192,869 میلیون ریال
33 مقدار NPV/I 14 درصد
34 میزان IRR در حالت عادی 34 درصد
35 میزان IRR در حالت بدبینانه 27 درصد

میزان تقاضا برای خشکبار و آجیل

تا چندی پیش، خشکبار تنها در مغازه های خاصی از عمده فروشان و خرده فروشان منتخب به صورت فصلی به فروش می رسید. با افزایش آگاهی افراد در زمینه مسائل سلامت و تغذیه و همچنین مصرف آن در زمینه شیرینی‌پزی و محصولات لبنی، خشکبار به عنوان یک ماده غذایی اصلی در سبد خرید هر خانواده در نظر گرفته می شود. همچنین با رشد فزاینده اینترنت و کاربرد گسترده از آن، در حال حاضر خشکبار به یک پیشنهاد تجاری عملی تبدیل شده و خرید و فروش می شود و بازارهای آنلاین زیادی نیز برای آن در سراسر جهان ایجاد شده است.

لازم به ذکر است که، خشکبار طی روش های پیشرفته خشک سازی و کاهش آب موجود در میوه ها تولید می شود. برخی از محبوب ترین خشکبارها عبارتند از: بادام هندی، گردو، بادام، کشمش، آلو خشک و انجیر خشک. همچنین خشکبار در خارج از یخچال نیز قابل نگهداری می باشد، در انواع وعده های غذایی قابل استفاده بوده و مصرف آن نیز برای سلامتی مفید است و در رژیم غذایی روزانه نیز توصیه می شود.

فواید خشکبار و میوه های خشک

تمام خشکبار ذکر شده در اینجا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان بوده و بایستی در حد اعتدال و مطابق با دستور متخصص تغذیه مصرف شوند. لازم به ذکر است که خشکبار برای سلامتی مفید بوده و از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های خوبی نیز برخوردار می باشد. همچنین یافته های بدست آمده از سوی محققان حاکی از آن است که مصرف خشکبار، خطر ابتلا به چندین بیماری را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد.

فواید آجیل

آجیل های لیست شده در زیر به میزان انبوه در زمینه های مختلف مورد مصرف قرار می گیرند. همچنین به عنوان یک میان وعده نیز در ترکیبی از میوه های خشک و آجیل و شکلات یا پخت و شیرینی پزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، آنها در زمینه سلامتی نیز از فوائد زیادی برخوردار هستند و در حال حاضر توسط متخصصان تغذیه نیز برای مصرف روزانه توصیه می شوند.

  • بادام: سرشار از چربی های سالم، پروتئین، منیزیم و ویتامین E است. همچنین از قابلیت تنظیم قند خون، کنترل کلسترول و کاهش فشار خون نیز برخوردار می باشد.
  • بادام هندی: سرشار از فیبر، چربی های سالم و پروتئین گیاهی بوده و برای سلامت مغز، سلامت استخوان و ایمنی نیز بسیار مفید است.
  • گردو: سرشار از چربی های سالم، مس، منیزیم و مواد مغذی ضروری بوده، باعث تقویت روده ها شده و خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها، دیابت نوع 2 را کاهش داده و به کاهش وزن نیز منجر می شود.
  • خرما: سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر بوده و در افزایش سلامت مغز، کاهش تمایل به شکر و تامین فیبر ضروری بدن بسیار مفید است.

بسته بندی خشکبار و میوه خشک

نحوه راه اندازی تجارت خشکبار

امروزه با توجه به پتانسیل بالای بازار، یک فرصت تجاری سودآور در پیش روی افراد قرار دارد که علاقه مندان می توانند از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند. در این بخش، به نحوه راه اندازی کسب و کار مرتبط با خشکبار می پردازیم.

تجارت خشکبار به دلیل شبکه گسترده عمده فروشان و کانال های متنوع توزیع، بسیار سودآور است. همچنین، ایده های مختلفی برای تجارت انواع خشکبار وجود دارد که علاقه مندان می توانند از آن به عنوان پیشنهادات تجاری سودآور بهره مند شوند:

  • تجارت بسته بندی خشکبار
  • تجارت عمده فروشی خشکبار
  • تجارت خرده فروشی خشکبار
  • تجارت آنلاین خشکبار

پس از گذراندن الزامات قانونی و کسب مجوزهای فعالیت، بایستی یک طرح کسب و کار و طرح توجیهی جامع را تهیه کرده و تحقیقات خود را آغاز کنید. همچنین توجه داشته باشید که در طرح خود، تمام زمینه‌های یک طرح تجاری اعم از مشتریان هدف، استراتژی‌های بازاریابی و برنامه‌های توزیع را پوشش داده و در نظر بگیرید.

مصرف کنندگان هدف در زمینه خشکبار عبارتند از:

  • شیرینی فروشی ها
  • مراکز تهیه و فروش آب میوه
  • رستوران ها
  • سوپرمارکت ها
  • نانوایی ها
  • فروشگاه های مواد غذایی آنلاین
  • خواربار فروشی های محلی
  • خدمات پذیرایی

خشکبار

سرمایه گذاری در زمینه خشکبار

میزان مصرف خشکبار در سراسر جهان، بسیار بالا است. از اینرو، در صورتیکه در صدد راه اندازی تجارت خشکبار و صنایع وابسته به آن مانند بسته بندی هستید، نحوه سرمایه گذاری اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بایستی مطمئن شوید که خشکبار به صورت سالم در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

  • منبع: همواره بایستی توجه داشته باشید که، خشکباری با کیفیت بالا را انتخاب کنید، زیرا این میوه های خشک به صورت گسترده ای مصرف می شوند. برای خرید خشکباری با کیفیت خوب می توانید با خرده فروشان، ارتباط برقرار نمایید.
  • هزینه های بسته بندی و حمل و نقل: فروش محلی یا آنلاین، بسته بندی و توزیع تقریباً به اندازه خود محصول حائز اهمیت است. خشکبار نیازی به یخچال ندارد، اما حمل و نقل آنها بایستی از طریق راه‌های ایمن انجام شود تا محصولی سالم در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
  • بازاریابی و تبلیغ: با توجه به این موضوع که تعداد زیادی توزیع کننده رقابتی در زمینه خشکبار وجود دارد، آنچه می تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند، نحوه اتخاذ استراتژی تبلیغات و فروش است. برخی از کانال های موثر برای تبلیغ برند عبارتند از رسانه های اجتماعی، تبلیغات، بنرها، تلویزیون، پیشنهادات، تخفیف ها، نتایج جستجوی گوگل و غیره، که برای بهبود فعالیت های خود می توانید از آنها استفاده کنید.
  • ذخیره سازی و توزیع: همواره بایستی توجه داشته باشید که برای نگهداری بسته ها جهت پردازش و حمل و نقل، بایستی بر روی یک مکان نگهداری بهداشتی یا آشپزخانه سرمایه گذاری کنید. همچنین برای جلوگیری از آلودگی، آنها را در بسته بندی آلومینیومی، مقوایی یا چوبی به فروش برسانید.

کنترل کیفیت خشکبار

زمانیکه سخن از تجارت محصولات غذایی به میان می آید، کنترل کیفیت، مهمتر از خود ماده غذایی می باشد. برای کسب اطمینان از مرغوبیت خشکبارها بایستی به نکات زیر توجه داشت:

  • تغییر رنگ
  • بوی بد
  • سفت شدگی
  • تاریخ انقضا
  • طعم و مزه

همواره بایستی توجه داشته باشید که نگهداری و بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است وکیفیت محصولات نیز بایستی در حد بالا حفظ شود. همچنین، محل نگهداری بایستی بهداشتی بوده و به طور مرتب پاکسازی شود. علاوه بر این، در هنگام توزیع خشکبار، نوع بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین لازم به ذکر است که برای مقابله با هر گونه اتفاقات ناگوار یا آلودگی بسته بندی ها، بایستی با نهایت دقت بر روی بسته بندی ها سرمایه گذاری شود.

بازار هدف خشکبار

خشکبار جایگزین خوبی برای تنقلات سرخ شده و پخته شده می باشد و به صورت قابل ملاحظه ای می تواند سطح قند را در بین افراد مختلف حفظ کنند. همچنین در حال حاضر با افزایش آگاهی افراد در زمینه خشکبار، تقاضای خشکبار نیز در هر خانواده به صورت فزاینده ای رو به افزایش است.

تجارت خشکبار در ایران، دیگر یک تجارت فصلی محسوب نمی شود، بلکه در طول سال نیز تقاضای بالایی در زمینه خرید و مصرف خشکبار وجود دارد. لازم به ذکر است که تجارت خشکبار، تجارتی است که در صورتیکه با توجه کامل به کیفیت بالا و دسترسی آسان انجام شود، طول عمر محصول را به نحو موثری تضمین می کند.

امروزه در سرتاسر جهان، به دلیل افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت، تقاضا برای مصرف خشکبار نیز به صورت فزاینده ای در حال افزایش است. همچنین خشکبار و آجیل از فواید زیادی برخوردار هستند و امروزه خانواده ها آنرا به عنوان ماده غذایی ضروری در سبد غذایی خود در نظر می گیرند. همچنین، با در نظر گرفتن دستورالعمل های فوق الذکر و استفاده از ابزارهای مناسب در زمینه بازاریابی، تجارت خشکبار می تواند سودآور بوده و دائما افزایش یابد. همچنین با رعایت اصولی که در اینجا ذکر شد، می‌توانید به نحو موثری از مزایای تجارت این ماده غذایی برخوردار شوید.


کلیه محصولات توسط تیم پشتیبانی فراپلن بررسی شده و در سایت قرار گرفته است، در صورت رخداد هر گونه مشکل احتمالی لینک دانلود مجددا برای شما ارسال خواهد شد. همچنین شما میتوانید در صورت داشتن هر گونه سوال با تیم پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.
فهرست مطالب و محتویات

سرفصل های طرح توجیهی بسته بندی خشکبار شامل: محاسبه سرمايه ثابت مورد نياز طرح توجیهی خشکبار – سرمايه مورد نياز جهت ابتیاع زمین مورد نیاز طرح خشکبار – سرمايه مورد نياز جهت محوطه سازي طرح خشکبار – سرمايه مورد نياز جهت ساخت و سازهای واحد صنعتی – سرمايه مورد نياز جهت تامين ؛ نصب و راه اندازی تاسیسات – سرمايه مورد نياز جهت تامين وسايل حمل و نقل کارگاهی و شهري – سرمايه مورد نياز جهت تامين وسايل اداري ، آزمایشگاه و پشتيباني – سرمايه مورد نياز جهت تامين , نصب و راه اندازي تجهيزات مورد نياز – سرمایه مورد نیاز خرید انشعابات مورد نیاز – هزينه هاي قبل از بهره برداري – جمع بندي تعیین میزان سرمایه ثابت مورد نیاز اجرای طرح محاسبه هزینه های عملیاتی سالانه مورد نياز طرح توجیهی خشکبار – هزینه های حقوق و مزاياي سالانه کارکنان – هزینه های سالانه حامل های انرژی و ارتباطات – هزینه های سالانه استهلاک – هزینه های سالانه نگهداری و تعمیرات – هزینه های سالانه اداری و پشتیبانی – جمع بندي تعیین میزان هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز اجرای طرح محاسبه سرمایه در گردش مورد نياز طرح خشکبار – هزینه های خرید سالانه مواد اولیه مورد نیاز – جمع بندي تعیین میزان سرمایه در گردش مورد نیاز اجرای طرح محاسبه سرمايه کل مورد نياز طرح خشکبار – ارزش محصولات توليد شده متوسط ارزش سود خالص درطول يک سال کاري – محاسبه سود ناخالص – محاسبه سود قبل از پرداخت مالیات – محاسبه سود خالص متوسط ميزان برگشت سرمايه نسبت به سود خالص مدت زمان برگشت سرمايه تعیین نقطه سربسری– محاسبه متوسط هزینه های ثابت سالانه – محاسبه متوسط هزینه های متغیر سالانه – محاسبه نقطه سربسری ارائه خدمات ارائه شده تجزيه و تحليل شاخص های (نسبت های) مالی طرح محاسبه شاخص های تصمیم گیری و تحلیل اقتصادی واحد بسته بندی خشکبار – محاسبه ارزش فعلی خالص طرح Net Present Value ) NPV) – محاسبه ارزش فعلی درآمدهای طرح – محاسبه ارزش فعلی هزینه های طرح – نحوه محاسبه مقدار NPV – محاسبه نرخ بازگشت سرمایه NPV Ratio) NPV/I) – محاسبه نرخ بازده داخلی Internal Rate of Return ) IRR) – تحلیل حساسیت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح توجیهی کارگاه بسته بندی خشکبار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi