عنوان فارسی : |
|
مناسب برای: | کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند. |
نحوه دریافت فایل: | بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود. |
اصول نگارش : | براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها |
محتوای محصول: | گزارش طرح توجیهی در 41 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است. |
تعداد صفحات: 41 | سال تهیه : 1401 |
کیفیت نگارش: طلایی | قابلیت ویرایش و چاپ: دارد |
روز به روز شاهد ظهور فناوری ها و ایده های جدیدی در سطح جهانی هستیم و در این بین، اینترنت از جمله فناوری هایی بوده که زندگی روزمره ما را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است. شاید امروزه اینترنت از جمله اولویت هایی است که نبود آن می تواند زندگی بسیاری از مردم جهان را تحت تاثیر قرار دهد. اینترنت روی بخش های مختلف زندگی تاثیر گذاشته و از جمله آن می توان به امور مبتنی بر مراقبت از سلامت، تفریحات، گردشگری، آموزش و … اشاره کرد. از جمله مواردی که اینترنت روی اون تاثیر به سزایی گذاشته و به قول معروف آن را زیر و رو کرده است، بخش کسب و کار و تجارت است.
امروزه مدیران کسب و کارهای مختلف در ایران و جهان، دریافته اند که با استفاده از ابزار اینترنت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای محصولات و خدمات خود، می توانند سودآوری بالاتری را تجربه کنند و اگر صاحب برندی باشند، آن را به جامعه آماری بزرگتری معرفی کنند. امروزه بیشتر کسب و کارها فقط به یک مغازه یا فروشگاه در گوشه ای از یک بازار خلاصه نمی شوند. هر روز شاهد افزایش تعداد فروشگاه های اینترنت و آنلاین شاپ ها هستیم که بیشتر مشتریان آنها را نیز مشتریان در فضای مجازی شامل می شوند. حتی بیشتر فروشگاه ها، به خاطر هزینه های بالایی که یک فروشگاه فیزیکی دارد، کسب و کار خود را فقط معطوف به آنلاین شاپ کرده اند.
در این بین، فروشگاه های اینترنتی چندمنظوره همانند آنلاین شاپ های کفش و پوشاک، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند، چرا که محصولاتی را ارائه می دهند که تقریبا هر انسانی به آنها نیاز دارند. در این طرح توجیهی نیز به محاسبات فنی، مالی و اقتصادی مربوط به راه اندازی یک فروشگاه اینترنت کفش و لباس پرداخته شده و پیش نیازهای مربوط به آن نیز معرفی گردیده اند. لازم به ذکر است که این کسب و کار، از جمله کسب و کارهایی است که می توانید با سرمایه اولیه بسیار کم نیز آن را شروع کرده و به مرور آن را گسترش دهید.
در ادامه، جدول مربوط به خلاصه طرح و شاخص های تحلیلی آن قرار داده شده است:
الف) اطلاعات ظرفیت و میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر | |||
ردیف | عنوان شاخص اطلاعاتی | میزان | واحد |
1 | ضریب میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر | 59 | درصد |
ب) اطلاعات مالی و اقتصادی طرح | |||
ردیف | عنوان شاخص اطلاعاتی | میزان | واحد |
1 | میزان سرمایه کل مورد نیاز اجرای طرح | 20,417 | میلیون ریال |
2 | میزان سرمایه ثابت | 12,942 | میلیون ریال |
3 | میزان سرمایه در گردش | 7,476 | میلیون ریال |
4 | نرخ برگشت سرمایه | 64 | درصد |
5 | مدت زمان برگشت سرمایه | 1.6 | سال |
6 | سود خالص | 13,022 | میلیون ریال |
7 | سود ناخالص | 40,177 | میلیون ریال |
8 | هزینه خرید قطعات و مواد اولیه | 148,233 | میلیون ریال |
9 | هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز طرح | 22,642 | میلیون ریال |
10 | ارزش افزوده خالص طرح | 38,845 | میلیون ریال |
11 | ارزش افزوده ناخالص طرح | 39,545 | میلیون ریال |
12 | هزینه های نگهداری و تعمیرات (نت) سالانه طرح | 181 | میلیون ریال |
13 | هزینه های استهلاک طرح | 532 | میلیون ريال |
14 | سرمایه مورد نیاز جهت تامین ابنیه و سالن ها | 0 | میلیون ریال |
15 | سرمایه مورد نیاز خرید تجهیزات | 2,910 | میلیون ریال |
16 | هزینه های متغیر طرح | 163,644 | میلیون ریال |
17 | سرمایه مورد نیاز تامین وسایل حمل و نقل شهری و کارگاهی | 1,550 | میلیون ریال |
18 | ارزش فروش محصولات | 188,410 | میلیون ریال |
19 | هزینه های ثابت طرح | 14,643 | میلیون ریال |
20 | تعداد پرسنل ستادی و اجرایی مورد نیاز اجرای طرح | 14 | نفر |
21 | هزینه های قبل از بهره برداری طرح | 168 | میلیون ریال |
22 | هزینه های حاملهای انرژی (سوخت ، آب شرب ، برق و …) | 451 | میلیون ریال |
23 | میزان حقوق سالانه پرسنل ستادی و اجرایی طرح | 17,760 | میلیون ریال |
24 | نسبت افزوده ناخالص به ارزش خدمات ارائه شده | 21 | درصد |
25 | نسبت افزوده خالص به ارزش خدمات ارائه شده | 21 | درصد |
26 | نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل | 190 | درصد |
27 | سرانه سرمایه ثابت | 924 | میلیون ریال |
28 | سرانه سرمایه گذاری کل | 1,458 | میلیون ریال |
29 | نسبت سود خالص به ارزش خدمات ارائه شده | 7 | درصد |
30 | سرانه ارزش خدمات ارائه شده | 13,458 | میلیون ریال |
31 | نسبت سود خالص به سرمایه ثابت | 12 | درصد |
32 | مقدار NPV | 28,019 | میلیون ریال |
33 | مقدار NPV/I | 8 | درصد |
34 | میزان IRR در حالت عادی | 97 | درصد |
35 | میزان IRR در حالت بدبینانه | 17 | درصد |
کسب و کارهای اینترنتی در دنیای امروز، از جمله کسب و کارهایی هستند که نباید تلاش خود را در آنها معطوف به آزمون و خطا کنید؛ چرا که در این نوع کسب و کارها، رقبای سرسختی در انتظار شما هستند. در این راستا، باید برنامه ریزی دقیقی برای نحوه مدیریت فروشگاه خود داشته باشید. مطمئناً اگر این نوشته را مطالعه می کند، قبل نیز مطالب زیادی را در این زمینه مطالعه کرده اید. جای شک نیست که برای موفقیت در این حوزه، باید تلاش شبانه روزی داشته باشید. البته گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که نتیجه این تلاش ها در مقایسه با راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی، چندین برابر بیشتر خواهد بود؛ چرا که در این حالت، جامعه آماری بیشتری را هدف قرار خواهید داد.
اگر استراتژی های دقیقی را در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کفش و پوشاک اتخاذ نمایید، مطمئنا به نتایج خوب و باورنکردنی خواهید رسید. چرا که همانگونه که ذکر شد، محصولات این نوع فروشگاه ها، از جمله محصولاتی هستند که تقریبا هر فردی به آنها نیاز دارد. پس اگر مزایای رقابتی را کسب نموده و یک پله از رقبای خود بالاتر بایستید، نتایج تلاش های خود را خواهید دید.
از چند دهه پیش در ایران، فروشگاه های اینترنتی به تدریج جای خود را در بازار پیدا کردند. البته اگر کمی به چند دهه گذشته نگاه کنیم، برخی موانع بر سر راه این نوع فروشگاه ها وجود داشت؛ مثلا اینکه به دلیل برخی سوءاستفاده ها و سوء برداشت ها، مردم در آن دوره، اعتماد چندانی به خرید اینترنتی مخصوصا کالاهایی مانند کیف و کفش و لباس نداشتند. البته به مرور و با فرهنگ سازی های صحیح، این موضوع رفته رفته کم رنگ تر شده و فروشگاه ها دارای مجوز توانستند اعتماد مردم را جلب نمایند. امروزه شاید بتوان گفت که سهم عظیمی از بازار در اختیار این نوع فروشگاه ها می باشد.
یک چیز مسلم است، و آن چیز این است که اگر تلاش و پشتکار قوی داشته باشید و راه درست را طی نمایید، مطمئنا موفقیت در انتظار شما می باشد. البته همانطور که می دانیم، رقابت در هر کسب و کاری وجود دارد، و در محیط اینترنت، این رقابت بسیار شدیدتر است. برای اینکه در این زمینه از رقبای خود عقب نمانید، باید به دنبال کسب مزایای رقابتی برای خود باشید.
در زمینه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، مزایای رقابتی بیشماری وجود دارند که کسب هر کدام از آنها به معنای برداشتن یک گام بیشتر به سمت موفقیت می باشد. در ادامه به صورت تیتروار، به تعدادی از این عوامل که می تواند باعث بهتر شدن کسب و کار شما گردند اشاره می کنیم:
تا به اینجای نوشته، به تعدادی از مزایای رقابتی که می توانید در کسب و کارتان کسب نمایید، اشاره کردیم. البته که اینگونه موارد، بیشمار هستند و به مرور و با کسب تجربه بیشتر، به همه آنها پی خواهید برد.
شاید این جمله را شنیده باشید که کسب و کار شما باید به گونه ای باشد که حتی در زمان خواب، استراحت و تفریح شما نیز برای شما پولسازی کند. راه اندازی فروشگاه اینترنتی، این مزیت را دارد که مشتریان تا زمانی که آنلاین هستند و به اینترنت دسترسی دارند، از شما خرید خواهند کرد.
البته در این بین، یک سری مزایای دیگری را نیز می توان برای فروشگاه های اینترنت عنوان کرد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:
البته که مزایای بیشمار دیگری را نیز می توان برای این نوع کسب و کارها برشمرد که در اینجا فقط به تعدادی از آنها اشاره شد.
یکی از ملزوماتی که قبل از راه اندازی یک کسب و کار وجود دارد، تدوین و مطالعه طرح توجیهی مربوط به آن می باشد. طرح توجیهی همانند یک نقشه راه، مسیری که قرار است تا کارآفرین طی نماید، پیش روی وی قرار می دهد. در این نوع طرح ها، تمامی پیش نیازها مشخص می شوند و نهایتا، آینده احتمالی کسب و کار به واسطه محاسبات عددی و نرم افزاری در اختیار کارآفرین قرار می گیرند. مطمئنا صرف هزینه ای کم برای تهیه اینگونه طرح ها می تواند مانع از شکست های احتمالی ناشی از عدم آگاهی در آینده گردد. طرح توجیهی می تواند چشم انداز وسیع تری را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد تا تصمیمات مناسب تری را اخذ نماید. البته که از اینگونه طرح ها می توان برای اخذ یک سری از وام ها و مجوزها نیز استفاده نمود.
تا به اینجای نوشته، با کلیات مربوط به طرح توجیهی راه اندازی فروشگاه اینترنتی کفش و لباس آشنا شدیم. اگر تجربه فعالیت در این حوزه را داشته اید و آنها را برای کاربران دیگر نیز مفید می دانید، خوشحال خواهیم شد که در پایین هم پست و در بخش نظرات، آنها را با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.
اگر تمایل دارید تا این کسب و کار را شروع کنید و سوالات زیادی را در ذهن دارید، می توانید در بخش نظرات و در پایین همین پست، آنها را عنوان کنید؛ همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت، آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی می باشند.
سرفصل های طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی کفش و پوشاک : محاسبه سرمايه ثابت مورد نياز طرح فروشگاه اینترنتی – سرمايه مورد نياز جهت تامين وسايل اداري و پشتيباني – سرمايه مورد نياز جهت تامين , نصب و راه اندازي تجهيزات مورد نياز فروشگاه اینترنتی – هزينه هاي قبل از بهره برداري – جمع بندي تعیین میزان سرمایه ثابت مورد نیاز اجرای طرح فروشگاه اینترنتی محاسبه هزینه های عملیاتی سالانه مورد نياز طرح فروشگاه اینترنتی – هزینه های حقوق و مزاياي سالانه کارکنان – هزینه های سالانه حامل های انرژی و ارتباطات – هزینه های سالانه استهلاک – هزینه های سالانه نگهداری و تعمیرات – هزینه های سالانه اداری و پشتیبانی – جمع بندي تعیین میزان هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز اجرای طرح فروشگاه اینترنتی محاسبه سرمایه در گردش مورد نياز طرح فروشگاه اینترنتی کفش و لباس – هزینه های خرید سالانه مواد اولیه مورد نیاز – جمع بندي تعیین میزان سرمایه در گردش مورد نیاز اجرای طرح محاسبه سرمايه کل مورد نياز طرح فروشگاه اینترنتی کفش و لباس – ارزش بیت کوین توليد شده متوسط ارزش سود خالص درطول يک سال کاري – محاسبه سود ناخالص – محاسبه سود قبل از پرداخت مالیات – محاسبه سود خالص متوسط ميزان برگشت سرمايه نسبت به سود خالص مدت زمان برگشت سرمايه تعیین نقطه سربسری – محاسبه متوسط هزینه های ثابت سالانه – محاسبه متوسط هزینه های متغیر سالانه – محاسبه نقطه سربسری ارائه خدمات ارائه شده تجزيه و تحليل شاخص های (نسبت های) مالی طرح فروشگاه اینترنتی محاسبه شاخص های تصمیم گیری و تحلیل اقتصادی – محاسبه ارزش فعلی خالص طرح Net Present Value ) NPV) – محاسبه ارزش فعلی درآمدهای طرح – محاسبه ارزش فعلی هزینه های طرح – نحوه محاسبه مقدار NPV – محاسبه نرخ بازگشت سرمایه NPV Ratio) NPV/I) – محاسبه نرخ بازده داخلی Internal Rate of Return ) IRR) – تحلیل حساسیت
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.