سفارش طرح توجیهی

طرح توجیهی راه اندازی فروشگاه اینترنتی کفش و پوشاک

عنوان فارسی :

دانلود بیزینس پلن راه اندازی فروشگاه اینترنتی و آنلاین کفش و پوشاک

مناسب برای: کارآفرینان، سرمایه گذاران و کلیه کسانی که علاقمند به شروع یک کسب و کار جدید هستند.
نحوه دریافت فایل: بعد از تکمیل پرداخت (خرید)، بلافاصله فایل قابل دانلود خواهد بود.
اصول نگارش : براساس استانداردهای طرح توجیهی کشور و مناسب برای اخذ تسهیلات از بانک ها
محتوای محصول: گزارش طرح توجیهی در 41 صفحه و در قالب ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF آماده شده است.
تعداد صفحات: 41 سال تهیه : 1401
کیفیت نگارش: طلایی قابلیت ویرایش و چاپ: دارد
shoe clothing online store
قیمت دانلود :
88,000 تومان
سفارش طرح توجیهی
شرح موضوع

روز به روز شاهد ظهور فناوری ها و ایده های جدیدی در سطح جهانی هستیم و در این بین، اینترنت از جمله فناوری هایی بوده که زندگی روزمره ما را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است. شاید امروزه اینترنت از جمله اولویت هایی است که نبود آن می تواند زندگی بسیاری از مردم جهان را تحت تاثیر قرار دهد. اینترنت روی بخش های مختلف زندگی تاثیر گذاشته و از جمله آن می توان به امور مبتنی بر مراقبت از سلامت، تفریحات، گردشگری، آموزش و … اشاره کرد. از جمله مواردی که اینترنت روی اون تاثیر به سزایی گذاشته و به قول معروف آن را زیر و رو کرده است، بخش کسب و کار و تجارت است.

امروزه مدیران کسب و کارهای مختلف در ایران و جهان، دریافته اند که با استفاده از ابزار اینترنت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای محصولات و خدمات خود، می توانند سودآوری بالاتری را تجربه کنند و اگر صاحب برندی باشند، آن را به جامعه آماری بزرگتری معرفی کنند. امروزه بیشتر کسب و کارها فقط به یک مغازه یا فروشگاه در گوشه ای از یک بازار خلاصه نمی شوند. هر روز شاهد افزایش تعداد فروشگاه های اینترنت و آنلاین شاپ ها هستیم که بیشتر مشتریان آنها را نیز مشتریان در فضای مجازی شامل می شوند. حتی بیشتر فروشگاه ها، به خاطر هزینه های بالایی که یک فروشگاه فیزیکی دارد، کسب و کار خود را فقط معطوف به آنلاین شاپ کرده اند.

در این بین، فروشگاه های اینترنتی چندمنظوره همانند آنلاین شاپ های کفش و پوشاک، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند، چرا که محصولاتی را ارائه می دهند که تقریبا هر انسانی به آنها نیاز دارند. در این طرح توجیهی نیز به محاسبات فنی، مالی و اقتصادی مربوط به راه اندازی یک فروشگاه اینترنت کفش و لباس پرداخته شده و پیش نیازهای مربوط به آن نیز معرفی گردیده اند. لازم به ذکر است که این کسب و کار، از جمله کسب و کارهایی است که می توانید با سرمایه اولیه بسیار کم نیز آن را شروع کرده و به مرور آن را گسترش دهید.

در ادامه، جدول مربوط به خلاصه طرح و شاخص های تحلیلی آن قرار داده شده است:

الف) اطلاعات ظرفیت و میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر
ردیف عنوان شاخص اطلاعاتی میزان واحد
1 ضریب میزان ارائه خدمات در نقطه سر به سر 59 درصد
ب) اطلاعات مالی و اقتصادی طرح
ردیف عنوان شاخص اطلاعاتی میزان واحد
1 میزان سرمایه کل مورد نیاز اجرای طرح 20,417 میلیون ریال
2 میزان سرمایه ثابت 12,942 میلیون ریال
3 میزان سرمایه در گردش 7,476 میلیون ریال
4 نرخ برگشت سرمایه 64 درصد
5 مدت زمان برگشت سرمایه 1.6 سال
6 سود خالص 13,022 میلیون ریال
7 سود ناخالص 40,177 میلیون ریال
8 هزینه خرید قطعات و مواد اولیه 148,233 میلیون ریال
9 هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز طرح 22,642 میلیون ریال
10 ارزش افزوده خالص طرح 38,845 میلیون ریال
11 ارزش افزوده ناخالص طرح 39,545 میلیون ریال
12 هزینه های نگهداری و تعمیرات (نت) سالانه طرح 181 میلیون ریال
13 هزینه های استهلاک طرح 532 میلیون ريال
14 سرمایه مورد نیاز جهت تامین ابنیه و سالن ها 0 میلیون ریال
15 سرمایه مورد نیاز خرید تجهیزات 2,910 میلیون ریال
16 هزینه های متغیر طرح 163,644 میلیون ریال
17 سرمایه مورد نیاز تامین وسایل حمل و نقل شهری و کارگاهی 1,550 میلیون ریال
18 ارزش فروش محصولات 188,410 میلیون ریال
19 هزینه های ثابت طرح 14,643 میلیون ریال
20 تعداد پرسنل ستادی و اجرایی مورد نیاز اجرای طرح 14 نفر
21 هزینه های قبل از بهره برداری طرح 168 میلیون ریال
22 هزینه های حاملهای انرژی (سوخت ، آب شرب ، برق و …) 451 میلیون ریال
23 میزان حقوق سالانه پرسنل ستادی و اجرایی طرح 17,760 میلیون ریال
24 نسبت افزوده ناخالص به ارزش خدمات ارائه شده 21 درصد
25 نسبت افزوده خالص به ارزش خدمات ارائه شده 21 درصد
26 نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل 190 درصد
27 سرانه سرمایه ثابت 924 میلیون ریال
28 سرانه سرمایه گذاری کل 1,458 میلیون ریال
29 نسبت سود خالص به ارزش خدمات ارائه شده 7 درصد
30 سرانه ارزش خدمات ارائه شده 13,458 میلیون ریال
31 نسبت سود خالص به سرمایه ثابت 12 درصد
32 مقدار NPV 28,019 میلیون ریال
33 مقدار NPV/I 8 درصد
34 میزان IRR در حالت عادی 97 درصد
35 میزان IRR در حالت بدبینانه 17 درصد

نحوه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق کفش و لباس

کسب و کارهای اینترنتی در دنیای امروز، از جمله کسب و کارهایی هستند که نباید تلاش خود را در آنها معطوف به آزمون و خطا کنید؛ چرا که در این نوع کسب و کارها، رقبای سرسختی در انتظار شما هستند. در این راستا، باید برنامه ریزی دقیقی برای نحوه مدیریت فروشگاه خود داشته باشید. مطمئناً اگر این نوشته را مطالعه می کند، قبل نیز مطالب زیادی را در این زمینه مطالعه کرده اید. جای شک نیست که برای موفقیت در این حوزه، باید تلاش شبانه روزی داشته باشید. البته گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که نتیجه این تلاش ها در مقایسه با راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی، چندین برابر بیشتر خواهد بود؛ چرا که در این حالت، جامعه آماری بیشتری را هدف قرار خواهید داد.

اگر استراتژی های دقیقی را در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کفش و پوشاک اتخاذ نمایید، مطمئنا به نتایج خوب و باورنکردنی خواهید رسید. چرا که همانگونه که ذکر شد، محصولات این نوع فروشگاه ها، از جمله محصولاتی هستند که تقریبا هر فردی به آنها نیاز دارد. پس اگر مزایای رقابتی را کسب نموده و یک پله از رقبای خود بالاتر بایستید، نتایج تلاش های خود را خواهید دید.

آنلاین شاپ

از چند دهه پیش در ایران، فروشگاه های اینترنتی به تدریج جای خود را در بازار پیدا کردند. البته اگر کمی به چند دهه گذشته نگاه کنیم، برخی موانع بر سر راه این نوع فروشگاه ها وجود داشت؛ مثلا اینکه به دلیل برخی سوءاستفاده ها و سوء برداشت ها، مردم در آن دوره، اعتماد چندانی به خرید اینترنتی مخصوصا کالاهایی مانند کیف و کفش و لباس نداشتند. البته به مرور و با فرهنگ سازی های صحیح، این موضوع رفته رفته کم رنگ تر شده و فروشگاه ها دارای مجوز توانستند اعتماد مردم را جلب نمایند. امروزه شاید بتوان گفت که سهم عظیمی از بازار در اختیار این نوع فروشگاه ها می باشد.

یک چیز مسلم است، و آن چیز این است که اگر تلاش و پشتکار قوی داشته باشید و راه درست را طی نمایید، مطمئنا موفقیت در انتظار شما می باشد. البته همانطور که می دانیم، رقابت در هر کسب و کاری وجود دارد، و در محیط اینترنت، این رقابت بسیار شدیدتر است. برای اینکه در این زمینه از رقبای خود عقب نمانید، باید به دنبال کسب مزایای رقابتی برای خود باشید.

در زمینه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، مزایای رقابتی بیشماری وجود دارند که کسب هر کدام از آنها به معنای برداشتن یک گام بیشتر به سمت موفقیت می باشد. در ادامه به صورت تیتروار، به تعدادی از این عوامل که می تواند باعث بهتر شدن کسب و کار شما گردند اشاره می کنیم:

  1. انتخاب یک قالب با طراحی مناسب و کاربرپسند برای فروشگاه اینترنتی: مطمئنا اولین چیزی که معرف فروشگاه شما به کاربران است، طراحی آن می باشد. شاید نوشتن هزاران صفحه نیز در مورد طراحی، کم باشد، ولی به طور جامع، طراحی سایت و یا پلتفرم فروشگاهی شما در یکی از رسانه های اجتماعی، باید به گونه ای باشد که در نگاه اول، نظر مشتری را به خوب جلب کرده و نوعی حس اعتماد در وی ایجاد کند. البته که سادگی، همواره حرف اول را می زند. فروشگاهی طراحی کنید که نیازهای مشتری را در اختیار وی قرار دهد و مشتری بتواند به راحتی در پلتفرم شما، گشت و گذار کرده و خرید خود را انجام دهد.
  2. فعالیت روزمره داشته باشید و پاسخ مشتریان را سریع تر بدهید: همانطور که عنوان شد، رقابت در کسب و کارهای اینترنت، بسیار بیشتر است. رقبای شما مشغول هستند و شب و روز در حال ارائه و معرفی محصولات و خدمات جدید خود در پلتفرم های خود می باشند. پس سعی کنید شما هم هر روز، محصولات و خدمات خود را در وب سایت یا پلتفرم های خود معرفی کنید. از هیچ چیزی کم نگذارید، اگر سایت دارید، در کنار آن در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید، وبلاگ بزنید و … تا بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود روانه کنید. یک چیز مسلم است، مشتریان در فضای مجازی، کم حوصله هستند و اگر دیر جواب آنها را بدهید، سراغ کسب و کار رقیب خواهند رفت. پس سعی کنید هرچه سریع تر به آنها پاسخ دهید و جای هیچ شبهه ای را در خرید، برای آنها باقی نگذارید.
  3. انتخاب یک اسم و لوگوی خوب برای فروشگاه: سعی کنید نامی را برای فروشگاه تان انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار باشد. در این زمینه، می توانید از خدمات یک متخصص در این زمینه برای انتخاب لوگو نیز استفاده کنید. همین نام و لوگوی فروشگاه می تواند عاملی برای ایجاد حس اعتماد در مشتری باشد. در این راستا، اگر به دنبال برندسازی برای کسب و کارتان هستید نیز می توانید از خدمات مشاوران کسب و کار استفاده نمایید.
  4. با روش های بهینه سازی سایت، آشنا شوید: به بیان ساده تر اینگونه بگوییم که تلاش کنید تا در صفحه اول موتورهای جستجو قرار گیرید. اگر بهترین فروشگاه را نیز طراحی کنید، قرار نگرفتن در صفحه اول موتور جستجو مساوی است با کاهش سود. سعی کنید تا هر روز، مقالات جدیدی در این زمینه مطالعه کنید و آنها را به کار بگیرید. البته در پلتفرم های رسانه اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و …، موارد دیگری وجود دارند که باعث بیشتر دیده شدن فروشگاه شما می شوند. پس سعی کنید تا جایی که می توانید آموزش ببینید و در صورت امکان از خدمات یک مشاور در این حوزه نیز بهره مند شوید. مطمئنا سود هر هزینه ای که برای آموزش می کنید را در آینده لمس خواهید کرد.
  5. سایت‌تان روی هر دستگاهی قابل دسترسی باشد: امروزه مردم برای دسترسی به اینترنت، از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند، همانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، کامپیوترهای شخصی و …؛ هر کدام از این دستگاه ها دارای اندازه صفحات مختلفی هستند. در این راستا، باید سایت شما به گونه ای باشد که در هر کدام از این پلتفرم ها قابل رویت باشد. به بیان خلاصه تر باید سایت شما، ریسپانسیو باشد.
  6. روی سرعت بارگزاری سایت خود کار کنید: سایت شما باید به گونه ای باشد که سریع تر بارگزاری شود. همانطور که گفتیم، مشتریان آنلاین معمولا حوصله زیادی ندارند و اگر پس از چند ثانیه کلیک روی آدرس سایت شما، با پاسخی مواجه نشوند، سایت شما را ترک کرده و به سایت رقبا مراجعه خواهند کرد. افزایش سرعت بارگزاری سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند بهینه سازی تصاویر و … که بهتر است در این راستا از خدمات یک متخصص در این حوزه استفاده نمایید.
  7. فرآیند خرید را ساده کنید: تا جای ممکن سعی کنید، طراحی سایت به گونه ای باشد که مشتری را سریع تر به درگاه های بانکی متصل کند. البته باید تمامی موارد را نیز در نظر بگیرید. مثلا اگر قرار است تا یک محصول، به مشتری پست شود، باید به دقت تمامی بندهای مربوط به آدرس پستی، کد پستی و … توسط مشتری تکمیل گردند. سعی کنید تا موارد اضافی را در اینگونه فرم ها قرار ندهید تا مشتری نیز خسته نشود. ذکر این نکته نیز ضروری است که سعی کنید تا از درگاه های بانکی متعدد و معتبر در سایت خود استفاده نمایید.
  8. اخذ مجوزهای ضروری: داشتن مجوزهای رسمی که مشتری آنها را مشاهده نماید، مطمئنا موجب افزایش اعتماد خواهد شد. در این راستا، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد، توصیه می گردد.

تا به اینجای نوشته، به تعدادی از مزایای رقابتی که می توانید در کسب و کارتان کسب نمایید، اشاره کردیم. البته که اینگونه موارد، بیشمار هستند و به مرور و با کسب تجربه بیشتر، به همه آنها پی خواهید برد.

فروشگاه اینترنتی کفش

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کفش و لباس

شاید این جمله را شنیده باشید که کسب و کار شما باید به گونه ای باشد که حتی در زمان خواب، استراحت و تفریح شما نیز برای شما پولسازی کند. راه اندازی فروشگاه اینترنتی، این مزیت را دارد که مشتریان تا زمانی که آنلاین هستند و به اینترنت دسترسی دارند، از شما خرید خواهند کرد.

البته در این بین، یک سری مزایای دیگری را نیز می توان برای فروشگاه های اینترنت عنوان کرد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • عدم نیاز به اجاره و یا خرید یک ملک: در کسب و کارهای فیزیکی، مخصوصا در زمینه فروشگاه های کفش و لباس، باید فروشگاه شما در مراکز جمعیتی شلوغ باشد. مانند پاساژها و مراکز شهری. مطمئنا تملیک اینگونه فروشگاه ها، هزینه های بالایی را می طلبد. در مورد فروشگاه های اینترنتی، نیازی به این کار نیست و شما می توانید فقط یک انبار در گوشه ای از شهر و یا حتی در خانه خود برای آن در نظر بگیرید. در ادامه، در مورد فروشگاه های اینترنتی، هزینه های جانبی دیگر مانند هزینه های پرداخت قبوض و هزینه های مورد نیاز برای تجهیز و دکوربندی را نیز نخواهید داشت.
  • عدم وابستگی به موقعیت مکانی: این نوع کسب و کار را می توانید از هر نقطه کشور که باشید، اداره کنید. حتی اگر در مسافرت باشید هم می توانید پاسخگوی مشتریان خود باشید
  • خدمات رسانی به تمام نقاط کشور: در این نوع کسب و کار، مشتریان شما فقط افراد یک محله یا منطقه یا شهر خاصی نخواهند بود. در این نوع کسب و کار، با جامعه آماری بالاتری مواجه هستید و جامعه آماری شما را کل جمعیت یک کشور شامل می شوند.

البته که مزایای بیشمار دیگری را نیز می توان برای این نوع کسب و کارها برشمرد که در اینجا فقط به تعدادی از آنها اشاره شد.

فروشگاه اینترنتی

طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی کفش و لباس

یکی از ملزوماتی که قبل از راه اندازی یک کسب و کار وجود دارد، تدوین و مطالعه طرح توجیهی مربوط به آن می باشد. طرح توجیهی همانند یک نقشه راه، مسیری که قرار است تا کارآفرین طی نماید، پیش روی وی قرار می دهد. در این نوع طرح ها، تمامی پیش نیازها مشخص می شوند و نهایتا، آینده احتمالی کسب و کار به واسطه محاسبات عددی و نرم افزاری در اختیار کارآفرین قرار می گیرند. مطمئنا صرف هزینه ای کم برای تهیه اینگونه طرح ها می تواند مانع از شکست های احتمالی ناشی از عدم آگاهی در آینده گردد. طرح توجیهی می تواند چشم انداز وسیع تری را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد تا تصمیمات مناسب تری را اخذ نماید. البته که از اینگونه طرح ها می توان برای اخذ یک سری از وام ها و مجوزها نیز استفاده نمود.

تا به اینجای نوشته، با کلیات مربوط به طرح توجیهی راه اندازی فروشگاه اینترنتی کفش و لباس آشنا شدیم. اگر تجربه فعالیت در این حوزه را داشته اید و آنها را برای کاربران دیگر نیز مفید می دانید، خوشحال خواهیم شد که در پایین هم پست و در بخش نظرات، آنها را با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

اگر تمایل دارید تا این کسب و کار را شروع کنید و سوالات زیادی را در ذهن دارید، می توانید در بخش نظرات و در پایین همین پست، آنها را عنوان کنید؛ همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت، آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی می باشند.


کلیه محصولات توسط تیم پشتیبانی فراپلن بررسی شده و در سایت قرار گرفته است، در صورت رخداد هر گونه مشکل احتمالی لینک دانلود مجددا برای شما ارسال خواهد شد. همچنین شما میتوانید در صورت داشتن هر گونه سوال با تیم پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.
فهرست مطالب و محتویات

سرفصل های طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی کفش و پوشاک : محاسبه سرمايه ثابت مورد نياز طرح فروشگاه اینترنتی – سرمايه مورد نياز جهت تامين وسايل اداري و پشتيباني – سرمايه مورد نياز جهت تامين , نصب و راه اندازي تجهيزات مورد نياز فروشگاه اینترنتی – هزينه هاي قبل از بهره برداري – جمع بندي تعیین میزان سرمایه ثابت مورد نیاز اجرای طرح فروشگاه اینترنتی محاسبه هزینه های عملیاتی سالانه مورد نياز طرح فروشگاه اینترنتی – هزینه های حقوق و مزاياي سالانه کارکنان – هزینه های سالانه حامل های انرژی و ارتباطات – هزینه های سالانه استهلاک – هزینه های سالانه نگهداری و تعمیرات – هزینه های سالانه اداری و پشتیبانی – جمع بندي تعیین میزان هزینه های عملیاتی سالانه مورد نیاز اجرای طرح فروشگاه اینترنتی محاسبه سرمایه در گردش مورد نياز طرح فروشگاه اینترنتی کفش و لباس – هزینه های خرید سالانه مواد اولیه مورد نیاز – جمع بندي تعیین میزان سرمایه در گردش مورد نیاز اجرای طرح محاسبه سرمايه کل مورد نياز طرح فروشگاه اینترنتی کفش و لباس – ارزش بیت کوین توليد شده متوسط ارزش سود خالص درطول يک سال کاري – محاسبه سود ناخالص – محاسبه سود قبل از پرداخت مالیات – محاسبه سود خالص متوسط ميزان برگشت سرمايه نسبت به سود خالص مدت زمان برگشت سرمايه تعیین نقطه سربسری – محاسبه متوسط هزینه های ثابت سالانه – محاسبه متوسط هزینه های متغیر سالانه – محاسبه نقطه سربسری ارائه خدمات ارائه شده تجزيه و تحليل شاخص های (نسبت های) مالی طرح فروشگاه اینترنتی محاسبه شاخص های تصمیم گیری و تحلیل اقتصادی – محاسبه ارزش فعلی خالص طرح Net Present Value ) NPV) – محاسبه ارزش فعلی درآمدهای طرح – محاسبه ارزش فعلی هزینه های طرح – نحوه محاسبه مقدار NPV – محاسبه نرخ بازگشت سرمایه NPV Ratio) NPV/I) – محاسبه نرخ بازده داخلی Internal Rate of Return ) IRR) – تحلیل حساسیت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح توجیهی راه اندازی فروشگاه اینترنتی کفش و پوشاک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیزینس پلن

پشتیبانی

مجوز

logo-samandehi